Pagina 1 van 2
inrijden
Geplaatst: 22 apr 2006 21:52
door Multifix
hoi,
Ik wil misschien een project tomos gaan beginnen (eerst wat meer geld bij elkaar sparen)
Maar ik kan moeilijk daarmee op straat gaan rijden, dus hoe zou ik dat dan kunne doen?
En wat gebeurd als ik hem niet inrij maar gewoon gelijk ga blazen?
Geplaatst: 22 apr 2006 22:00
door BU
Als je gelijk gaat blazen? Je weet toch wel wat er dan gebeurt... Het is iig niet goed :p. Er gaat dan vanalles kapot ben ik bang. Het moet eerst ff rustig inwerken... Misschien dat als je niet op de straat kan rijden, dat je je tomos met het achterwiel omhoog ka nzetten op een standaard ofzo, en dan rustig gas geven... Maximaal half gas ofzo. Dan rijd je hem als het ware in, al rij je niet zelf op dat ding

.
Geplaatst: 22 apr 2006 22:04
door Multifix
mja dan moet ik daar 10 uur gaan staan met me brommer op een standaard :p (zou ik misschien me stationair schroef dan helemaal in kunnen draaien zodat die op die manier inrijdt, of krijgt ie dan te weinig benzine om 30 te rijden?)
En hoe doen sprinters dat dan met hun scooters/brommers?
Geplaatst: 23 apr 2006 10:44
door larz
als je met je brommer op je *standaard gaat is niet goed want dan raakt hij niet gewent aan het gewicht wat er op hoort te zitten dus heb je er nix aan
en als je zomaar gaat bl;azen krijg je vanzelf wel een vastloper
Geplaatst: 23 apr 2006 12:22
door freak
als je um op z,n stander zet en um dan bv half gas laat draaien,kun je nog een vast loper krijgen.
een cilinder heeft koel ribben,door de rij wind krijgt ie z,n koelling dat krijgt ie niet als ie op een standaard staat.
dus zou ie bv een uur half gas lopen zonder koelling,dan kun je wel raden wat er gebeurd.

Geplaatst: 23 apr 2006 12:29
door larz
jah idd , je moet hem gewoon inrijden net als altijd
Geplaatst: 23 apr 2006 12:30
door BU
Hmms, oke.. Ik heb niks gezegd

. Ik denk dat je dan het beste gewoon kunt rijden

. Rondjes door de straat ofzo? (zullen de buren leuk vinden

)
Geplaatst: 23 apr 2006 12:46
door Tossie
Of zoek eventueel een stukje industrieterrein op?
Inrijden is vaker besproken op t forum, als je even zoekt vind je alles wat je wilt.
Suuk6!
Geplaatst: 23 apr 2006 20:15
door Multifix
Ik kan geen rondjes door de buurt rijden, aangezien ik naast ene hockey klop woon, en ze dara vaak in de straat rondlopen om te kijken of iedereen wel goed geparkeerd staat, en ik woon in de grootste zeik buurt van nederland. Dus dan wordt ik zeker gepakt.
En bij ons op het parkeerterrein zelf is te klein :S
Maar mag je eigenlijk op een industrieterrein rijden, of mag dit eigenlijk ook niet?
Geplaatst: 23 apr 2006 20:31
door Tossie
Nee dit mag officiel niet.
Maar als jij op zondag op een industrieterrein rijdt en er komt politie aan dan kun je zeggen dat je er nooit op rijdt alleen maar hier enzo. Verzin wat

Geplaatst: 24 apr 2006 12:59
door Multifix
en als ik me cilinder op me straat tos zet, of checken ze bij de rollerbank ook echt of je andere cilinder hebt enz.
Heeft de rest van je setup invloed op het inrijden van de cilinder?
Want dan zou ik waarschijnlijk 14/9 carb, 65cc airsel en std. uitlaat rondrijden. Aangezien ik niet te hard wil gaan voor de rollerbanken.
Geplaatst: 24 apr 2006 13:18
door Tossie
Dat gaat je dus niet lukken...
Een tomos met 70cc en standaard uitlaat zal veel vermogen onderin hebben, en dat is juist wat niet mag van de politie.
Maar je moet iig goed gesmeerd rijden, extra olie door de benzine dus.
Geplaatst: 24 apr 2006 16:08
door larz
ik denk dat als je niet te hard wil gaan voor rollerbanken dat je dan beter niet aan zo'n project kan beginne

Geplaatst: 24 apr 2006 17:42
door Multifix
het project is ook niet bedoelt om mee de straat op te gaan
Maar een 65cc airsel, en de rest standaard, dan gaat ie toch max. 50 ofzo.
En waarom zou je neit veel vermogen van de politie onderin mogen hebben?
Hun gaat het juist om de top. op de rollerbank letten ze neit op het vermogen onderin.
En ik kan er trouwens toch altijd nog een extra kleine sproeier in draaien? of extra groot, ik weet niet wat het beste is.
Geplaatst: 24 apr 2006 21:24
door Tomos_Power1
gewoon alles goed inrijden , heb je later alleen maar profijt van,,
tips voor inrijden:
niemand achterop nemen
steeds stootjes gas geven
en die stootjes steets langer door voeren
bv ,
dag 1&2 stootjes van 1 seconde geven
dag 3&4 stootjes van 2 seconden geven
dag 5&6 stootjes van 3 seconden geven
enz enz enz
en natuurlijk af en toe gewoon halfgas!
af en toe op zen top rijden ( paar seconden )
hou dit een paar honderd kilometer vol en je profiteerd er ontzettend van
Geplaatst: 24 apr 2006 21:30
door Robin
Stootjes is al helemaal lekker goed voor je blokje.
Gewoon normaal rijden met je tomos, zorg er altijd eerst goed voor dat je *motor goed is warm gedraait. Kan je gewoon normaal rijden verder.
En zorg voor een dopje extra olie voor de eerst keer meer overdrijf het natuurlijk ook niet anders verneuk je de verbranding. En gaat ie stotteren.
En niemand achterop! En dan zo`n 500km rijden en dan is het wel genoeg.
Geplaatst: 24 apr 2006 22:27
door Tossie
Vergeet niet als je een aluminium cilinder heb dat je die niet in hoeft te rijden

Staat zo lullig als je 500km rustig aan doet en het was niet nodig.
Geplaatst: 24 apr 2006 22:35
door Multifix
:O :O
Ik heb wel eens eerder gehoord dat je aluminium cilinders neit hoeft in te rijden, maar ik dacht dat dit 'lariekoek' (mooi woord he

) was.
Weet je toevallig of er ook aluminium cilinders zijn voor tomos?
Want ik wou een 65cc airsel, maar die heeft een nikasil want (ofzoiets)
Geplaatst: 25 apr 2006 11:11
door ex-gast
aluminium cilinders niet inrijden ???
goed plan voral aan iedereen vertellen
ook al heeft een alu cilinder een nikasael wand
er zit altijd nog een zuiger in die WEL ingereden moet worden
trouwens zelfs nikasael cilinders kun je beter wel inrijden want het is altijd ruw avn binnen
hoe goed gepolijst en afgewerkt dan ook
het enigste wat je niet hoeft in te rijden zijn de vertex zuigers en de speciale race cilinders
die kun je na het opwarmen direct vol gas open trekken
Geplaatst: 25 apr 2006 11:39
door Tossie
aluminium cilinders niet inrijden ???
Klopt als een bus, de cilinder moet voor het rijden alleen even warmdraaien, goed warmdraaien.
Gietijzeren cilinders moeten echt ingereden worden. Alu alleen warmgedraait.
Verder had ik het over de cilinder!
Zuiger moet uiteraard wel gewoon ingereden worden.
Mijn excuses voor de onduidelijkheid.