Pagina 1 van 2
60cc, 50cc snel, 70cc?????
Geplaatst: 07 apr 2006 08:25
door Multifix
Hoi.
1bout van me uitlaat is doorgedraaid in me cilinder. En om weer schroefdraad te laten tappen, heb ik geen zin in, omdat dat al een keer bij de vorige eigenaar is gebeurd. Dus nu wil ik graag een 50cc snel, 60cc of 70cc.
Ik wil max. 50 gaan, met standaard uitlaat en 15mm carb.
Alleen wat kan ik het best nemen? Want met 70cc ben ik bang dat ik te snel me koppeling mol. Of is deze erg makkelijk (en neit duur) om te vervangen?
En ik zou ook nog graag willen weten of het makkelijk is om je krukas te vervangen, of moet je dan je hele blok open trekken?
Geplaatst: 07 apr 2006 09:16
door Tossie
Met een 15mm en imi snelle uitlaat en je atw iets anders red je de 50 makkelijk. En dat met standaard cilinder.
Ik rij zelf met een 14/9 carb en atw 28 en een teruglopertje en daar haal ik de 50 ook wel mee.
Koop dus lekker een nieuwe originele cilinder of laat deze tappen als hij niet beschadigt is.
Een 50snel kan natuurlijk ook maar ik geef de voorkeur aan ori cilinder.
Geplaatst: 07 apr 2006 12:13
door freak
met een standaard cilinder,een proma uitlaat en een iets grotere sproeier haal je ook makkelijk de 50.
als je dat boutje wat door draaid er uit hebt en je neemt een stukje draadeind en je smeert dat stukje wat in je cilinder draaid in met locktide dan zit ie na 5 minuten muur vast.
dan kun je die uitlaat er gewoon overheen schuiven en vervolgens een moer er op draaien en walla.
het zelfde effect als een bout,er zijn trouwens speciale tapeindtjes tekoop die kun je met een imbus sleuteltje in je cilinder draaien.
Geplaatst: 07 apr 2006 14:58
door Multifix
Ik heb er nu ene bullet odner liggen. Erg mooie uitlaat. Ik ben echt verliefd op dat geluid. Maar ik ben bang voor *politie.
En bedankt voor dat trucje met die bout in de cilinder

. Dat ga ik proberen als me uitlaat er weer een keer af moet. Hij zit er nu namelijk wel goed erop.
Maar ik wil graag lekker veel trekkracht en een standaard (snel) uitlaat eronder.
Ik moet ook me spruitstuk nog onbegrenzen. Want die 15mm carb heb ik al. Alleen ik krijg die cilinder er niet af :S zit die nog met extra bouten vast?
(De cilinder moet eraf. Omdat ik niet zomaar me spruitstuk eraf kan krijgen :S )
Geplaatst: 07 apr 2006 20:22
door Joop56
blok eraf
cilinderkop eraf
dan carb eraf
dan kan je gemakkelijk spruitstuk eraf halen volgens mij.
Geplaatst: 07 apr 2006 20:28
door Gekke
1 Cilinderkop eraf....
2 De ene kapje die onder je tank zit.. ( voor de bedradingen enzo..
3Cilinder eraf....
4evt Carb eraf..
En je bent klaar...
Geplaatst: 07 apr 2006 23:04
door Multifix
Bedankt.
Als ik weer wat geld heb, dan ga ik het proberen

Geplaatst: 07 apr 2006 23:05
door Multifix
Trouwens nog een vraagje:
Is een 60cc net zo galleent voor je koppeling als een 70cc, of kan je met een beetje rustig rijden je koppeling goed heel houden?
Geplaatst: 07 apr 2006 23:18
door Milan
Heey multifiks, wat een tomos koppeling fataal is; is een hoog aantal toeren. Koppel heeft in verhouding niet zo heel veel invloed. Dus zolang jij je toeren een beetje laag houd dan moet het goed komen. De groeten MILAN
Geplaatst: 08 apr 2006 14:51
door Multifix
dus ik zou beter een 70cc kunnen nemen dan een 50cc snel?
Dus een 70cc met std snel uitlaat. Dat zou goed meoten kunnen zonder je koppeling te vergallen. (Of maakt hij dan alsnog veel toeren?)
Geplaatst: 08 apr 2006 19:38
door Milan
precies, maar als nog: harder trekken betekend dat alles wat harder gaat slijten. Dus ik vertel je niet dat het allemaal niets uitmaakt, maar je hebt er nou ook weer geen overdreven last van. Zolang je die toeren dus maar laag houd. De groeten MILAN
Geplaatst: 08 apr 2006 23:22
door Multifix
Oke bedankt.
Dan zie ik een 70cc wel zitten
Wat ik alleen nog graag zou willen weten is:
Is het moeilijk/veel werk je krukas te vervangen?
Is het moeilijk/veel werk je koppeling te vervangen?
Is een nieuwe koppeling duur?
En is het plaatsen van een nieuwe cilinder te doen voor elke noob die een beetje voorzichtig is?
Geplaatst: 09 apr 2006 01:34
door Joop56
1 ding weet ik zeker en dat is dat iedereen die een klein beetje inzicht heeft een cilinder kan vervangen, iedereen die inzicht heeft en rustig en voorzichtig doet wel.
Koppeling is niet zo duur volgens mij
de rest kan ik niet beantwoorden
Geplaatst: 09 apr 2006 03:18
door dreeg
Koppeling is niet zo duur volgens mij
3 segmenten 30 euro en 15euro zijn ze los
dus dat is 60 euro voor 6 segmenten
best prijzig nog
dat waren prijze die ik op internet had gevonden maar weet niet meer waar
Geplaatst: 09 apr 2006 11:39
door Joop56
Ja ik dus net ook, dan was het op marktplaats wel erg goedkoop

Geplaatst: 09 apr 2006 12:12
door tomos dude
Krukas vervangen is best veel werk en zeker als je het nog nooit gedaan heb.
Als ik jou was zou ik ergens een oud blokkie kopen en de uit elkaar halen dan weet je hoe alles inelkaar zit dan verkloot je nie je goede blok.
Krukas vervangen.
Stap 1 Cilinder en uitlaat eraf
stap 2 blok eraf
Stap 3 Olie uit je rechter karteldeel laten lopen en linker karteldeel eraf.
Stap 4 Koppeling eraf en binnetandwielen
Stap 5 Onsteking eraf
Zo heb je een kaal blok met alleen je krukas als he goed is
Stap 6 dan draai je alle imbus bouten eruiten leg ze op volgorde van eruit halen.
stap 7 Krukas gedeelte verwarmen als het goed is moet je dan zo je karterdeel eraf kunnen halen.
stap 8 nieuwe krukas met krukas lagers erin.
zo het lukken denk ik mzzl robert
Geplaatst: 09 apr 2006 21:50
door Multifix
Ik zat er inderdaad al aan te denken om een 2e blokje erbij te nemen. Om daar op te oefenen.
Maar ik woon in Den Haag en daarzo in de buurt zit geen compleet blok
Zou ik een 2e blokje kunnen kopen, en deze dan helemaal opbouwen. En deze dan op me brommer zetten. Of is dat erg veel werk/niet te doen?
Want dan kan ik een blokje opbouwen met de onderdelen die ik wil, en ondertussen toch nog met me brommer naar school rijden

Geplaatst: 09 apr 2006 22:02
door poekelen
evenveel werk als gewoon blok reviseren he

en je hoeft je niet te haasten enzo.
Geplaatst: 09 apr 2006 23:02
door Joop56
dat is een goed idee, voor 30 euro heb je een redelijk compleet blok (je hebt namelijk niet een complete nodig

) en kan je die volledig naar je wens maken en ondertussen nog met je oude blok rijden.
Als die klaar is zet je die eronder, en reviseer je het blok wat er nu onder zit en heb je dus 2 goede blokjes (waarvan je 1tje wel kan verkopen bijvoorbeeld

)
dat laatste is slechts een optie maar lijkt mij wel leuk om te doen (als ik de keuze had, kan het doen maar doe het niet

)
Geplaatst: 10 apr 2006 13:40
door freaky_Tomos
Ik zat er inderdaad al aan te denken om een 2e blokje erbij te nemen. Om daar op te oefenen.
Maar ik woon in Den Haag en daarzo in de buurt zit geen compleet blok
Zou ik een 2e blokje kunnen kopen, en deze dan helemaal opbouwen. En deze dan op me brommer zetten. Of is dat erg veel werk/niet te doen?
Want dan kan ik een blokje opbouwen met de onderdelen die ik wil, en ondertussen toch nog met me brommer naar school rijden

<-- In den haag verkopen ze alles

marktplaats.nl

rondvragen op school.
(offtopic: waar in den haag woon je?)