Pagina 1 van 1
A3
Geplaatst: 10 okt 2012 21:47
door Jimme
Beste mede forummers,
Ben er een tijdje tussenuit geweest, maar heb niet stilgezetten.
Inmiddels ben ik in bezit van een rijbewijs, en een Aprilia SR, die ik nu dagelijks gebruik.
Maar het tomosje waar ik een half jaartje geleden stiekem op rond reed heb ik niet weggedaan, ben ermee aan de slag gegaan.
Dit was hem eerst (aankoop):

Ei blokje en later nog een techno krul eronder gezet..
En nu:
Compleet bromblok
15/15 carb
Techno krul (zat ook al een tijdje onder m'n oude blok)
Frame aangepast
Velgjes metallic zilver, frame baby blauw en de accenten oranje
2,75 achterband
Heb nog even geen betere foto..
Wat nog moet gebeuren:
De boel in elkaar zetten
Zadeltje monteren
Kabelboom maken
Gasmasker met 2 lampen bij de ogen, als koplamp.
Heb alleen nog wel even een vraag m.b.t. de kabelboom, aangezien ik dus nogal een noob ben op het gebied van electra, ik heb een aan/uit knop en als koplampen gebruik ik dus de 2 lampjes uit de universele koplamp met 2 lampjes. Achterlicht is op een losse batterij. Kan iemand me misschien helpen met een tekeningetje maken? Kan verder wel solderen en beschik over het benodigde gereedschap.
De groeten,
Re: A3
Geplaatst: 11 okt 2012 18:21
door boeat
ziet er gaaf uit jah alleen zou het wel leuk zijn als je betere foto's ervan hebt?
Re: A3
Geplaatst: 17 okt 2012 18:54
door Jimme
Komt nog.
Niemand die even kan uitleggen hoe de kabelboom zou moeten worden? Voorlamp en aan/uit schakelaar, verder niks.
Re: A3
Geplaatst: 17 okt 2012 20:31
door pinty
klopt. Kabelboom stelt echt niks voor.
en vergeet je achterlicht niet.
Re: A3
Geplaatst: 18 okt 2012 11:26
door Jimme
Heb een los achterlicht, die hoeft dus niet op de motor aangesloten te worden.
Re: A3
Geplaatst: 28 feb 2013 09:45
door Jimme
Inmiddels al een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar ben alweer een stukje verder. Heb niet heel veel tijd dus t gaat allemaal een beetje traag.
Hierbij wat foto's van het opbouwen, er moeten nog wat kleine dingen gedaan worden zoals een spatbord monteren voor, ketting monteren en spannen, uitlaat monteren (heb een Technigas terugloper nu) en even het voorwiel centreren, geen idee waarom maar deze zit scheef. Heb nu zowel mijn voor als achterlicht op batterij, deze moeten ook nog gemonteerd worden. Als kabelboom heb ik 2 draden vanaf mijn ontsteking met een killswitch ertussen, geen idee of het goed zit, maar dat merk ik vanzelf wel.

Voorvork moet ik nog even verder sticker bomben..

Zadeltje gemonteerd..
En mijn dagelijks vervoer op het moment.. Polini evo, 21mm pwk, yasuni c20..
Jullie horen meer!
Groeten,
Re: A3
Geplaatst: 28 feb 2013 23:18
door Borcheld11
Ziet er netjes uit

. is de setup in de tussen tijd ook nog veranderd?
Re: A3
Geplaatst: 28 feb 2013 23:30
door Jimme
Nope, setup is als volgt:
Compleet brom blok
15mm spruitstuk (schuin)
15.15 Del'orto
Technigas Next
Ben erg benieuwd wat het gaat doen, denk dat het wel erg hard zal gaan lopen voor een snor.. Had in eerste instantie een 65cc Airsal met HD kop gekocht, alleen kwam ik er helaas achter dat mijn krukas pen 10 is en de Airsal pen 12. Heb dat setje toen verkocht, gaat al hard zat zo denk ik

Als ik hard wil pak ik m'n scooter wel..
Re: A3
Geplaatst: 01 mar 2013 09:30
door jeffjamm94
mag ik vragen welke maat je achterband is?
zulke banden zullen goed staan onder mijn opkomende project

Re: A3
Geplaatst: 01 mar 2013 12:20
door homoetje
Polini evo voor straatgebruik is echt zonde, het is de slijtage niet waard.
Re: A3
Geplaatst: 01 mar 2013 14:05
door Borcheld11
vind het alleen dan zo scheef de tomos heeft een race uiterlijk maar hard zal die niet gaan.
btw je hebt nu waarschijnlijk wel al een 50cc snel of standaard imitatie van dmp erop zitten,
Re: A3
Geplaatst: 01 mar 2013 21:58
door jeffjamm94
ik had ook een standaard dmp en ik ging 80km per uur op de teller van de auto en de motor en mijn eigen teller
geloof het of niet maar het is waar

Re: A3
Geplaatst: 06 mar 2013 00:47
door Jimme
Heb de cilinder zelf nog bewerkt.. maar goed, voor een snor zal hij hard zat gaan.. Zo niet ga ik wel voor een MK 74cc en een hpi'tje, maar dan word het wel erg extreem zonder helm..
Re: A3
Geplaatst: 06 mar 2013 00:48
door Jimme
Achterband is trouwens 2.75, staat in de beginpost.. Volgens mij past dit niet met een spatbord, en je wiel moet zo ver mogelijk naar achter staan omdat de band anders tegen je brug aankomt.
Re: A3
Geplaatst: 07 mar 2013 00:00
door brother
ik heb nog een verlengde aluminium liggen uit een sprinter

Re: A3
Geplaatst: 07 mar 2013 09:06
door Borcheld11
Trouwens heb je de oude bagage stang/rek nog? . die om het bagagedrager zit.
Re: A3
Geplaatst: 07 mar 2013 09:57
door homoetje
No offence maar dit ding voor straatgebruik word een lachertje door dat polini zitje en een flinke aandachttrekker voor oom agent. Elke agent zal je van de weg halen als je er langs gaat.
Maar je kan beter een 65cc nemen. Een 50cc kan je hard mee maar dan heb je heel weinig koppel, met een 65cc hou je genoeg koppel over als je een atw 22 plaatst met de juiste uitlaat en dan ga je ook nog 75-80 KM/H, laat staan als je dan nog aan de poorten gaat vijlen. Ik zou persoonlijk niet met dit ding over straat willen, maar dat is mijn mening.
Re: A3
Geplaatst: 07 mar 2013 19:05
door brother
nou in precipe mag hij volgens de regels nog zo de weg op
en inderdaad het is een aandacht trekker maar als de agent gwn nadenkt maakt hij zich niet belachelijk door zoiets aan houden met die snelhied
@homoetje me broertje rijdt met een standaard 50cc gietijzer. en als je daarmee beetje naar achter leunt met optrekken trekt ie ook auto wheelie dus met een 50cc kun je ook aardig koppel krijgen, tuurlijk is 65cc meer maar 50cc kan dus ook aardig aan de gang
Re: A3
Geplaatst: 07 mar 2013 22:20
door homoetje
Ja een 50cc wil ook wel, heb ook altijd rond 70 gereden met mijn gietijzeren 50c maar dan echt met heel weinig koppel. En als je lichtere vertanding plaatst heeft hij weer vee koppel maar een aanzienlijk lagere snelheid.
Re: A3
Geplaatst: 10 mar 2013 19:58
door brother
ligt ook puur aan je uitlaat, carb, afstelling
maar weer even ontopic.
hoe heb je dat zadel vastgezet ?