Mijn naam is Tristan. Ben deze forum maar eens gaan bezoeken omdat ik met een leuk projectje bezig ben en het graag met jullie wil delen!
Heb voor de zomer een Snortomos gekocht om hier de hele zomer op te rijden.

Aangezien dat deze Tomos altijd buiten had gestaan, en aardig aan de rotte kant was ben ik hem gaan opknappen.
Voor de zomer om met het mooie weer er van te genieten.
Aleen het opknappe bleef niet alleen maar bij het uiterlijk..
De setup moest natuurlijk ook verranderd worden, want 25km/per uur op een snor brommer rijden gaat snel vervelen.

Blok:
70cc DMP
15mm Dollorto
Koppeling aangepast en ingekort voor iets meer over touren.
Kop afgevlakt
Promo Cirquit uitlaat
Vertanding 24 - 26

Het eerste resultaat mocht er opzich wel wezen voor weinig geld Tomos aardig opgeknapt voor de zomer..
Maar lang niet tevreden natuurlijk:
Tomos achterveren verchroomt*
Zitje achterop lijkt leuk.. *

Na een hele zomer getourd te hebben en vele kilometers mogen maken heb ik deze zomer er veel plezier van gehad.
Helaas was ik niet zo zuinig op het brommertje geweest en begon hij opnieuw te rotten en het was gewoon niet mooi meer!

Dacht nu gaat hij helemaal op de kop en strip de hele brommer uit elkaar.
Tot er een mooi frame van over blijft.

Nieuw Project
Het nieuwe idee wat ik in de kop kreeg was een compleet zwarte Tomos te creeren met specifiek chroomde onderdelen.
Alles was gestript dus er kon stiekem een beetje geknutselt worden aangezien het weer in nederland slechter werd.

Heb als eerste mijn frame plus alle losse onder delen laten coaten bij een zeer goed maar goedkoop bedrijf. (BCS Drachten)
Zou het eerst laten spuiten maar aangezien er wel wat rotte plekjes op het frame zat heb ik het laten coaten dit rot nooit weer en het is zo hard als het maar kan.
Uiteindelijk 3 weken gewacht tot het klaar was maar het zag er echt perfect uit:

Toen het frame was binnen gekomen van de coating begon het toch wel een beetje te kriebelen.
Zo heb ik allemaal onderdelen bij elkaar gesprokkelt om uiteindelijk er een mooie brommer van te maken!

En uiteindelijk toch maar eens begonnen..

Laatst kwam in mij op om eens iets anders te doen dan wat anderen hebben met mijn velgen..

En nu met mijn nieuwe idee..

De ouwe zijkapjes die er nog lagen waren rood.

Ben langs de spuiter geweest om te horen wat het zou kosten als ik deze zou laten spuiten.. Aangezien die man er 50 euro voor vroeg en toch tegen mij zij probeer het eerst eens zelf ben ik gaan proberen.. Deze moest namelijk gewoon goed zijn want alles moet perfect worden afgewerk!
Nou hierbij een foto vond het niet slecht als zeg ik zelf..

Tot zo ver loopt mijn project hoop in maart klaar te zijn elke stap die ik verder maak ga ik update..
Broertje van mij is :'Tossieba
Have Fun !!
Nieuwe foto's !!!

Wie een goed bod doet mag hem kopen !!!!!!