Er is gewoon teveel beun aan, dat ga ik hier niet allemaal neertypen

Misschien dat ik 'm ooit een 2e leven geef (heb hier nog een gaar A3blok liggen van m'n a3 project), maar dat zien we dan allemaal wel..
Oja, voordat jullie gaan vragen hoe dat Poegblok erin past.. het antwoord is mokertuning, en 1 ophangingsboutje

updeet 1
Ik heb toch maar besloten om 't kreng wat fatsoenlijker te maken, hoewel je dat gerust met een korreltje zout kan nemen

Ten 1e heb ik het ouwe A3 blok van mn projecttomos erop gefrot, setup is nu weinig bijzonders.. snorcilinder, snorkop, 14/9 carburateur :/ Misschien vijl ik die snorcil nog wat bij, maar 't moet vooral cheapass styl0 blijven

Er komt een omgelaste leovinci op (mits het presteert), 't ding moet ongeveer 60 gaan rijden. De zijkapjes zijn momenteel al antraciet gespoten.. uitlaatverf united

Zoals het er nu bijstaat:

updeet 2
Nu staat ie er lekker zo bij, rijdt ook vrij leuk. Top van +- 50 ongeveer, en wat mij betreft blijft het uiterlijk lekker zo. Misschien ga ik nog wat met de cilinder prutsen om 'm wat harder te laten trekken.. maar dat zien we dan wel weer

updeet 3
Klein updateje vandaag. Ik had vandaag vrij gekregen van 't werk, dus dan verveel je je vrij snel.. komt je broertje aanzetten met een gaar M-stuur, of het leuk zou staan op de tomos? Zo gezegd zo gedaan, het ziet er achterlijk uit maar 't zit verdomd lekker! Toen heb ik de achterkant ook maar weer verlaagd, want zo'n M-stuur staat vrij 'racy' en dat gaat niet samen met een achterkant van 2 meter hoog

Tijdje terug heb ik de cilinder ook wat getuned, ik heb het inlaatkanaal en de uitlaatpoort wat bijgewerkt. Samen met die leovinci en een uitgeboorde carburateur (van 9 naar 12mm) zorgde dit voor een top van 60 km/u.. en dat met een snorblok

Maar nu heb ik de uitlaat eraf geropt, 't ding presteerde al niks op mijn projecttomos, dus wou ik proberen wat 'ie zou doen met alleen een bochtje. Naar mijn gevoel rijdt ie nog harder, en trekt vooral beter op. Dat wordt dus ff opnieuw klokken een dezer dagen

En last but not least; via rdw.nl bleek dat 't ding niet eens gejat was? (had m vna iemand gekregen die er nogal vreemde brommertjes op na hield). Dus 't ding meteen maar verzekerd, zeurt pa ook niet meer als ik weer eens op de weg rijd

Project Tomos-Honda 4-takt (Homos)
***updeet 1***
Nadat ik mijn 2 speed cilindertje wat bijgevijld had, besloot de koppeling om eens leuk te ontploffen

Toen besloot ik om er eindelijk maar eens een ander blok onder te bakken. Het wordt, zoals het er nu voorstaat, een lief crosserdingetje dat 60 gaat rijden.

3 keer raden wat voor blok dit is

***updeet 2***
Het blokje doet het! Het probleem was een verbrande klep, doordat een vorige eigenaar de in- en uitlaatklep verwisseld had..
Natuurlijk mogen jullie ook meeluisteren naar de eerste plofjes

http://home.quicknet.nl/qn/prive/hm.jonker/4tdoetut.wav
nu nog een lief uitlaatje bakken, dan kan het frame mooi brandweerrood geverfd worden

***updeet 3***
Vandaag weer bezig geweest, k heb de kabelboom aangelegd en het een en ander afgelast. Nu nog een fatsoenlijke beugel voor het voorspatbord maken, en dan kan ie in de rode verf :p

Mooi he, zo'n gepantserd dashbord

En als extraatje nog een geluidsopname van een gassende voltz0rz, maar dan nu met een gemonteerde uitlaat.. Hij klinkt best mooi zo

http://home.quicknet.nl/qn/prive/hm.jon ... itlaat.wav
***updeet 4***
Vanmiddag heb ik 't ding geschilderd, ja dat is met een kwast, in de bedrijfskleuren van mn zaterdagwerk (zo kom je nog eens goedkoop aan verf

Er moet trouwens nog een 2e laag verf op, maar zo krijgne jullie een beetje een idee van de kleur

Het blokje deed nogal vreemd, als je gas gaf zeek ie een dikke straal olie uit z'n carterontluchting. Volgens de mannen van 't 4T forum zou het aan een versleten zuigerveer liggen.. dus ik haal de cilinder er eens af..

Leuk he zo'n 4-takt cilinder

Helaas hadden ze gelijk @ 4T forum.. mn zuigerveer was geknapt

Dat wordt een nieuw zuigertje met veren.. de cilinder zelf had alleen een heel licht veegje gelukkig. Dus het gaat nog ff wat langer duren voordat jullie fillempies mogen kijk

***updeet 5***
Eergisteren kreeg ik een leuk pakketje met zuigerveren, een zuiger en een voortandwiel.. meteen gemonteerd natuurlijk

Zo ziet het er nu uit, strak in de lak:

Het rijdt best fijn, bij lage toeren klinkt het als een zeepfabriek, maar daarboven is het net een motorfietsje

Probleem is alleen dat de koppeling niet lijkt te werken, ik kan hem gewoon aanrennen terwijl er een centrifugaalkoppeling in zit.. stationair draaien gaat vrij moeizaam, alsof er een koppelingsveer is geknapt. Maar dat verklaart nog niet waarom ik hem aan kan rennen :S Mja, dat valt mijns insziens ook wel op te lossen.. hij rijdt nu tenminste

Nu gaan jullie vragen: Filmpjes..? Die komen helaas wat later, mn broertje had geen zin om me te filmen, de aars

***updeet 6***
Ik had gisteren het ding al in elkaar zitten, maar ik had er nog geen foto's van gemaakt.. dus bij deze

Zoals jullie zien is hij niet meer zo hoog, ik kon m niet zo laten omdat anders de ketting over mijn achterbrug sleept. Het blok kon ik ook niet zo ophangen dat ik hem hoog kon houden, want dan had ik mijn framenummer ook weg moeten slijpen.. ach, hij ziet er zo ook wel leuk uit vind ik

ook heb ik net een rondje gereden, 't rijdt erg relaxed

Ding liep alleen wat arm, maar dat is zo opgelost. Ik heb ook de koppeling nog opengehad, maar ik heb er niks vreemds kunnen ontdekken.. dat wordt dus verder zoeken :/
***updeet 7***
De blokproblemen zijn verholpen, hij trok gewoon valse lucht door dat beunspruitstuk

Verder zit er nu een zijspan op.. Lees hier verder..