Pagina 1 van 2

in zen vrij?

Geplaatst: 31 mei 2006 00:52
door tosje
mijn tomos s25 gaat in zen vrij als ik hem een schuin houdt is dit normaal?
zo niet hoe is het te verhelpen?

Geplaatst: 31 mei 2006 11:01
door Natalie
als je hem schuin houdt verzuipt je tos meestal, dus valt hij uit..

Geplaatst: 31 mei 2006 11:23
door Spinner T
kwist datie 2 versnelings heeft maar in zen vrij staan kan volgens mij niet eens :roll:

Geplaatst: 31 mei 2006 11:56
door Tossie
kwist datie 2 versnelings heeft maar in zen vrij staan kan volgens mij niet eens :roll:
Euhh bullshit?

Een koppeling grijpt aan op een bepaald toerental, en daarvoor staat hij dus niet in een versnelling.

@ TS, hoe bedoel je schuin? welke kant op? en waarom zou je je tomos schuin houden?

Geplaatst: 31 mei 2006 12:33
door Spinner T
kwist datie 2 versnelings heeft maar in zen vrij staan kan volgens mij niet eens :roll:
Euhh bullshit?

Een koppeling grijpt aan op een bepaald toerental, en daarvoor staat hij dus niet in een versnelling.

@ TS, hoe bedoel je schuin? welke kant op? en waarom zou je je tomos schuin houden?
ik heb er tenminste 2 versnellings op kun je merken met op trekken 8)

Geplaatst: 31 mei 2006 12:52
door freaky_Tomos
versnellings :roll:
versnellingen :)

meeste tomosjes hebben 2 versnellingen, echter zijn er uitvoeringen die maar 1 versnelling hebben, daarvoor staat ook S25: s voor single speed en 25 voor 25 km per uur.

ik heb 2 tosjes 1 met 1 versnelling en 1 met 2 versnellingen.
de tomos heeft een centrifugaal koppeling, deze grijpt aan aan doordat je gas gaat geven en je krukas meer omwentelingen gaat maken en dus komt er ook meer G krachten te staan op je koppeling.

kijk hierbij naar de 3de foto of de 5de, dat is van mijn tomos en deze heeft maar 1 koppeling:

viewtopic.php?t=2957

Geplaatst: 31 mei 2006 14:18
door Vuile Beunkoe
mensen daar gaat het toch niet om...

ik weet zo gauw geen verklaring er voor sorry.

Geplaatst: 31 mei 2006 17:07
door larz
miss zit je koppeling niet goed vast en dat hij als je hem schuinhoud een stukje verschuift waardoor hij niet aangrijpt ofzo

Geplaatst: 31 mei 2006 17:35
door kevin
weet er geen verklaring voor, maar waarom zou je je tos schuin houde, heeft toch geen nut?

Geplaatst: 31 mei 2006 17:37
door Mr.Dar-Q
als je btje erg schuin door de bocht gaat kan t toch best irritant zijn lijkt me :P

Geplaatst: 31 mei 2006 17:46
door kevin
o zo, mar valtie uit als je hem schuin houd of grijpt je koopeling dan gewoon niet aan?

Geplaatst: 31 mei 2006 18:24
door Tossie
Als je door een bocht gaat en hij gaat stotteren ligt het bijna zeker aan de vlotter, misschien de naald niet meer goed vast?

[edit] kut hij gaat in ze vrij, niet stotteren :oops: ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord

Geplaatst: 31 mei 2006 18:36
door tosje
ehmm hoe moet ik het uitleggen stel je staat voor een stoplicht je zet je rechter been neer dan staat ie ietsjes schuin en dan gaat ie niet vooruit als ik gas geef.dit is dus aleen als ik naar de rechterkant leun.
als ik naar links leun gebeurt er niks.

ik snap er niks van

Geplaatst: 31 mei 2006 19:22
door freak
vreemd verhaal!!
dit is de eerste keer dat ik zoiets hoor.
heb je iets vervangen in je blok??

Geplaatst: 31 mei 2006 19:32
door tosje
nee ik begrijp het zelf ook niet... :|

Geplaatst: 31 mei 2006 19:54
door larz
miss dat wat ik zei dan tog hetgene is.....want als het alleen is wanneer je hem naar rechts houd dan zou het best kunnen dat je koppeling niet goed vastzit...naar links blijft hij gewoon op zijn plaats

Geplaatst: 31 mei 2006 20:39
door Vuile Beunkoe
idd, heb je er wel een moer op zitten of miss is die dol :?

Geplaatst: 31 mei 2006 21:09
door Joop56
Uhm

Ik heb een Tomos S25 2-Speed Automatic

Geplaatst: 31 mei 2006 22:06
door tomosa35power
Afbeelding
ik denk dat deze moer die hier losgedraaid word bij je los zit kijk daar maar ff na niet zo moelijk opzig
ik denk dat de koppeling dan als je um schuin houd geen contact meet krijgt met die staaf in het midden ( weet naam ff nie) en als je dat heb staad ie in zn vrij

Geplaatst: 31 mei 2006 22:32
door tosje
owkey zal ik effe nakijken wanneer ik mijn koppelings veren ga inkorten.
BTW mij setup wordt 70 airsal standaard snor carb+spruit zonder ring en een HPI 2005.
hoeveel zal ik beide veren in korten?
en hoe vindt je de ?veer