Pagina 1 van 1

Tandwiel keerring

Geplaatst: 30 mei 2011 23:03
door Hoplala
Hallo,
Aangezien mijn achterwiel erg vies was, heb ik mijn tandwielkeerring vervangen.
ik heb deze helemaal erin geduwd en heb de keerring met kogellager olie ingesmeerd, en het vulbusje aan de binnekant heb ik vloeibare pakking gespoten
Dit heb ik zondag gedaan, ik heb meteen mijn wiel even schoon gemaakt...
Hij zag er zondag zo uit.
Afbeelding

een dag later, na een paar KM rijden..
Zag hij er zo uit...
Afbeelding
Na het rijden, en als ik dan keer stop, en hem even neerzet ergens, zie je onder mijn tomos een paar olie druppels.
Komt dit omdat er nog veel olie op mijn ketting zit, of is er echt iets miss?

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 31 mei 2011 06:58
door 2pac
komt door de olie van je vtw

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 01 jun 2011 11:38
door Hoplala
ik heb me hele wiel weer schoongemaakt, en weer na 1 KM was hij heel vies...
Ook na het rijden, en ik zet hem neer, vind je altijd wel 2 olie druppels op de grond ...
Het baard mij zorgen :p

What to do :( ?

PS ; Snapt iemand hoe ik met een setup als mij zo langzaam ga? (Onderschrift)
lijkt mij dat ik veel sneller moet gaan ?:O

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 01 jun 2011 12:27
door MichielWolthaus
Je keerring lekt simpel weg nog steeds.
Zit alles er echt goed in?
Smeer ook een beetje vloeibare pakking op je voortandwiel waar die tegen dat busje aan zit.
Imitatie tandwielen willen nog wel eens een beetje bol/krom zijn daardoor sluiten ze dan niet goed aan. En lekt er olie naar buiten via de binnenkant van dat busje.

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 01 jun 2011 12:45
door Hoplala
ik heb in het busje vloeibare pakking gespoten.
Denk niet dat het imitatie tandwiellen zijn btw.
en ik heb de keering helemaal naaar achter geduwd .
verder kon hij niet...
en alles gwn vervangen, erg raar.. :o

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 01 jun 2011 12:53
door MichielWolthaus
Ik had toen ik mijn keerring verving, aan de buitenkant van de keerring vloeibare pakking gedaan.
Aan de binnen en buitenkant van de busje.
En op het voortandwiel waar die het busje raakt.
En dan 24 uur laten drogen.

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 01 jun 2011 13:34
door Hoplala
En toen deed hij t goed :p?
Ik heb het ook niet 24uur laten drogen
Ik reed na 2 uur weer ,
Ik heb de keerring met kogellager olie ingesmeert ,
En het busje aan de binnen kant met vloeibare pakking.

Kan je de keerring ook tever duwen?
Want hij zir nu veel verder naarbinnen dan toen hij zat voor ik hem eruit haalde .
Is dit misschien het probleem? Of zattie eerst gwn niet goed

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 01 jun 2011 13:46
door MichielWolthaus
Bij mij was toen alles goed, en ik had de keerring precies hetzelfde gedaan zoals die eerst zat, dus niet dieper erin.

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 01 jun 2011 15:16
door Hoplala
Ja ik heb em echt helemmaal in geduwd , tot hij niet verdr kon , en hij zat eerst op het randje,
Misschien is dat het wel , ik doe wel even wat je net zei over die vloeibare pakking , en dan hoor ik je van me

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 01 jun 2011 15:44
door Borcheld11
En 24 uur wachten met rijden! anders gaat hij weer lekken. :P

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 02 jun 2011 14:21
door rivered
PS ; Snapt iemand hoe ik met een setup als mij zo langzaam ga? (Onderschrift)
lijkt mij dat ik veel sneller moet gaan ?:O
misschien een andere tandwielverhouding proberen.. ?

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 02 jun 2011 14:31
door rickert1993
Nee hij moet gewoon een 15/15 of een 14/12 kopen dat zal veel schelen

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 03 jun 2011 01:43
door rivered
denk dat atw 22 of 24 ook wel zal helpen hoor, anders heeft ie misschien overtoeren, maar 15/15 zal zeker helpen ja:p

Re: Tandwiel keerring

Geplaatst: 03 jun 2011 09:51
door shadowranger
Volgens mij ging de vraag over een lekkende keerring, niet over grotere carburateurs of andere tandwielverhoudingen.

Blijf bij het topic.