Zojuist geprobeerd met een dopje mengsmering, geen reactie van de tomos. Bougie was wel nat, maar dat kan uiteraard ook komen door de mengsmering die ik erin heb gegotenword de bougie nat? je zou eens een dopje mengsmering in de kop kunnen doen en kijken of hij dan loopt
[ Post made via Mobile Device ]
Zuiger in de juiste positie gemonteerd, spoelpoorten in de zuiger naar de inlaat kant gericht en de pijl naar de uitlaat, zuigerveerslotjes ook naar de uitlaat gericht, kan niet missenZuiger toevallig niet verkeerd om geplaatst? Pijltje moet naar beneden.
Uitlaat is de standaard tomos uitlaat, chroom met demonteerbare demper.Welke uitlaat zit erop?
Btw cilinderkop maakt niet uit. dan kan je dat alvast uitsluiten
En is de ontsteking wel goed afgesteld. als hij op de verkeerde tijd vonkt. wil hij ook niet lopen
Op dit moment zit er een nieuwe bougie in(b6hs NGK) en heb nog 2 andere bougies liggen, allemaal hetzelfde resultaatIk zou om het uit te sluiten nog een nieuwe bougie er in doen. Kan namelijk zijn dat de vonk niet krachtig genoeg is. ( Geel in plaats van blauwe vonk )
Standaard membraam van tomoshop, geen malossi.Wat voor membraam zit er in?
ik heb het ondertussen ook geprobeerd met een andere carburateur en je hebt gelijk wat betreft het brandstof systeem! nog steeds wil de tomos niet starten.nee er zit geen probleem in het brandstof systeem want dan had hij gelopen op het beetje mengsmering dat je erin goor
[ Post made via Mobile Device ]
Zuiger is met sleuven, sleuven zijn ook richting inlaat gericht, dus de zuiger is goed gemonteerd.Sproeier is te klein. In de 14/12 hoort standaard al 54. Monteer die maar eens, dan gaat het denk ik wel beter.
Wat voor type zuiger heb je gemonteerd? Dicht of met inlaatsleuven? Bij het laatste horen de openingen naar de inlaat te zitten, en op de dichte staat een pijl die moet wijzen naar de uitlaatpoort. Anders gaan de zuigerveren direct in de poorten happen en kunnen ze afbreken.
Dat zou misschien kunnen, maar ik heb nu sproeier 56 erin gedaan en de bougie slaat nog steeds niet nat. Zal ik nog groter moeten gaan? 't is een standaard brommer, niet opgevoerd oid. Ik heb zelf niet veel verstand van elektronica bij de tomos, maar de bougie vonkt, mooie blauwe vonk en naar mijn weten staat de ontsteking ook op tijd.sproeier is het ook niet want dan had hij ook gelopen op dat beetje benzine. ik denk dat er iets mis is met de ontsteking oid niks met brandstof
[ Post made via Mobile Device ]
Het ging over een s25 cilinderkop op een a35/a3 cilinder, toevallig heb ik vandaag van een maat van mij een puch maxi hd kop kunnen proberen. Zonder resultaat, droge bougie.IK snap even 1 dingetje niet.
Je hebt het over een s25 cilinder, maar met een membraam.
Zit er een ei-cilinder op, of een vierkante?
Als je sproeier te klein is, moet hij wel kunnen starten op de choke met het gas dicht. Zodra je gas geeft slaat hij dan meteen af.
Ik vermoed, dat je een te kleine sproeier hebt, maar ook dat het gaatje voor de stationaire loop dicht zit.
Het gaatje zit in het midden van het platte kantje.
Op het schuine 15mm spruitstuk zit inderdaad een extra aansluiting, maar deze is netjes afgedicht middels een boutje.Kun je kijken naar het spruitstuk? Zit daar een extra aansluiting op voor bijvoorbeeld een oliekanaal en is deze afgedicht mbv een schroefje of is deze volledig dicht en origineel?
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten