Pagina 1 van 1

Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 05 dec 2009 20:00
door Ingmar.
Vragen graag per Pb dat word sneller beandwoord

Hierbij bied ik een diest aan om je cilinder of carters te tunen

Mogelijkheden?

40eu -Cilinder tunen.
20eu -Carters precies op de cilinder laten aansluiten
10eu -Membraam doorlaat vergroten
10eu -Spruitstuk aanlaten sluiten op membraam
10eu -Koppelings veren inkorten

Carter tunen voor een gilardoni Metrakit of parmakit kan ook kotteren doe ik met de dremel.
Als nodig kan ik je carters ook oplassen voor extra vlees.
50eu das dus voor oplassen & kotteren & spoelers gelijk leggen aan de cilinder

Als je je carters wilt laten tunen moet je de cilinder mee sturen zodat ik het zogoed mogelijk aan kan laten sluiten.


2x verzend kosten zijn voor jezelf


Wat kan gebeurt er bij cilinder tunen?

- Cilinderhemd aanpassen.
- Zuiger aanpassen
- Spoelpoorten transfers egaliseren.
- Spoelpoorten gelijk leggen.
- Uitlaatpoort timing aanpassen.
- Uitlaatpoort vorm aanpassen.
- Uitlaatschacht egaliseren.
- Uitlaatschacht opschonen.
- Uitlaatschacht Vergroten.
- Uitlaatpoort afwerken.
- Spoelpoorten afwerken.
- Bevels aanbrengen.
- Zuiger afwerken.

Hier een paar foto's van mijn werk aan me 65cc blok

Afbeelding

rechts *standaard uitlaatschacht links getunde
Afbeelding


Carters


deze carters zijn alleen gefreesd maar normaal word de poedecoat verwijderd en alles nettjes geschuurd
Afbeelding
Afbeelding

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 08 dec 2009 11:11
door Joos...92
Dus als ik het goed begrijp heb ik voor 60 euro excl hetzelde resultaat als jouw cil?

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 09 dec 2009 16:33
door Ingmar.
nou die 2 extra poortjes krijg je er dan niet bij he :wink:

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 26 feb 2010 09:35
door sjeff!
hoeveel winst pak je met zo'n tune beurtje van jau met een 65cc??

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 04 mar 2010 22:51
door Ingmar.
ligt voornamelijk aan je afstel kunsten en de rest van je setup.

goeie uitlaat en cilinderkop hebben al veel invloed

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 21 mar 2010 16:27
door TomosTom
Heeft het zin om:
40eu -Cilinder tunen.
10eu -Membraam doorlaat vergroten
Door jou te laten doen op een standaard cilinder, aangezien ik graag gewoon bij 50cc blijf maar toch iets harder wil gaan?
Bedankt!

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 21 mar 2010 20:46
door Pascal
Ben wel nieuwschierig wat voor moois je allemaal kan met een tunebeurtje aan een standaard gietijzeren cilinder.

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 21 mar 2010 20:59
door tomos-racer
Hier ben ik ook wel benieuwt naar ik zou wel wat meer willen weten van getunede gietijzeren 50cc heeft niemand voorbeelden foto's of ander bruikbare informatie hierover? Of heb jij er niet een liggen waar je wat foto's van zou kunnen maken ingmar?

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 27 mar 2010 15:27
door Ingmar.
Ik ben momenteel bezig met een gietijzeren 50cc te tunen
Heb daar op een experiment lopen met uitlaatpoort als dat klaar is en draaiend kan ik meer info geefen
Zelf schat ik de snelheid dan rond de 85-90 met 50cc

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 10 apr 2010 12:17
door tomostefan
Ik ben momenteel bezig met een gietijzeren 50cc te tunen
Heb daar op een experiment lopen met uitlaatpoort als dat klaar is en draaiend kan ik meer info geefen
Zelf schat ik de snelheid dan rond de 85-90 met 50cc
Als je die snelheid haalt mag je mijn std cilinder doen!

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 10 apr 2010 18:05
door tomos
Ik ben momenteel bezig met een gietijzeren 50cc te tunen
Heb daar op een experiment lopen met uitlaatpoort als dat klaar is en draaiend kan ik meer info geefen
Zelf schat ik de snelheid dan rond de 85-90 met 50cc

al resultaten?

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 04 mei 2010 17:23
door Ingmar.
ehm nee :| ben nu zoon beetje elke seconden bezig met me sprinter :wink:

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 16 mei 2010 18:49
door Pascal
Wat voor winst pak ik als ik bijvoorbeeld mijn carters laat aansluiten op een airsal 65cc?
Is het ook mogelijk om bij jou een airsal 65cc alleen het spijltje in de inlaat weg te laten halen en de uitlaatpoort heel iets aanpassen?

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 16 mei 2010 23:20
door Ingmar.
Vragen graag per Pb dat word sneller beandwoord

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 27 mei 2010 20:54
door pim961
heb jij je carter moeten verlassen voor die derde spoeler boven in.

groet pim

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 29 mei 2010 12:03
door Paul123
ja.

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 10 jun 2010 20:16
door michabooij
ingmar, heb je ook ervaring met:

- loshalen van absurd vastgeroeste cilinder,
- en het tunen in opzicht van een lage top snelheid en hoge aceleratie,
- en uitlaat boutjes uitboren + draad tappen (m8).

ik ben namelijk bezig met een blokje optimaliseren voor ongeveer een top van 45 km/u maar dat die heel snel optrekt,
mijn doel is voor crossen dus zou ik ook graag veel koppel hebben.

en kan ik jou dan een heel middenblok opsturen?

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 18 jun 2010 22:32
door stanneman
PB gestuurd :)

Re: Cilinder & Carter Tuning

Geplaatst: 29 jun 2010 20:42
door Timo
Topic gaat close op verzoek.