Berichtdoor brombertje » 21 apr 2011 22:52
Als een cilinder goed is bewerkt dan heb je maar 1 voet, en 1 koppakking nodig. (Er bestaan een aantal slechte cilinders uit 2003/2004 die te lage spoelpoorten hebben, de kans is niet zo groot dat je die hebt.)
Als je de cilinder goed hebt gemonteerd, dan een stukje rijden en naar de bougiekleur kijken of je de goede sproeier hebt.
Goed monteren cilinder: 1 voetpakking nemen. cilinder erop zetten, dan de zuiger helemaal naar onder bewegen en kijken of de spoelpoorten en uitlaatpoort helemaal open komen. Als dat niet zo is, heb je misschien een foute cilinder of hij is fout bewerkt. Daarna kijken hoever de zuiger bovenin komt, en aan de hand daarvan de dikte van de koppakking bepalen zodat je tussen de rand van de zuiger, en de rand van de cilinderkop 0,7mm hebt. Dan zit je vrijwel ideaal.
Edit: een cilinder hoort altijd op de bijbehorend carter op maat gemaakt te worden.