Grasbaaner
Geplaatst: 20 dec 2009 11:06
Toen ik 11 was kreeg ik mijn eerste brommertje.
een kaptein mobylette, al snel had ik de slipkoppeling sover afgesleten dat ie niet meer wou.
en toen kocht ik van een man int dorp een Tomosje. Het was een 50cc met 16mm cabrateur en alles nog moi.
hij liep super en ik betaalde in termijnen van 20euro per maand ( hij was maar 100 euro ).
ik was nog maar 11 en verdiende niet veel.
Toen de brommer van mij was ging ik intussen ook motocrossen op 85cc mar dat vertel ik later wel.
Op een mooie middag reed ik met mijn maat op het parkeerterrein in Hantum zoals altijd.
mijn cabrateur lekte en ik had een panty als luchtfilter, Die zuigde helemaal vol met benzine.
toen we onse 2de ronde zouden doen wou ik de tomos aankikken maar ergens kwam een vonkje vandaan en toen sjoef.
alles in de fik. Uit paniek flikkerde ik de brommer op de grond met de tankdop aan de kant fan de grond waar allemaal benzine uit drupte. gelukkig heeft mijn maat nog mijn benzinekraan dicht gedaan maar ik rende in volle sprint naar mijn vader toe want ik wist niet wat ik moest doen !
5min later kwamen we terug en alles fikte goed ! ( misschien goed voor oud en nieuw ).
ik had de tranen in mijn ogen omdat ik mijn grote liefde was verloren.
de hele kant van de tankdop was helemaal zwart, alle electronica was weggeschroeit, bougiekabel helemaal kapot !
cabrateur helemaal swart en vlotterbak weggeschroeit.
kortweg veel omkosten.
[attachment=4]TOen was hij zwart.jpg[/attachment]
[attachment=5]VAn afstand in de fik.jpg[/attachment]
die dag strippte ik hem met mijn vader en keek ik wat ik nieuw moest kopen. ik bestelde de volgende dag bij http://www.schaafbromfietsen.nl de volgende onderdelen :
15mm delorto cabrateur.
bougiekabel.
rem/gaskabels
nieuwe verfbussen en alles wat erbij hoort.
na een 2 weken schuren ging hij de verfvabine in.
mooi hemelblauw gespoten, ook niet jammercoll bosch uitlaat gehaald.
hij liep nog harder als eerst !
toen steeds problemen gehad met de achterremkabel, toen kwam mijn vader op het idee om een voetrem te maken
een rem gemaakt, gat door het frame 2 steppen op de hoogte van de rem. en dan een ijzeren kabel buigen zodat hij de rem aantrekt als je hem intrekt. dat werkte goed maar ik vond de stepjes wat te hoog.
toen een nieuwe bout gekocht voor de achterbrug en die erop gebeunt. nieuwe zijstepjes en rem anders gemaakt.
doet inmiddels weer top !
[attachment=2]Helemaal.jpg[/attachment]
[attachment=1]13-06-2009 texel 006.jpg[/attachment]
[attachment=0]13-06-2009 texel 005.jpg[/attachment]
Die tijden was het winter en ik dacht ik schuur hem helemaal om hem in de lente te spuiten.
Helemaal schuren en alles was bijna klaar, op een sekere dinsdagmiddag om 4 uur stipt viel er lekkerveel sneeuw en ik dacht eem rijden op mijn stukje land. om bij mijn land te komen moet je altijd over een glad weggetje.
ik had geen zin om te duwen dus ik denk eem rijden, die dag ervoor was een jonge in de sloot gereden en weggerent dus de pliesie ging om controle bij hem, en toen de politie weer weg ging kwam ik aanrijden en toen werd ik aangehouden.
de brommer was 2 weken op het pliesiebureau. De ministerie van justitie besliste hoeduur de boette was.
gelukkig had hij het beste met me voor en ik kreeg alleen boet voor geen rijbewijs. die is normaal 160 euro maar omdat ik nog geen 16 was gaan de boettes door de helft dus was het maar 80 euro.
Ik mocht de brommer weer ophalen en daarna het frame verstevigt en het kontje verandert plaatjes aan de zijkant en lekker vastgelast ( ik was toen al 12 ) en toen maar geplamuurt en gespoten in de kleur matzwart als onderlaag met kersenrode stukken erin. leek netjes,
die tijden daarna wist ik dat ik een crosser wou maken. Zo gezegt zoo gedaan, en diverse onderdelen gekocht zoals :
Kenda k760 trackmaster Noppenband ( http://www.massink.nl inmiddels alweer een nieuwe)
16mm cabrateur.
kap afgevlakt.
spruitstuk naar de zijkant
techno cc uitlaat.
snelgasje
buddyseat
ACHTERBRUG VERLENGEN ANDERS PASTTE DE NOPPENBAND NIET.
alles aangebracht en alles goed.
naa 4maand rijden kreeg ik een warmloper.
nieuwe zuiger erin en hij liep weer goed maar nog steeds niet top.
op 1 dag weer knoeterhard rijden, net een oelletoeper.
en toen kreeg ik het geluid net zoals een vastloper dus ik dacht satan niet weer.
gelukkig was het alleen de bigendlager die eruit was en mijn koppeling was versleten en mijn versnellingsbakje was kapot ?
ik weet niet hoe mar het was allemaal kapot
gloednieuw blok kopen nieuwe carterhelften versnellingsgedeelte koppeling krukas carterdeksels nieuwe ontsteking en toebehoren. alles erop en klaar voor wedstrijd in twijzelerheide.
in de opwarmronde al meteen stil staan. bleek dus dat mijn gloednieuwe bobine helemaal kapot was.
dat nieuwe en dat ding loopt als een satan.
nu nieuwe EBR voorvork erin en nieuwe lagers.
overal nieuwe lagers en shit.
en hier het eindresultaat.
Zegmaar wat je ervan vind en laat een berichtje achter.
Hij staat tefens ook te koop. dus doe en goed bod.
foto's en al is er.
Alle tomos onderdelen heb ik wel liggen dus als je nog shit nodig hebt
NADERE FOTOS KOMEN
een kaptein mobylette, al snel had ik de slipkoppeling sover afgesleten dat ie niet meer wou.
en toen kocht ik van een man int dorp een Tomosje. Het was een 50cc met 16mm cabrateur en alles nog moi.
hij liep super en ik betaalde in termijnen van 20euro per maand ( hij was maar 100 euro ).
ik was nog maar 11 en verdiende niet veel.
Toen de brommer van mij was ging ik intussen ook motocrossen op 85cc mar dat vertel ik later wel.
Op een mooie middag reed ik met mijn maat op het parkeerterrein in Hantum zoals altijd.
mijn cabrateur lekte en ik had een panty als luchtfilter, Die zuigde helemaal vol met benzine.
toen we onse 2de ronde zouden doen wou ik de tomos aankikken maar ergens kwam een vonkje vandaan en toen sjoef.
alles in de fik. Uit paniek flikkerde ik de brommer op de grond met de tankdop aan de kant fan de grond waar allemaal benzine uit drupte. gelukkig heeft mijn maat nog mijn benzinekraan dicht gedaan maar ik rende in volle sprint naar mijn vader toe want ik wist niet wat ik moest doen !
5min later kwamen we terug en alles fikte goed ! ( misschien goed voor oud en nieuw ).
ik had de tranen in mijn ogen omdat ik mijn grote liefde was verloren.
de hele kant van de tankdop was helemaal zwart, alle electronica was weggeschroeit, bougiekabel helemaal kapot !
cabrateur helemaal swart en vlotterbak weggeschroeit.
kortweg veel omkosten.
[attachment=4]TOen was hij zwart.jpg[/attachment]
[attachment=5]VAn afstand in de fik.jpg[/attachment]
die dag strippte ik hem met mijn vader en keek ik wat ik nieuw moest kopen. ik bestelde de volgende dag bij http://www.schaafbromfietsen.nl de volgende onderdelen :
15mm delorto cabrateur.
bougiekabel.
rem/gaskabels
nieuwe verfbussen en alles wat erbij hoort.
na een 2 weken schuren ging hij de verfvabine in.
mooi hemelblauw gespoten, ook niet jammercoll bosch uitlaat gehaald.
hij liep nog harder als eerst !
toen steeds problemen gehad met de achterremkabel, toen kwam mijn vader op het idee om een voetrem te maken
een rem gemaakt, gat door het frame 2 steppen op de hoogte van de rem. en dan een ijzeren kabel buigen zodat hij de rem aantrekt als je hem intrekt. dat werkte goed maar ik vond de stepjes wat te hoog.
toen een nieuwe bout gekocht voor de achterbrug en die erop gebeunt. nieuwe zijstepjes en rem anders gemaakt.
doet inmiddels weer top !
[attachment=2]Helemaal.jpg[/attachment]
[attachment=1]13-06-2009 texel 006.jpg[/attachment]
[attachment=0]13-06-2009 texel 005.jpg[/attachment]
Die tijden was het winter en ik dacht ik schuur hem helemaal om hem in de lente te spuiten.
Helemaal schuren en alles was bijna klaar, op een sekere dinsdagmiddag om 4 uur stipt viel er lekkerveel sneeuw en ik dacht eem rijden op mijn stukje land. om bij mijn land te komen moet je altijd over een glad weggetje.
ik had geen zin om te duwen dus ik denk eem rijden, die dag ervoor was een jonge in de sloot gereden en weggerent dus de pliesie ging om controle bij hem, en toen de politie weer weg ging kwam ik aanrijden en toen werd ik aangehouden.
de brommer was 2 weken op het pliesiebureau. De ministerie van justitie besliste hoeduur de boette was.
gelukkig had hij het beste met me voor en ik kreeg alleen boet voor geen rijbewijs. die is normaal 160 euro maar omdat ik nog geen 16 was gaan de boettes door de helft dus was het maar 80 euro.
Ik mocht de brommer weer ophalen en daarna het frame verstevigt en het kontje verandert plaatjes aan de zijkant en lekker vastgelast ( ik was toen al 12 ) en toen maar geplamuurt en gespoten in de kleur matzwart als onderlaag met kersenrode stukken erin. leek netjes,
die tijden daarna wist ik dat ik een crosser wou maken. Zo gezegt zoo gedaan, en diverse onderdelen gekocht zoals :
Kenda k760 trackmaster Noppenband ( http://www.massink.nl inmiddels alweer een nieuwe)
16mm cabrateur.
kap afgevlakt.
spruitstuk naar de zijkant
techno cc uitlaat.
snelgasje
buddyseat
ACHTERBRUG VERLENGEN ANDERS PASTTE DE NOPPENBAND NIET.
alles aangebracht en alles goed.
naa 4maand rijden kreeg ik een warmloper.
nieuwe zuiger erin en hij liep weer goed maar nog steeds niet top.
op 1 dag weer knoeterhard rijden, net een oelletoeper.
en toen kreeg ik het geluid net zoals een vastloper dus ik dacht satan niet weer.
gelukkig was het alleen de bigendlager die eruit was en mijn koppeling was versleten en mijn versnellingsbakje was kapot ?
ik weet niet hoe mar het was allemaal kapot
gloednieuw blok kopen nieuwe carterhelften versnellingsgedeelte koppeling krukas carterdeksels nieuwe ontsteking en toebehoren. alles erop en klaar voor wedstrijd in twijzelerheide.
in de opwarmronde al meteen stil staan. bleek dus dat mijn gloednieuwe bobine helemaal kapot was.
dat nieuwe en dat ding loopt als een satan.
nu nieuwe EBR voorvork erin en nieuwe lagers.
overal nieuwe lagers en shit.
en hier het eindresultaat.
Zegmaar wat je ervan vind en laat een berichtje achter.
Hij staat tefens ook te koop. dus doe en goed bod.
foto's en al is er.
Alle tomos onderdelen heb ik wel liggen dus als je nog shit nodig hebt
NADERE FOTOS KOMEN