de bedoeling is dat je een betere doorstroom krijgt in je spruitstuk,
het zit ook zo: een recht 15mm spruitstuk heeft een betere doorstroom dan een schuin 15mm.
omdat die het direct en over de volledige oppervlak van je cilinderpoort verspreid,
nou is het zo dat je bij een schuin spruitstuk een geconcentreerde inlaat hebt, als je 'm bekijkt zie je dat hij niet volledig op het membraan aansluit.
nu gaan we zorgen voor een betere doorstroom,
wat heb je nodig:
setje sleutel vijlen (van die kleine vijltjes),
papier.
potlood,
schaar en permanent marker.
eventueel een dremel met klein slijp steentje.
dit is het doel:


ik heb jammer genoeg geen foto's van voorheen, maar de meesten kennen het wel,
hoe gaan we te werk,
je neemt een vel papier, je membraan en een potlood,
je legt het papier over het membraan met de kant van het spruitstuk naar boven,
dan ga je net zoals bij een poortenmap die randen krassen zodat je een idee hebt van hoe het eruit ziet.

zo ziet dat eruit.
dan leg je het op je spruit
nu keer je het papiertje om om de echte lijnen af te tekenen, en prik gelijk met de punt van je potlood de schroefgaten.

dat knip je uit totdat je dit over hebt:

dan leg je dat op je spruitstuk en gaat met een permanent marker dat vierkant overtekenen:

nu kan je gaan vijlen,
het is het doel dat je gewoon mooie rondingen maakt,
ga hier op e gevoel af maar ga zeker niet te ver,
bij mij zie je een goed voorbeeld.
en nou is er ook nog bij het begin van je inlaat de optie om de erge randen we te halen,
hiervoor heb je een dremel nodig en vooral geduldt.
een richtlijn daarvoor:

goede tip: bij het uitspoelen een vel keukenpapier oprollen en dan vlossen.