Pagina 1 van 2
snelheid en wat te doen?
Geplaatst: 18 mei 2006 16:31
door boink
Ik heb net bij me brommerboer een dellorto 15/15 gehaald voor op
me snor. alleen heb ik dan nog een ander spuitstukkie nodig (die erop zit
-> 14/9 cab) en heb een bromkop en snelle immi uitlaat.
wat moet ik nog allemaal doen en afstellen om hem sneller te maken
en tog nog redelijk op te laten treken zonder andere cilinder aan te schaffen
is 31.- eutjes een goede prijs voor 15/15
hoe snel zal hij gaan als ik alleen de cab er nog op zet.
Geplaatst: 18 mei 2006 16:40
door Tossie
Voor 15/15 heb je niet persé een ander spruitje nodig alleen is dit wel handig.
Je gaat met de carb een maat groter en je spruit blijft maar 12mm. (binnendiameter)
Verder is voor optrekken je koppelingsveren (net een nieuwe how-to)
En je sproeier afstellen natuurlijk, ligt eraan of je met ori. filter of powerfilter gaat rijden?
Geplaatst: 18 mei 2006 16:52
door boink
thanx voor snelle andwoord
Maar et heeft niet veel zin om er een nieuwe cab erop te zette?
gebeurd dus niks? aan kracht en snelheid?
doe er trouwens een ori luchtfilter op.
sproeiers heb ik
en ik gaat binnenkort de ontsteking en veer afstellen.
maar ist een redelijke prijs?
Geplaatst: 18 mei 2006 17:24
door jboy
ja met een grotere cabreteur win je bij een tomos veel trekkracht...alleen ik zou wel een groter spruitstuk maken of opboren...want anders helpt het niet veel...
ken iemand die had ook een cabreteur op een *standaard spruitstuk gezet maar hij zei van nou ik merk geen verschil gvd

Geplaatst: 18 mei 2006 18:15
door boink
keej dan ik heb niks meer te vragen (komt vast nog wel), Thnx

Geplaatst: 18 mei 2006 19:48
door Tossie
Ik merkte met 15/15 zeker wel verschil in trekkracht, (op ori spruitje) snelheids helemaal niks.
Wil je echt goede prestatie's dan raad ik wel een ander spruitje aan.
En 31 euro voor een carb. is niet echt veel opzich.
Geplaatst: 19 mei 2006 14:48
door jboy
nee idd das waar is niet veel...ja als je van een snor *standaard cabreteur naar een 15/15 gaat dan wel ja maar dat spruitstuk daar win je wel t meeste mee

Geplaatst: 19 mei 2006 16:13
door boink
heb dit zien staan :spruitstuk 15mm voor 60cc cilinder A3 (gn. membr.) 07079NR €20.00 zal dit gwoon passen op een tomos snor?
Geplaatst: 19 mei 2006 17:27
door boink
en ik hoor van een vriend dat me inlaat maar 12 mm is en dat het niet veel zin heef om daar een 15 mm spruitstukkie op te zetten, klopt dit?
Geplaatst: 20 mei 2006 00:03
door jboy
nee bij een tomos heb je dat je gewoon een ander membraam nodig hebt iets groter en dan komt er meer in de cilinder en 15/15 dus wel 15 mm en als je dan 15 mm spruistuk hebt krijg je 15mm intake

Geplaatst: 20 mei 2006 12:39
door boink
voor zo ver ik weet heeft mij brom geen membraam(eicilinder)
Geplaatst: 20 mei 2006 17:45
door jboy

oh ja natuurlijk

...maja iig de cilinder gat is toch geen 12mm?

Geplaatst: 20 mei 2006 17:52
door boink
k heb nog niet gekeken (omdat ik examens heb en nogal druk ben) hoorde het van een vriend (hij had een puch maxi s, ik lang gelede ook maar goed)

Geplaatst: 20 mei 2006 17:57
door jboy
ja een puch das ff wat anders

Geplaatst: 22 mei 2006 17:29
door Comet
Hoe kun je eigenlijk zien of je Cilinder een Membraan of Ei is ?
Geplaatst: 22 mei 2006 17:51
door dodo
als er van die kleppen aan et einde van je spruitstuk sit is et membraam volgens mij altijd vierkant
en ei dat zie je gwn aan de vorm van de cil lijkt op een ei
Geplaatst: 22 mei 2006 18:45
door jboy
ja die cilinder is niet vierkant maar rond en nogal klein

Geplaatst: 22 mei 2006 21:53
door Comet
Ik heb namelijk een A35 Disco.. met volgens mij een A5 cilinder *tenminste dat staat erop..* denk je dat dit een membraan is.. want die imbusse zitten zo afglegen

dat ik er gewoon niet bij kom. Is dit dan een Membraan.. het spruit stuk is iig vierkant bij de "connectie" met de cilinder
Geplaatst: 22 mei 2006 21:59
door dodo
jep is membraam want het connectie punt is vierkant.
daar achter sit et membraamklep
Geplaatst: 22 mei 2006 22:07
door Comet
en die heb je allemaal in snelle uitvoeringen? (race-membranen enz.) Kunnen deze membranen ook kapot gaan.. waardoor je motor steeds verzuipt??