Goedendag!
Ik heb 9 mei mijn motorrijbewijs en loop stage in een motorzaak die gespecialiseerd is in oude Honda 4 cilinders en jawel, binnen een week had ik er ook één. Een Honda CB350f uit 1974.
Hij liep nog niet maar dat was redelijk snel opgelost. Voor de rest zit er nog een hoop opknap werk aan maar hij is wel goed
upd. 10 juli
Het motorblok lekte behoorlijk wat olie. Daarom heb ik flink gesleuteld afgelopen tijd. Dit is er allemaal aan gebeurt:
- nieuwe voetpakking
- nieuwe koppakking
- zuigerkoppen schoon gemaakt
- kleppen schoon gemaakt
- kleppen op nieuw ingeslepen
- verbrandingskamers schoon gemaakt
- nieuwe klepshiels
- nieuwe uitlaat pakkingen
- nieuwe O-ringen in de oliepomp
- nieuw olie filter
- verse olie
- nieuwe keerring versnellingspook
Ik had veel problemen met het afstellen van de carberateurs, er was veel aan gerommeld en het werkte niet goed meer. Daarom een ander beter setje gemonteerd. Hij loopt nu mooi syngroon, geen olie lekkage en hij rijdt super!
Ik heb nu dus een goede basis om verder aan te sleutelen.
Ik wil er langzaam aan een caferacer van maken. Van de winter gaat ie waarschijnlijk uit elkaar voor een nieuwe lak laag.
UPDATE 11-08-09
Ik heb een m stuur en een ander achterlicht gescoord.
Ik heb het stuur ontroest en in de primer. Het achterlicht heb ik van het weekend gemonteerd. Het stuur wordt zwart.
UPDATE 1 sept.
Als eerst het achterlicht met kenteken aangepast, spatbord ingekort. Daarna het stuur zwart gespoten en gemonteerd.
UPDATE 28 sept.
Een paar weken geleden ben ik onderuit gegaan. Stuur dubbel, achterlicht stuk, tank behoorlijk beschadigd en de stuuraanslag afgebroken.
Een klein weekje later het hele ding weer opgelapt.
Gisteren een beetje aan het rommelen geweest en het is gelukt. Mijn eerste kneedown!
Zo dat was het weer even.
Ik ben een tijdje afwezig geweest maar op verzoek, toch maar weer wat foto posten. Ik ben al de hele winter bezig met mijn motor.
UPDATE 12 maart.
Verstevigde achterbrug aan het passen:
Motorblok er uit:
Ik heb de cilinder gestraald en zwart gespoten.
Het motor moest helemaal uit elkaar wat ik had problemen met het spannen van de nokkenas ketting. Ik heb ook een nieuwe primaire ketting monteerd, nieuwe kerringen, rubbers van de transmissie demping vervangen en nog wat kleine dingen
Het motorblok netjes geborsteld en grijs gespoten.
Koplamp gespoten.
Vork delen gespoten.
En de voorvork in elkaar.
Het frame is mooi zwart en daar heb ik schoortjes in gelast voor wat extra stevigheid. Heb hier geen foto van. Maar dan komt nog wel.
Zo, dat was het ff. Jullie zij helemaal bij weer
Ohja, cilinder heb ik ook gehoond, en nieuwe zuigerveren <O~
UPDATE 23 MAART
Ik ben nu bezig met de cilinderkop en kleppendeksel. Van de week spuiten en dan het weekend mischien wel monteren.