Tips uit eigen ervaring:
Trek een Albert Heijn tas over je zadel als het (ge)regend heeft anders krijg je een natte kont!
Dat zadel zuigt zich vol met water en als je er dan op gaat zitten......
Nog een tip:
Doe aan preventief onderhoud.
Stel een lijstje op met wanneer je welke onderdelen vervangen hebt en dan weet je ongeveer wanneer je weer iets moet vervangen voordat het er mee stopt of kapot gaat.
Ik doe dit zelf ook met kettingen en tandwielen , banden, olie, bougie, uitlaat poort ,zuiger, carb clean etc..
Alleen bij de lampen wacht ik tot ze stuk gaan maar ik heb altijd een setje lampen bij..
Zo heb ik nu een maandelijks en half jaarlijks onderhoud schema en ik heb sindsdien nooit meer hoeven lopen
En dat is al een hele poos ondertussen ,ik sta er eigenlijk versteld van
De onderdelen die je vervangt kun je dan bewaren voor als er toch iets sneuvelt of voor je cross brommer
Nog tip:
Als je opgevoerd rijd is het beter om iets meer olie te gebruiken.
Ik smeer zelf met volsynthetische Castrol 2T en dan tank ik euro98
Het is heel makkelijk want ik gebruik hiervoor de lege bussjes van burn energy shot.
Voor
elke twee liter benzine die ik tank kap ik er
een bussje olie bij.
Ik heb altijd twee bussjes bij, en als de tank bijna leeg is gooi ik er twee liter benzine plus een bussje olie bij dan kan ik overal tanken want ze hebben hier niet overal brommix..
Werkt perfect.
Tjah en verder sleutel veel dan leer je vanzelf hoe het zit.
En het is superleuk (vind ik dan)
Het is ook beter om zoveel mogelijk op voorraad te hebben....
Marco.