Pagina 1 van 2

zuigerveren+cilinder+carb

Geplaatst: 24 apr 2006 17:47
door Joop56
Mijn zuigerveren zijn gebroken/krom/ovaal/scheef/niet recht/kapot/vuil
dus ik heb nieuwe gekocht

Ik kan ze helaas nog niet erop zetten want ik heb gisteravond weer mn knie verdraaid met een potje hooghouden , ik ging er doorheen (de 5e of 6e keer)
En dit duurt weer enkele weken wil ik normaal kunnen lopen
1 ding is zeker, superlang niet sporten :(

Maargoed,

Ik moet ze inrijden, de zuigerveren neem ik aan.
Ik heb dan inmiddels ook een bromkop+14/12 carb , wat kan het kwaad als ik gewoon normaal ga rijden ipv inrijden?

Volgens mij heb ik geen zin in het inrijden enzo!

Ik hoor het wel

Geplaatst: 24 apr 2006 17:48
door PraatPaal
rij 2 dagje even rustug en daarna kan je weer lekker volgastuffen, je hebt zeker geen zin dat ze knappen na 2 weke?

Geplaatst: 24 apr 2006 21:39
door Joop56
Nou ik las ergens dat nieuwe zuigerveren 200 KM ingereden moeten worden en nieuwe cilinder 500 KM, en ik had nou niet echt zo'n zin om die volle 500 km gevarieerd te rijden, dus halfgas ff vol gas, weinig toeren etc
Ik ga op het begin wel rustig rijden ja, maar ik wil zo minimaal rustig rijden dat ze niet knappen enzo!

Geplaatst: 24 apr 2006 22:26
door Tossie
Tja, voor optimale prestaties en plezier rij je ze beter gewoon in.
Je kan ze ook niet inrijden, en dan gaan ze misschien korter mee.

Geplaatst: 25 apr 2006 10:58
door ex-gast
warom direct ruig rijden als je gewoon ff paar 100 kilometer rustig aan doet

die 200 kilometer is wat veel vind ik maar als je de 1e 100 kilometer rustig aan doet dan is er nix aan de hand

je mag best vol gas alleen niet lange stukken of met 2 man

Geplaatst: 25 apr 2006 14:10
door the_tomos
ja voor beste prestaties rij je ze 50 tot 100 km rustig in dus niet overal volgas wegrijden. en ook niet met zijn 2e op de tomos gaan.
mischien extra menging niet veel

Geplaatst: 25 apr 2006 16:15
door Joop56
Hoe bedoel je extra mening?

bedankt voor de reacties, dat ziet er beter uit dan dat ik ergens anders las

Met mn knie gaat het nog steeds K*T!
Ik kan niks doen, alleen plannen maken voor de brommer, feesten etc :wink:

Geplaatst: 25 apr 2006 16:19
door Mr.Dar-Q
Hoe bedoel je extra mening?
hij bdoel extra menging, standaard brommermix is 1:50, dan zou je bijv. 1 op 40 kunnen tanken (1 liter olie op 40 liter benzine)
dit is dus meer olie = je zuiger wordt meer gesmeerd.
dit is vooral in het begin als alles nog een btje moet slijten (inrijden) erg handig, dan gebeurt dit beter, zonder krassen enzo in je cilinder.

teveel olie (1 op 25) is weer te dik en dan loopt alles té gesmeerd, en te stroef enzo, is ook niet goed :wink:

Geplaatst: 25 apr 2006 22:18
door the_tomos
tanks mr.dar-q :wink:

Geplaatst: 25 apr 2006 23:01
door Mr.Dar-Q
you're welcome :wink:

Geplaatst: 25 apr 2006 23:27
door Joop56
Oke bedankt 8)

Ik tank nu altijd 1:50 verhouding,
hoe kom ik dan aan 1:40, kan je dat ook ergens halen?

Geplaatst: 25 apr 2006 23:32
door Tossie
Dan moet je zelf mengen dus.
1:40 wil zeggen 1 liter olie op 40 benzine.
Dat is 100 centiliter op 4 liter benzine, kan je makkelijk zelf mengen.
Is nog beter ook.

Geplaatst: 26 apr 2006 00:02
door Joop56
Leg uit !

Ik haal bijvoorbeeld 8Liter, (euro 95 ongelood?) ik zou het niet weten
dan koop ik olie en meng het daarmee, of moet het anders?

Dit zou namelijk wel handig zijn!

PS: Slaap lekker

Geplaatst: 26 apr 2006 00:23
door Tossie
Je koopt dus benzine en je koopt olie.

1op40 wil zeggen 1 liter olie op 40 liter benzine.


1:40 = 0,5:20 = 0,25:10 = 0,125:5
Dus heb je 5 liter benzine, dan moet er 0,125 liter olie doorheen.

Snapt ge?

Geplaatst: 26 apr 2006 12:40
door Joop56
Ja ik snap het met de verhoudingen, maar welke benzine moet ik dan hebben ?

Geplaatst: 26 apr 2006 15:14
door Mr.Dar-Q
Ik hoor ze op school altijd over Euro, maar of dit ongelood ofzo of 95 weetivkeel, maar iig iets met euro :wink:

Geplaatst: 26 apr 2006 15:45
door freaky_Tomos
gewoon waar 95 in staat.
of het nou europ of iets anders is lijkt mij niet uit te maken.
en dat ongelood wat stelt dat dan voor?

Geplaatst: 26 apr 2006 17:03
door Tossie
95 wil zeggen het Octaan gehalte.

Je hebt ook euro98 maar hier zit teveel octaan in voor een standaard setup.
V-power heb je ook nog, dat is over de 100.

Geplaatst: 27 apr 2006 02:12
door ex-gast
te veel octaan ? hoe meer hoe beter kun je namelijk je ontsteking vroeger zetten en ej compressie verhogen

zit natuurlijk een bepaalde maximum waarde aan


over het mengen :

gewoon euro 95/98 gebruiken v power kan ook maar ik vind de benzine al duur genoeg

dus gewoon euro 95 loodvrij


dat lood gebeuren is voor de auto's

Geplaatst: 27 apr 2006 08:14
door freak
euro 98 is gelood dat heete vroeger super.
euro 95 ongelood heete normaal.

als je door je knie niet kunt rijden,kun je je brommer met nieuwe zuigerveren ook stationair laten lopen.
geen gas geven,door dat stationair lopen slijten de zuigerveren mooi en rustig in.