Pagina 5 van 16
Geplaatst: 09 mei 2007 16:17
door henk kasten
Hoe wil je die adige koppeling pas gaan maken voor je tomos, een puch maxi koppeling heeft toch een diameter van 92mm en tomos 86mm?
Geplaatst: 09 mei 2007 19:27
door 910-sprinter
nou kijk de adige koppeling is 93,2 doorsnee, en hij moet 83,4 worden, nu heb ik een stuk krukas afgezaagt en daar kan ik mooi de koppeling op zetten en dan de as inspannen op de draaibank en dan de grondplaat met de sigmenten en al afdraaien

Geplaatst: 10 mei 2007 18:43
door henk kasten
Oke, dus als ik het goed begrijp is de voering van zo'n adige koppeling dik genoeg om er aan beide kanten ongeveer 5mm af te halen?
Geplaatst: 15 mei 2007 15:45
door TQ Rider
Hoe zit het nou met de uitlaat hoe zit de uitlaatspoort van de mk zit die gewoon normaal als bij tomos cilinders zodat de uitlaat past of zit deze schuin is dat zoals de gilardonni?
Geplaatst: 15 mei 2007 15:49
door Volty
Het is een Puch cilinder.. dus vul zelf maar in

Geplaatst: 15 mei 2007 22:23
door TQ Rider
Ja maar omdat bij 75cc er toch schuine uitlaat is bij cilinders. Omdat de homoet p8 voor 75cc cilinders een schuine flens heeft??
Geplaatst: 22 mei 2007 14:19
door Sleutelaar
het is magnum dus hij past gewoon op een tomos en er past ook een tomos uitlaat onder zonder aanpassingen
Geplaatst: 22 mei 2007 15:12
door TQ Rider
Precies dat dacht ik ook al.
Geplaatst: 22 mei 2007 16:17
door angerfist
woooot

dat is zo vet vooral je kleur man gruwlijk
Geplaatst: 22 mei 2007 17:18
door Vuile Beunkoe
het is magnum dus hij past gewoon op een tomos en er past ook een tomos uitlaat onder zonder aanpassingen
gelul. Scheelt net een paar graden

Geplaatst: 23 mei 2007 12:02
door Paul123
Maar er past wel een tomos uitlaat onder, dus ga weg met je gelul.
Geplaatst: 23 mei 2007 13:25
door menno123
wat voor kleur is dat ?
zelf gespoten..?
zo nee, hoeveel heeft het gekost ?

Geplaatst: 23 mei 2007 17:41
door lars
wa voor snelgas is da tomasseli of universeel?
Geplaatst: 24 mei 2007 09:48
door Vuile Beunkoe
Maar er past wel een tomos uitlaat onder, dus ga weg met je gelul.
Kijk anders nog ff bij DREEG zen gila tomos. ding bleef bekand staan zonder standaard.
Geplaatst: 28 mei 2007 19:55
door 910-sprinter
gewone tomos pijp hangt idd schuin naar de grond, het past wel, maar je kan er niet fatsonlijk meer rijden

Geplaatst: 03 jun 2007 18:02
door 910-sprinter
Zo gister naar damwoude geweest, was een gezellige dag en mooi weer, en de tijs meting was ook beter geregeld. heb de 1e heat 9,3 gereden en de tweede heat 9,2. verder ben ik ook op de testbank van ABT geweest en heb ik 11,3 pk bij 8,9 nm koppel gehaald
Maar nu ben ik bezig met uitlaatjes te maken en dan op de test bank kijken wat eruit komt rollen.
groeten jim
Geplaatst: 03 jun 2007 18:30
door Paul123
nette tijden jim
wel voor genemuiden die adige pasmaken he :V
Geplaatst: 27 jun 2007 17:00
door 910-sprinter
Zo ff een mededeling tussen door:

ik ben een tweede sprinter aan het bouwen, daar hangt nu een gila blok onder en die is goed voor ruim 12pk nu. maar omdat het allemaal toch sneller moet op de sprints, ga ik een serieus blok maken met als basis een KX 80 cilinder.
de setup van het nieuwe blok wordt:
Kx 80, voledig opnieuw getimed en nieuwe wand( 48,5 mm)
vertex zuiger
std krukas, wel gepoleiste drijfstang
voledig aan gepaste carters
ktm koppeling
hpi 03
KX 80 pijp(voorlopig)
mikuni TMX 30 mm carb
v-force membraan
Zal binnen kort een topic aanmaken als er wat vorderingen zijn aan het blok

Geplaatst: 27 jun 2007 18:50
door lars
respect!!
[edit] Met ziektes schelden doenwe hier niet
Geplaatst: 28 jun 2007 14:44
door Paul123
Oud nieuws jim
Gaat natuurlijk bloedsnel worden, zet anders die filmpjes van je runs bij abt op damwoude op google video ofzo, staat leuk bij je topic.
Maar een vraagje heb ik wel...
Waarom kies je voor een 03? en niet een 2curvige hpi?
Gr, "Paul"