Pagina 46 van 50

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 13 dec 2010 19:37
door Angelo
Proma zal misschien 2km hoger liggen dan technigas op top, maar technigas trekt wel beter :)

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 14 dec 2010 00:08
door dirkvanpol
Beter pak je homoet

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 14 dec 2010 08:07
door royg5
ja maar vindt proma egt bagger trekken, homoet trekt nog langzamer toch? Als ie koud is trekt hij wel normaal.. Warm egt slecht ga maar 60 op brom met proma, hdkop 15 mm powerfilter en atw 22, kan dit ook door afstelling komen?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 14 dec 2010 09:46
door Pascal
Ja, tuurlijk. Als hij koud beter zoveel beter optrekt dan warm, doe je echt iets fout.
Homoet trekt nog langzamer op, ja. En een proma hoort goed afgesteld eigenlijk prima op te trekken.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 14 dec 2010 16:12
door royg5
o dan ga ik maar is afstellen.. Als hij dan bevalt hou ik me proma lekker:d

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 14 dec 2010 18:45
door Mr. Horsepower
Dat is gelul.

Kan heel goed kloppen dat die minder snel optrekt als die warm is.
Je koppeling zal anders aangrijpen, komt omdat je carterolie dan in andere toestand is.

Dus voortaan niet dingen gaan roepen als ze het niet zeker weet. :wink:

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 14 dec 2010 18:49
door Pascal
Oh, raar.
Bij mij trok hij koud anders net zo goed op als warm, hoor.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 14 dec 2010 19:03
door Mr. Horsepower
Vanuit stilstand meestal wel, maar meestal niet vanuit 2e versnelling. Komt omdat je eerste versnelling veel meer trekkracht geeft.

Maarja ontopic maar weer.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 15 dec 2010 00:13
door royg5
ok was al van plan sproeiertjes te kopen.. Koppeling aanpassen ga ik doen denk ik met een homoet:d dan zal hij wel goed lopen.. Is 65-70 haalbaar met homoet en 50 cc? Roy

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 15 dec 2010 00:16
door Fakemon
Als ik de rest van je set-up zie, moet het wel haalbaar zijn ja.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 11:46
door MichielWolthaus
Afbeelding\

Is het slecht voor de prestaties als je de uitlaat inkort op het stuk waar de bocht zit?
Dus dat de bocht dan korter is.
Aangezien de uitlaat gassen dan een kortere weg af moeten leggen voordat ze bij het expansie gedeelte aankomen.

Michiel

p.s. Ja Fakemon ik heb jouw foto gestolen :P

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 12:13
door Fakemon
Elke aanpassing aan lengte zal een verschil maken, ivm de drukgolven die dan op andere tijden terug komen. Zoals ik er mee reed reed wel relaxed, overigens.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 13:29
door MichielWolthaus
Elke aanpassing aan lengte zal een verschil maken, ivm de drukgolven die dan op andere tijden terug komen. Zoals ik er mee reed reed wel relaxed, overigens.
Dus eigenlijk moet ik dan proberen de lengte gelijk te houden. Dat maakt het wel iets lastiger.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 14:05
door Fakemon
Dat is nog niet zo het probleem, maar je prestaties zullen verschillen per lengte. Gewoon doen wat jij denkt wat goed is. Bij mij zat hij er zo wel goed op, sloot ook goed aan. Maar wel een knik erin die misschien prestaties nog heeft beinvloed. Probeer het wel even vloeiend te houden als 't kan. :D

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 14:43
door Pascal
Elke aanpassing aan lengte zal een verschil maken, ivm de drukgolven die dan op andere tijden terug komen. Zoals ik er mee reed reed wel relaxed, overigens.
Dus eigenlijk moet ik dan proberen de lengte gelijk te houden. Dat maakt het wel iets lastiger.
Vaak is het: Hoe rechtstreekser de bocht, hoe hoogtoeriger de uitlaat.
Kijk het verschil tussen een yasuni r en een yasuni c16 maar eens.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 14:55
door Fakemon
Of de vorm van een homoet.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 16:02
door MichielWolthaus
Elke aanpassing aan lengte zal een verschil maken, ivm de drukgolven die dan op andere tijden terug komen. Zoals ik er mee reed reed wel relaxed, overigens.
Dus eigenlijk moet ik dan proberen de lengte gelijk te houden. Dat maakt het wel iets lastiger.
Vaak is het: Hoe rechtstreekser de bocht, hoe hoogtoeriger de uitlaat.
Kijk het verschil tussen een yasuni r en een yasuni c16 maar eens.
Ik wil misschien van de zomer/najaar een Gianelli uitlaat monteren.
Alleen dan wel zo dat de demper niet in de weg zit voor de duosteuntjes
Dus dat betekend dat die net zo laag moet als die van Fakemon, en iets verder naar voren als die van Drestar.
Dan zal waarschijnlijk de originele bocht totaal niet meer passen, dus moet ik een andere bocht maken.

Maar de lengte van de bocht maakt volgens jou niet uit? (tot op zekere hoogte)
Alleen de vorm wel?

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 16:51
door tomostefan
De lengte van je pijp is heel belangrijk.
Maat van me heeft een sprinter, opmaat pijpje laten berekenen en gaan banken.
Toen zei die gozer dat hij ergens 1000 toeren mistte, toen is hij op zijn rekenmachientje gaan tikken, toen hebben ze 1.4cm van zn conus afgehaald en aan mekaar gelast.
En daar waren z'n 1000 toeren.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 16:55
door Pascal
Maar de lengte van de bocht maakt volgens jou niet uit? (tot op zekere hoogte)
Alleen de vorm wel?
Dat zei ik niet.
Zoals stefan al zei, elke cm van je uitlaat in welk opzich dan ook, doet er toe.

Re: Stel hier al je vragen over uitlaten

Geplaatst: 16 dec 2010 16:56
door MichielWolthaus
De lengte van je pijp is heel belangrijk.
Maat van me heeft een sprinter, opmaat pijpje laten berekenen en gaan banken.
Toen zei die gozer dat hij ergens 1000 toeren mistte, toen is hij op zijn rekenmachientje gaan tikken, toen hebben ze 1.4cm van zn conus afgehaald en aan mekaar gelast.
En daar waren z'n 1000 toeren.
Maar we hebben het hier over een 50cc tomos blokje
En niet een of ander vreselijk duur 84cc blok, waar alles heel precies moet zijn.