• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Algemeen: Kleine vragen topic -3-

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1603 berichten
  • Pagina 78 van 81
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • Volgende
fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 24 nov 2016 13:26

Er zit dus geen verschil tussen een zuiger voor een aluminium cilinder en gietijzer cilinder?
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 24 nov 2016 18:32

Kwa matriaal niet. Enige verschil wat ik (met zekerheid) zie is dat het hemd langer is. Denk dat je wel weg komt met snor zuiger voor A35. Zou wel een wat betere kwaliteit nemen zoals meteor ivm je nicasil laag.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 24 nov 2016 19:03

Het probleem met de huidige zuiger is dat er aan beide zijden van het hemd er een stuk is uitgeslagen, het lijkt erop dat de drijfstang dit heeft gedaan. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er een verkeerde zuiger ingedaan. Ik zal het proberen met een snor zuiger.

Edit:heeft dit langere hemd invloed op de prestaties, en kan dat lange hemd de oorzaak zijn van de kapotte zuiger?
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 24 nov 2016 19:38

De originele heeft juist een iets langer hemd, 49 vs 47mm voor de A35. Korter hemd zou op zich betere prestaties geven (langere tijd voor het mengsel om binnen te komen) met als mogelijk (klein) nadeel dat je onderin wat verliest, denk dat dat wel mee zal vallen.

Stukken er uit door de drijfstang zie ik niet echt, dat zou je meteen merken maar wie weet.

Dan is er nog de vraag of de maatvoering gelijk is maar zou toch denken van wel. (of de zuiger een beetje goed in de cilinder past)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 24 nov 2016 19:44

IMG-20161111-WA0004.jpeg
Hetzelfde ia gebeurt aan de andere kant
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 24 nov 2016 20:56

Merkwaardig,

je zou es kunnen meten aan de zuiger, lengte hemd en top zuiger (zonder zuigerbolling) tot hart piston pen.

Zouden respektievelijk 49 en 23 mm moeten zijn.

Je zou toch denken dat je zoiets meteen voelt/ hoort en je motortje uitzet :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 24 nov 2016 23:52

Ik zal het binnenkort even meten. Ik heb het blok tweedehands gekocht. Dus ik heb geen idee wat de vorige eigenaar er mee uitgespookt heeft. Er zit in ieder geval geen speling op de lagers en op de krukas :), het is nog even afwachten wat voor besteming het blokje krijgt.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9679
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 25 nov 2016 15:49

Is dit echt uitgebroken materiaal of is dit gevijld thv poorten (in-/uitlaat)? Misschien heeft vorige eigenaar gepoogd de zaak wat op te voeren. Komt mij niet in de historie voor dat ik dit heb gezien doordat de drijfstang de zuiger raakt.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 25 nov 2016 18:19

Het lijkt er wel op dat de drijfstang dit geeft gedaan. Je kunt een beschadiging zien op de drijfstang ten hoogte van het hemd.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 06 mar 2017 09:51

Is het slecht voor het motorblok om te rijden zonder de opvulringen bij het koppeling deksel?
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2017 10:11

Als je die achter de koppeling bedoeld; ja. Als je die ringen op de assen bedoeld die tegen de deksel aanzitten bedoeld; hangt af van je blok. Elke blok heeft een ander aantal ringen obv de ruimte die gevuld moest worden. De kans dat jouw blok goed loopt zonder ringen is aanwezig, maar het lijkt me niet aan te raden.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 06 mar 2017 10:21

Ik bedoel idd de ringen tegen het deksel aan, ik ben ze bij het demonteren niet tegengekomen, ik dacht in eerste instantie dat de vorige eigenaar ze kwijt is geraakt. Maar het zou dus ook kunnen dat ze er helemaal niet in horen?
Het betreft een nieuw type blok A55.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2017 11:32

Tja, naar mijn weten zijn ze dus geplaatst op basis van de ruimte die er was. Wellicht (ik weet het dus niet zeker) is het dus mogelijk dat bij jouw blok alles precies zo uit kwam dat er geen ringen nodig waren. Echter lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk. Ik denk als je even zoekt dat je wel kan vinden hoe die ruimte te bepalen valt.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 07 mar 2017 19:50

Tja, naar mijn weten zijn ze dus geplaatst op basis van de ruimte die er was. Wellicht (ik weet het dus niet zeker) is het dus mogelijk dat bij jouw blok alles precies zo uit kwam dat er geen ringen nodig waren. Echter lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk. Ik denk als je even zoekt dat je wel kan vinden hoe die ruimte te bepalen valt.
Kan er niks over vinden, zou ook niet weten hoe je dat moet opmeten.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 07 mar 2017 20:37

Ik meen dat ik shadowranger daar ooit iets over heb zien posten. Kan je bij god niet meer vertellen waar dat was, helaas.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Budehgong
Tomosforummer
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jul 2014 17:29
Locatie: Deventer
  • Citeer

Berichtdoor Budehgong » 19 mei 2017 10:39

Hey allemaal,

Ik ben de Revival weer onder handen aan het nemen; helemaal demonteren en vervangen wat eraan te vervangen valt.
Nu kom ik alleen in de problemen bij de achterbrug; die wil er maar niet af komen.
Ik heb de moer er al af, maar de bout zelf wil er maar niet uit. Ik kan 'm ronddraaien maar dat helpt niks, en ik heb er al een hamer bij gepakt, maar ook dat doet niets.
Heeft iemand goeie tips om zo'n ding eruit te krijgen?
On the road again..
Omhoog

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 614
Lid geworden op: 18 aug 2016 14:09
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 19 mei 2017 12:28

Hey allemaal,

Ik ben de Revival weer onder handen aan het nemen; helemaal demonteren en vervangen wat eraan te vervangen valt.
Nu kom ik alleen in de problemen bij de achterbrug; die wil er maar niet af komen.
Ik heb de moer er al af, maar de bout zelf wil er maar niet uit. Ik kan 'm ronddraaien maar dat helpt niks, en ik heb er al een hamer bij gepakt, maar ook dat doet niets.
Heeft iemand goeie tips om zo'n ding eruit te krijgen?
warmstoken, wd40, koevoet
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9679
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 19 mei 2017 12:53

Je vergeet nog slijptol en boormachine. :P :lol:

Maar even zonder gekheid, er is een onderwerp van, kijk daar maar eens.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 614
Lid geworden op: 18 aug 2016 14:09
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 19 mei 2017 14:44

Je vergeet nog slijptol en boormachine. :P :lol:

Maar even zonder gekheid, er is een onderwerp van, kijk daar maar eens.
oohja helemaal vergeten :lol:

hier trouwens een video waar hun ook probeerden die bout en bussen deruit te krijgen: https://youtu.be/UBq8r8ABm-U
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe
Omhoog

Gebruikersavatar
Budehgong
Tomosforummer
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jul 2014 17:29
Locatie: Deventer
  • Citeer

Berichtdoor Budehgong » 19 mei 2017 17:03

Ok thanks, zal dat maar moeten proberen dan. Ik had gehoopt 'm er heel uit te krijgen maar helaas lijkt me dan.
On the road again..
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
1603 berichten
  • Pagina 78 van 81
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.