Pagina 1 van 1

Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 18 jan 2012 13:49
door peter-jaap
hee mensen!

Ik heb mijn tomosje nu in elkaar zitten, hij knalt ook wel maar ik wil meer kracht onderin!
Ik rij nu met nieuwe type carters dus, grotere spoelpoorten!

De setup:

72cc airsall
72cc airsall hogedrukkop
20mm dellortho carb
20mm homemade spruitstuk
technigas omgelast
Std koppeling (z.g.a.n)
std onsteking (op bromstand)
Vt= 28 (niet zeker)
At= 22

Nu wil ik graag, goed snel optrekken (auto whielie) en gewoon nog snelle top hebben, kan ik daarvoor oude type carters monteren?

gr

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 18 jan 2012 16:13
door TheStealthSpy
Autowheelie en hoge top kan bij tomos niet. Het is het een of het ander. Als je toch hard wilt optrekken zul je niet hard mogen rijden anders mol je je blok door de te hoge toeren.

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 18 jan 2012 17:51
door peter-jaap
En als ik nou van carter veranderd, van nieuwe type naar oude type, dan heb ik kleinere spoelpoorten enz.. wat voor verschil ga ik dan krijgen?

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 18 jan 2012 19:58
door taxmaxR
dan krijg je denk ik geen verschil een oude tomos loopt origineel toch net zo hard als een nieuwen
ik zou de koppelings veer 1.5 cm inkorten en als je dat dan weer zat bent een hpi kopen.

wat ook wel leuk rijd is een omgelaste gianelli uitlaat van een scooter.ik het de originele flens en ophanging gebruikt daar na afslijpen. en bij de gianelli flens afslijpen en dan in elkaar schuiven en lassen. trekt als een gek door.

suc6 :)

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 19 jan 2012 10:12
door peter-jaap
dan krijg je denk ik geen verschil een oude tomos loopt origineel toch net zo hard als een nieuwen
ik zou de koppelings veer 1.5 cm inkorten en als je dat dan weer zat bent een hpi kopen.

wat ook wel leuk rijd is een omgelaste gianelli uitlaat van een scooter.ik het de originele flens en ophanging gebruikt daar na afslijpen. en bij de gianelli flens afslijpen en dan in elkaar schuiven en lassen. trekt als een gek door.

suc6 :)
Bij een oud type carterdeel heb je wel meer carter druk! Weet alleen niet wat voor verschil ik dan kan krijgen?
En ik ga vanmiddag is aan de gang, met de koppeling, als ik de koppelingsveer inkort, dan moet ik ze allebij even veel inkorten?

gr

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 19 jan 2012 10:45
door taxmaxR
ik zou alleen beginnen met de 1e die heb je er zo uit. de 2e is een stuk moeilijker. de 1e is voor het optrekken je maakt met een strakkere veer meer toeren voor dat hij aan grijpt begin met 1.5 cm dat is al een behoorlijk verschil.

suc6

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 19 jan 2012 20:30
door peter-jaap
het is gelukt!
heb de koppelingsveer 1,5 cm ingekort, het was even prutsen, maar het is tog in me eentje gelukt!
ook heb ik inmiddels een oude type vliegwiel erop zitten en net ik hem net starten, toen was die nog koud en hij wil gelijk op het achterwiel!
En je merkt het wel van de koppelingsveer!

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 19 jan 2012 20:35
door taxmaxR
goed bezig

suc6

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 20 jan 2012 11:39
door gangster2
ik zou voor dat ik volop ga rijden wel eerst me koppeling bijwerken ivm nodig zie faq

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 20 jan 2012 12:11
door taxmaxR
wat bedoel je met bijwerken ?

Re: Oude type/nieuwe type carter bij mijn setup?

Geplaatst: 20 jan 2012 18:39
door peter-jaap
wat moet ik bijwerken dan haha:P