Pagina 1 van 1

membraam

Geplaatst: 10 jan 2006 17:37
door jboy
:D ik had ff een klein vraagje.

er zijn grotere membramen te koop maar werkt dat ook echt?

ik heb 50cc (nieuwe type...dus 2gleufen zuiger)

bullet uitlaat ... :? die heeeel goed werkt :shock:

12mm cabreteur, 12mm spruitstuk. wil mischien grotere cabreteur en spruitstuk maja.

en standaard membraam

Geplaatst: 10 jan 2006 20:46
door PraatPaal
yo,

kicken is niet toegestaan en het is membraan maar dat terzijde

en membraan helpt wel maar amper met zoon kleine brandstoftoevoer..

Geplaatst: 10 jan 2006 20:49
door jboy
:oops: sorry voor dat.

hm...dus als ik een 15mm koop en 15 spruitstuk helpt t wel??? :P

en welke membraam zou dan goed zijn? ja carbon plaatjes :wink: maar die doppler dan? ik bedoel t is een 50cc :lol:

Geplaatst: 10 jan 2006 21:00
door PraatPaal
HET IS MEMBRAAN :lol:

maar ja carbon kleppen zijn stugger dus is wel beter imho heeft het zit ja, om zweefwerking tegen te gaan ookal gebeurt dit niet met de hoge carterdruk -- en kleine spoelkanalen daar hoe je je dus niet snel zorgen over te maken

een dopler en polini membraan hebben allebei wel een totaal oppervlak van doorlaat wat groter is als standaat en meteen stuggere klep dus heeft wel werking ja, vooral meteen 15mm

Geplaatst: 10 jan 2006 21:06
door jboy
:lol: :oops: :lol: :oops: :lol:

hahahahahahaha my bad...thax

ik denk dat als ik die spruitstuk en cabr. doe dan koop ik denk ik polini o doppelr kleppies :wink:

Geplaatst: 10 jan 2006 21:13
door PraatPaal
dan zou ik meteen maar een membraan plaatje halen, niet alleen klepjes of je *standaard opboren en een kleppenstoot beugltje maken of kopen

dan vergroot je je doorlaatvlak aanzienlijk

Geplaatst: 11 jan 2006 19:45
door jboy
ik ga morge 50cc snel kope en daar zit een membraam kleppie bij groter en carbon zij die gast maar dat geloof ik niet t was geel doorzichtig van kleur :?

Geplaatst: 11 jan 2006 19:46
door poekelen
carbon is van koolgaas gemaakt. als het geel is kan het niet van carbon zijn..

Geplaatst: 11 jan 2006 20:14
door PraatPaal
carbon is carbinfiber, koostofvezelgaas oig

is zwart grijs van kleur, zie how to make afdeling, carbonlook dempers

Geplaatst: 11 jan 2006 20:16
door jboy
ja pcies dat is toch echt grijs leek mij al. man die lui proberen gewoon van alles te verkopen met lulpraat maar als die cilinder maar goed is vindt ik t best. :wink:
horen er trouwens kleine haarkrasjes in een hele nieuwe cilinder te zitten? :shock:

niet diepe krasse maar gewoon echt een heel klein beetje :?

Geplaatst: 11 jan 2006 20:35
door PraatPaal
ja dit is van het honen is de fabriek, productieproces is geen probleem

Geplaatst: 11 jan 2006 20:36
door jboy
:wink: oke weet ik dat ik dacht van strax heb ik weer zoeen kut geval ofzo :lol:

Geplaatst: 25 jan 2006 12:45
door roelow
heeft iemand een foto van het beste(snelle) membraan voor mij :)

Geplaatst: 25 jan 2006 13:19
door JooL
Moet je er een pakken die lichter zijn, maar je moet je originele membraan houden en alleen die klepjes vervangen anders werkt het niet goed

Geplaatst: 25 jan 2006 13:26
door roelow
jah maar hoezow lichter?

Geplaatst: 25 jan 2006 16:53
door PraatPaal
carbon veer veeel makkelijker mee met het mengsel als ori blik. daarom heb je optimalere doorlaat en betere sluitkrachts.

en dat dan op maat van het ori membraan (optimale doorlaatmaat) en het past goed.

Geplaatst: 25 jan 2006 17:35
door larz
kan je op alle cilinders een membraan zetten of hebben alle cilinder een membraan

Geplaatst: 25 jan 2006 17:37
door PraatPaal
alle tomos cilinders van het nieuwe model (2 speed met vierkante cilinder)
hebben allemaal een membraan. waar het hier overgaat is een vervangings/tuning membraan

Geplaatst: 25 jan 2006 18:30
door Tossie
Waarom het beter is carbonnen plaatjes te monteren:

Bij een stnd.50 kan je deze monteren maar bij 50snel of 70 is het wel aan te raden.
De originele plaatjes zijn van metaal.
Als er een stukje vanaf breekt dan komt deze in de cilinder terecht en veroorzaakt veel schade.

Als carbon afbreekt verbrand dit door de hitte en veroorzaakt dus geen schade.

Geplaatst: 25 jan 2006 20:23
door PraatPaal
in tegendeel zelfs, blik word dun en et as gaat bladeren, carbon blijft heel, maar het breekt amper af en als er iets afbrokkelt zijn het vezels (van het koolstofvezel) dat is niet schadelijk, ik heb wel een keer een losse klep gehad die me zuiger gesloopt heeft samen met het schroefje waarmee je je kleppen vast zet