Volgens mij moet wheelies nog wel kunnen. Als je maar niet te hard weer op de grond komen. Mar de stoppies die make je voorvork zeker wel kapot!Tomos is niet gemaakt om een wheelie mee te doen. Elke voorvork, op MT en MB na, zal op den duur kapot gaan.
Bert heeft een streetmate en nu moet iedereen volgens bert een streetmateOf probeer een streetmate/revival voorvork. Heb je ook schijfrem voor je stoppies.
Gewoon niet doen met een Tomos. Het is geen Yamaha of Ducati...
Ik zou met een dure motor nog niet de stoep op knallen. Dan breekt je velg ook een keer. (de velg van mijn peugeot fox is ook al eens gebroken doordat ik midden in de nacht een stoepje over het hoofd zag.)
Wheelies kan wel, als je voorzichtig doet. Heb je niet echt speciale vork voor nodig, alleen de oude types kunnen er niet helemaal goed tegen. En 2e hands kan je best een keer geluk hebben met een voorvork. Tijdje geleden stond er nog 1 op voor minder dan 100 euro.
ps, een streetmate/revival voorvork kost nieuw compleet al 240 euro, en een gewone nieuwe al ruim 140. Voor alleen de vork, heb je verder niets....
Dus zo duur zijn ze niet 2e hands!!!
En is een gewone Tomos (Standard model) gewoon niet geschikt om er zulke dingen mee te doen.Simpel gezegd:
Goedkoop is over het algemeen slap (relatief gezien).
Wil je het wel sterk maar cheap dan zal het wel zwaar worden want er is geen geld voor dure materialen of ingewikkelde techniek.
Moet het en sterk en licht dan word het duur.
Daar zeg je het precies goed, zelfs van je 110 cc honda's zijn de keerringen lek gegaan.Hallo,
Gewoon niet doen is niet leuk.
Maar ben al aan het zoeken geweest en heb een vriend gebeld die wel een voorvork van een revival tegen wat onder delen wil ruilen.
Die stoppies laat ik wel achter wegen.
Met mijn honda nsr en mtx 110cc nooit voorvork krom gereden met stoppies. Wel allebij een keer keering moeten vervangen.
Maar goed dat is veel dikker steviger dan tomos voorvorkje.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten