Pagina 1 van 1

stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 29 apr 2011 12:41
door tvdtomos
ello mensen.

ik heb een probleempje met mijn set-up. Ik heb een sproeier maat 68 met deze set-up.

Enige probleem is, bougie is aan de ene kant wit en de andere kant beetje bruinig. Maar als ik sproeier 70 erin doe dan loopt de brommer niet stationair en gaat ie verzuipen. Nu loopt de brommer gewoon goed stationair, maar top scheelt iets van 1 km per uur.

Heeft dit verder ook geen gevolgen voor mijn brommer omdat ik een te kleine sproeier heb gemonteerd?

groet, :koning:

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 29 apr 2011 17:46
door brombertje
Aan je setup te zien, en je sproeiermaat denk ik toch aan wat valse lucht. :? 70 km/h met achtertandwiel 22 en sproeier 68 is wel erg laag.

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 29 apr 2011 18:07
door Joren
helemaal niet brombertje, ik haal precies dezelfde snelheid met zelfde setup.

Komt omdat de spoelers van carter en cilinder niet gelijk liggen, en daarom is de spoeling boven de 70kmh niet meer optimaal.
Bij standaard cilinder liggen deze wel gelijk dus daar blijft de spoeling altijd goed, vandaar dat je met beide setups bijna dezelfde topsnelheid kan halen.

Ga je je spoelpoorten mooi recht leggen dan word het een ander verhaal met 65cc =D

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 29 apr 2011 18:15
door Pascal
Klopt. Dit is gewoon een nette topsnelheid.

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 29 apr 2011 18:42
door brombertje
Mja, ik heb grote spoelpoorten in mijn carter, en in mijn cilinder. Als je een oud carter hebt met kleine poorten kan ik het me misschien een beetje voorstellen dat deze niet gelijk zijn, maar dan moet je wel een heel oud carter hebben. :?

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 29 apr 2011 18:47
door Joren
Niet een heel oud carter.
Alleen die nieuwe modellen carters met een punt op het carterdeksel van de ontstekingskant, hebben de grote spoelpoorten.
Ik meende dat er een topic of FAQ over was maar kan t even niet vinden..

Anyway, wil je harder met je setup dan zuil je een ander carter moeten halen of je spoelpoorten gelijk leggen.
Je afstelling is denk ik wel goed zo.

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 30 apr 2011 09:04
door tvdtomos
oke bedankt voor de reacties. Ik heb een a5 blok, heb ik dan in die carter grotere spoelpoorten dan anders?

groet, :koning:

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 30 apr 2011 10:48
door brombertje
Als je een A52 blok hebt, heb je grotere spoelpoorten. Staat rechts op je carter onder je cilinder.
(Niemand gelooft me helemaal, maar een originele en misschien ook de Airsal voetpakking met kleine spoelpoorten kan valse lucht geven bij de bovenhoeken van de spoelpoorten, je moet echt een grote voetpakking hebben en die zijn lastig te vinden. Daarom heb ik vloeibare pakking. En de originele voetpakking is 0,3 mm, voor A52 carter is 0,4 mm, dit verandert ook de opening en timing van je poorten.)

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 01 mei 2011 13:38
door tvdtomos
aha, nou beter. Ik ga eerst wel even vragen bij de bromboer. En als je vloeibare pakking gebruikt, moet je dan een beetje smeren met je handen? of heb je een soort bizonkit-achtige bus waar je het zo kan spuiten/(kitten)? Heb namelijk geen ervaring met vloeibare pakking.

groet, :koning:

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 01 mei 2011 13:55
door brombertje
Het is een tubetje met een tuitje wat je zelf in de goede dikte kan afknippen. Hoe je het er dan op wilt doen mag je zelf weten. Ik heb de eerste keer gewoon vanuit het tubetje gedrukt, net als lijm.

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 01 mei 2011 14:41
door klein_opdondertje
kit spuit je er op,niet smeren!!,gewoon in het midden van het raakvlak een dunne rups van kit spuiten en dan vast klemmen,das genoeg,wel zorgen dat alles schoon en vet vrij is natuurlijk. :P

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 02 mei 2011 06:40
door tvdtomos
oke, maar hoe kan je dat dan passend maken zodat je die 0.4mm pakking hebt? kan toch niet zo precies gaan dat je precies 0.4mm hebt?

groet, :koning:

Re: stationair + (ver)zuipen

Geplaatst: 02 mei 2011 09:28
door brombertje
Dat is knutselen. :P Vooral eerst de pakking een tijd uit laten harden, dan voorzichtig erop schuiven zodat je het niet te ver indrukt, en verder uit laten harden voordat je de kop erop schroeft.
(bij mij was het geluk dat bij het erop zetten de spoelpoorten en uitlaatpoort perfect open kwamen, bij onderste dode punt van de zuiger.)