Pagina 1 van 1

Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 31 mei 2011 21:20
door rickjjje
ik had nog een hele oude rap/jlo een van die 2 standaard uitlaat liggen, (minstens 30 jaar oud) even uitgebrand en op de tomos. hangt iets te laag waardor de middenbok standaard niet goed omhoog gaat maar verder doet hij het. nu is het probleem hij rijd wel harder maar hij houd in op de top. hij geeft dan weer gas bij en blifjt weer terug en dat herhaald zich constant. heeft iemand een idee?

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 00:36
door Fuhrer-Paat
Klinkt een beetje als een stotter, Die kan je krijgen als je sproeier maat niet goed is.
Kijk eens naar de kleur van je bougie, die kan je verder helpen

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 00:41
door beenham0
Waarschijnlijk 1 à 2 maatjes omhoog met je sproeier en hij doet het weer prima.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 16:04
door rickjjje
ik had 53 erin zitten was koffiebruin:) toch maar effen 54 en 53 geprobeerd ging er slechter van lopen. maar hij heeft een begrenzing nog in het spruitstuk omdat ik niet weet hoe ik hem los krijg(geklonken) kan het daaraan liggen dat hij inhoud?

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 16:07
door shadowranger
Ja, kan. De begrenzing zit gewoon in de rubber manchet waarmee het filter op de carburateur wordt gezet. Je kan hem er zo uittrekken.

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 16:11
door rickjjje
de begrenzing in het spruitstuk dus? ik kreeg hem er met geen mogelijkheid uit en eraf halen is geen optie want hij is geklonken:(

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 16:19
door shadowranger
Oh, je hebt die nieuwe versie met rubberen spruitstukslang (A55 motor?). De doorlaat is er idd in gevulkaniseerd. Er is wel een bromverie van te krijgen, je kan er ook (beunstyle) een mesje doorheen halen en de begrenzer eruit snijden.

Als je de aluminium spruitstuk hebt kan je de begrenzerbus eruit halen door deze te verwijderen met een bout, moer en ringen met een busje als trekpers. Er is hierover te lezen in de how-to sectie in FAQ of op de Wiki. Die bovenste boutjes zijn breekbouten om te voorkomen dat "ongeautoriseerde" mensen gaan klooien met de onderdelen. Je kan deze iets inzagen op de kop en met een schroevendraaier losmaken.

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 16:23
door rickjjje
Probleem is dus ik heb een alluminium spruitstuk maar hij is aan de cilinder vastgemaakt. onder gewone boven geen breekbouten maar daar is hij leuk vastgemaakt met klinknagels:s

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 16:24
door Ping
de begrenzing in het spruitstuk dus? ik kreeg hem er met geen mogelijkheid uit en eraf halen is geen optie want hij is geklonken:(
Niet geklonken maar geschroefd. de kop van de bout is gewoon rond.
Teken een streep over het midden vd kopjes met een dikke stift.
Langs de zijkanten van deze streep haal je er een dremel eroverheen totaan het ringetje.
Dan zet je een platte schroeverdraaier in deze 2 gemaakte sleufjes en geeft er een draai aan,
dan breken de stukjes er af.
Nu kan je het overgebleven middenstuk beetpakken met een tangetje en de bout eruit draaien.

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 16:28
door rickjjje
jij bent mijn redder in nood!:P

Re: Nieuwe uitlaat probleem

Geplaatst: 01 jun 2011 19:12
door 2pac
uitbooren werkt ook moet je alleen die boutjes ruitkrijgen maar die kun je tussen de bankschroef houden