Pagina 4 van 5

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 21:35
door Joren
Laat hem honen is goedkoper dan een nieuwe cilinder. Is zeker warmgelopen?
Zo makkelijk gaat dat niet jammergenoeg.

De cilinder moet een nieuwe nicasil wand, en waarschijnlijk moeten de krassen ook dicht gelast worden.

@hardbreaktwo: Ongeveer. In de meeste tweetakt olien zitten bestandsdelen die slecht tegen lage tempraturen kunnen. Ze mixen dan niet meer goed met benzine en gaan klonteren. Aangezien het die dag maar 5c was, en snachts nog veel minder, verwacht ik dat het daaraan ligt. En aangezien het heel koud was was de afstelling sowieso al iets armer als normaal.

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 21:52
door Hardbreaktwo
Cilinder lassen? Zou het niet proberen..
T is zeer jammer maar dat word toch een nieuwe..
Maar had je speciale olie dan?

EDIT: ik reed met mn scoot gewoon met min 10 en geen olie problemen niets?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 22:11
door Joren
Een cilinder lassen gebeurt echt hardstikke vaak, vooral bij het opnieuw nicasilen van je cilinder. De scheurtjes worden dan dicht gelast, de cilinder opnieuw geboord en dan word er een nicasil laag aangebracht.
Dus het word helemaal geen nieuwe cilinder, snap niet hoe je daar bij komt.

Jouw scooter is wel "iets" minder gevoelig voor smering e.d. als een crossmotor ;)

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 22:19
door homoetje
Scooter cilinders zijn gewoon hetzelfde als cilinders van crossmoters en straatmoters. Natuurlijk heb je minder goede kwaliteit cilinders en dat is meestal op scooters, maar alsnog maakt het geen ruk uit, er zit ook gewoon een nicasil wand in de meeste scootercilinders behalve degenen van gietijzer. Maar waarom kan hij niet meer gehoond worden dan?

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 22:27
door Joren
Ik heb nooit gezegd dat cilinders niet van hetzelfde materiaal gemaakt zijn.
Alleen crossmotoren werken onder veeeeeel hogere belastingen als scootertjes. Er is dus veel minder ruimte voor foutjes.

De cilinder kan niet gehoond worden omdat de krassen en putjes te diep zijn.. Anders had ik hem wel meteen laten honen lol

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 22:36
door Hardbreaktwo
Toch moet zowel mijn scoot als tomos hetzelfde merken van te weinig smering als elke andere motor toch?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 22:49
door Joren
Nee, omdat een scooter veel minder belast word. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 23:12
door homoetje
MHR team en polini evo draaien zeker wel dicht in de buurt van toerentallen van een crossmoter, dus een crossmoter cilinder word niet veel meer belast dan een scootercilinder. No offence, maar ik denk dat deze vastloper eerder het gevolg is van slechte afstelling en/of te laat schakelen.

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 23:22
door Joren
Waarom hebben sommige mensen toch altijd de neiging om overal een discussie van te maken, en vervolgens alles lullen om gelijk te hebben.

Je had het eerst over een normale scooter, nu over een dikke mhr team sprinter. Wat wil je nou dan?

Verder heeft het toerental er geen ene kloot mee te maken. Ga eerst maar eens je feiten op een rijtje zetten.

Ik rij al heel lang brommer en motor en ben vanaf begin af aan bezig met afstellen e.d. Er is nog nooit wat fout gegaan en ik weet waar ik over praat.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 28 okt 2012 23:53
door homoetje
Ik wil er geen discussie van maken. Ik probeer feiten te geven dat het gewoon hetzelfde is. Ga ik dat nu ook duidelijk uitleggen ook. We hadden het over scooter cilinders, dus ook MHR, Polini, 2f4r, Gilardoni, Stage6 etc etc. Toerental heeft er heel veel mee te maken, rij je laagtoerig dan word de cilinder licht belast, rij je hoogtoerig dan word de cilinder zwaar belast. Zolang hij niet vastgelopen is door een gebroken zuigerveer of een gesprongen naaldlager of een de waterkoeling niet meer goed werkt is het gebeurd door één van de volgende dingen: te weinig olie in je mengsmering, te arm afgesteld of te laat schakelen.

Ik probeer echt geen discussies te maken, maar om te zeggen dat ik alles probeer te lullen om gelijk te krijgen is niet waar. Ik zeg gewoon wat waar is en ik probeer je te helpen. Misschien moet jij maar eens met feiten gaan komen waarom ik geen gelijk heb.

Fijne avond.

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 29 okt 2012 07:43
door Joren
Feit is gewoon dat het toerental weinig te maken heeft met de belasting.
Als je niet kan snappen waarom moet je je eerst maar eens gaan inlezen.

-Ik had genoeg olie in mijn benzine
-De motor was supergoed afgesteld
-En nee ik heb niet te laat geschakeld.

Het valt zeer waarschijnlijk te wijten aan de olie in de benzine die niet meer wil mengen, omdat de olie te koud is geweest.

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 29 okt 2012 09:55
door homoetje
Je toerental is de belasting van de cilinder -_-. In je tomosje heb je toch ook geen last van niet mengende olie in de winter. Ik tank mengsmering van de pomp en daar gooien ze slechte olie in, en hartje winter heb ik nergens last van. Ja ik rij gewoon door als er een dik pak sneeuw ligt.

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 29 okt 2012 12:34
door Joren
Jezus. Toerental heeft er niks mee te maken vriend. Als ik volgas in het mulle zand aan het roppen ben word de cilinder veel meer belast dan als ik in een hoge versnelling op de straat rijd. Bovendien tellen er meer zaken mee, zoals hoeveel compressie, aantal zuigerveren, zuigerspeling etcetera.
Een tomos is niet te vergelijken. Bovendien mikken ze bij de pomp er niet-synthetische olie in, die geen last heeft van kou, maar wel slecht smeert en ontbrand.

Nu graag weer ontopic want je zwamt gewoon maar wat zonder enige technische onderbouwing.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 29 okt 2012 13:34
door homoetje
Als ik volgas in het mulle zand aan het roppen ben word de cilinder veel meer belast dan als ik in een hoge versnelling op de straat rijd.[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Dat maakt dus geen zak uit, word even zwaar belast als je in hetzelfde toerental en versnelling op straat rijd en in het zand.
Iedereen weet dat het toerental de belasting van je cilinder is. Lage toeren = lage temperatuur, zuiger zet minder uit, minder wrijving = MINDER BELASTING. Hoge toeren = hoge temperatuur, zuiger zet meer uit, meer wrijving = MEER BELASTING.
Een tomos is niet te vergelijken. [ Post made via Mobile Device ] Afbeelding


Waarom is het niet te vergelijken? Het heeft een cilinder, koppeling, versnellingsbak, carburateur, membraam, spruitstuk.
Bovendien mikken ze bij de pomp er niet-synthetische olie in, die geen last heeft van kou, maar wel slecht smeert en ontbrand. [ Post made via Mobile Device ] Afbeelding


Ging even op internet zoeken voor je over dit 'verhaaltje'. Vond er iets over op één site, en dat was de site van Mobil 1. En daar stond dus dat volsynthetische olie bij temperaturen hoger dan -40C nergens last van heeft, dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Ook gooien ze er bij de pomp half-synthetische olie in, niet 'niet-synthetische'. Er is zelfs 1 pomp bij mij in de buurt waar er gewoon Castrol Power RS in, wat voornamelijk Castrol TTS was en wat vol-synthetisch is.

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 29 okt 2012 13:47
door Joren
Dude, whatever. Je lult bullshit.
Ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken want je wilt toch niks geloven.
Ik weet wel beter :)

Edit; vorige keer zat je ook al bullshit te lullen met je verhaal over kettingen. Er klopte echt geen hol van.
Dat je mensen advies wilt geven is prima, maar doe het dan wel goed.
Dat je jezelf gelooft met je bullshit verhalen, en niet wilt toegeven aan anderen is jouw tekortkoming.
Je maakt het er ook niet bepaald gezelliger op op dit forum.

Wil een modje dit topic een beetje opschonen?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 29 okt 2012 13:56
door Alex..
duur geintje

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 29 okt 2012 16:41
door Joren
Blijken maar enkele kleine gaatjes in de cilinder te zitten, dus hoeft alleen gehoond te worden.
Bij volgende zuiger wel nieuwe nicasil wss.

Maar scheelt toch even 200 eu :mrgreen:

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 29 okt 2012 17:55
door homoetje
O wel beter dat hij toch alleen gehoond hoeft te worden, scheelt je behoorlijk wat geld ja.

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 30 okt 2012 18:56
door Joren
Afbeelding

Sieht besser aus jawohlll :)

Donderdag kom een nieuwe Wossner zuiger binnenrollen hoop ik =)

Re: Joren's CR 125

Geplaatst: 30 okt 2012 19:00
door Hardbreaktwo
ziet er weer gaaf uit :) zuigertje erin en weer terug de baan op! :P