Pagina 2 van 3

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 22 mar 2023 22:31
door Stinos
Kleine maar heb deze uitgefreest voor de spoelers van de airsal

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 23 mar 2023 11:56
door fons716
Kun je precies aangeven waar hij lekt bij de voetpakking, anders met een dun lang rietje de deo test doen zodat je de plek waar het lekt beter kan vinden.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 23 mar 2023 13:36
door Stinos
Ik ga het proberen!

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 23 mar 2023 18:37
door fons716
Zit de midden carter pakking wel gelijk met het pas vlak voor de voetpakking....anders daar eerst een druppel vloeibare pakking op doen voor je de voetpakking monteert.
Afbeelding

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 23 mar 2023 19:22
door Stinos
Ik heb net de test met rietje gedaan. Het lijkt vooralsnog bij de voetpakking aan de koppelingskant te komen en ook bij het membraan aan de vliegwiel kant.

Overigens heb ik voor de test de membraanpakkingen vervangen voor 1mm dikke. Dat leek wel weer wat op te leveren.

Momenteel heb ik maximaal 68 gereden en hij loopt ietsjes arm. Dit met sproeier 70 ipv 72. Misschien even 71 proberen als ik die kan vinden. Met sproeier 70 is het strotteren onderin volledig weg als hij goed warm is dus dat is al een grote plus.

Ik ga morgen even een lang stuk rechtdoor zoeken. Ik heb nog niet echt een goed stuk gehad om echt tot de max te gaan denk ik.
Zit de midden carter pakking wel gelijk met het pas vlak voor de voetpakking....anders daar eerst een druppel vloeibare pakking op doen voor je de voetpakking monteert.
Afbeelding
[/quote

Dit ga ik ook nog zeker proberen. Moet ik denk ik wel even andere vloeibare pakking halen. Eentje die bestedigd is voor benzine

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 24 mar 2023 00:22
door fons716
Ik rij met een originele sproeier 68 met het inc logo en dan is de bougie eigenlijk iets te donker, dat doe ik bewust omdat ik het 65cc HD kopje gevlakt heb en de een kleinere squish heb....ding wordt dus veel warmer door de hoge compressie.

Afbeelding

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 26 mar 2023 14:34
door Stinos
Ik heb een klein laagje vloeibaar pakking op bij de voet gedaan. Dit gewoon weer met een normale dunne pakking. Ook heb ik de koppelingsveren ongeveer een cm ingekort. Stotteren doet hij niet helemaal niet meer en optrekken gaan heel lekker. Misschien dat ik de tweede versnelling nog iets later laat happen maar voor nu rijdt het als een zonnetje.

Snelheid blijft hetzelfde, ongeveer 70km/h. De voet lijkt nu goed te zijn. Het spruitstuk nog niet. Als volgende dus de membraanpakkingen met een laagje zwarte vloeibaar pakking voorzien en kijken of dat nog effect heeft.

Om op Fons terug te komen: Ik denk dat mijn HD kop al gevlakt is vanuit de fabriek. Je ziet de frees tekens erin staan en hij heeft geen opstaande randjes zoals de HD kop van mijn 50cc dat heeft. Misschien ga ik binnenkort een compressietester kopen om dit even te checken.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 26 mar 2023 18:47
door fons716
Dan heb jij een ander merk kopje want bij een DMP 44mm kopje model origineel heb je een opstaand randje.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 27 mar 2023 11:44
door Stinos
Dat klopt. Ik heb deze:
tomos-cilinderkop-dmp-nt-45mm-2-670x503-product_popup.jpg
tomos-cilinderkop-dmp-nt-45mm-2-670x503-product_popup.jpg (50.79 KiB) 2635 keer bekeken

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 27 mar 2023 13:32
door fons716
Heb je al eens gemeten hoeveel de squish is met dat kopje, kop is eigenlijk voor een Puch Maxi 70cc

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 27 mar 2023 23:30
door Stinos
Kan ik best even doen. Met soldeertin door het bougiegat gaan en dan even kicken toch?

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 28 mar 2023 09:50
door fons716
Tin moet wel de cilinderwand raken, anders meet je waarschijnlijk niets.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 30 mar 2023 20:21
door Stinos
De squish in ongeveer 2.8mm. Volgens mij is dat veel te veel

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 30 mar 2023 21:36
door Richfart
Daar kan inderdaad wel 2mm vanaf, een squish van 0.8mm zou prima zijn. welke koppakking gebruik je? en eventueel kun je kop af laten draaien.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 30 mar 2023 21:51
door Stinos
Okay dan ga ik binnekort even kijken of ik ergens de kop kan laten bijwerken. Ik gebruik nu een alluminium koppaking. Deze is 0.4mm dik.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 31 mar 2023 04:40
door fons716
Ik zou toch eerst even de deck height meten, dat plus koppakking en squish randje in de kop is de squish. Kleiner dan 1mm zou ik hem niet maken want hij wordt echt heet.

Met de deck height meten de cilinder wel vast zetten.
En een nieuwe aluminium koppakking van 0,4 mm wordt ook dunner, meet maar eens een oude op.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 22 apr 2023 10:18
door Stinos
Het is alweer even geleden maar ik heb de deck height gemeten:
Deck height is 1.2mm
Pakking na installatie is 0.4mm
Randje op de kop: 0.8/0.9mm afhankelijk van waar er gemeten wordt

De compressie is hierbij ongeveer 100psi of 7 bar. Wel een stuk lager dan wat Fons heeft. Met de 50cc hogedruk kop zonder pakking (alleen om even te testen heb er niet mee gereden) kom ik op 140psi uit.

Ik heb de kop weggebracht voor vlakken. Ik heb gezegd 0.7 van de kop af. Verder heb ik getest zonder koppakking en merk dan wel een aanzienlijk verschil met optrekken. Ook heb ik de uitlaatpoort iets breeder gemaakt en 1mm hoger. Dit zou voor een maximaal vermogen bij 7500RPM moeten zorgen.

De kop is dinsdag waarschijnlijk klaar. Dan even zien hoe de brommer loopt.

Ik heb ook nog gekeken naar de big valve van polini. Mocht ik ooit nog voor topsnelheid wil gaan kon ik deze big valve combineren met een phbg carb. Ik zal dan wel zelf een spruitstuk moeten fabriceren. Momenteel lijkt mij dat een beetje overbodig. Zeker aangezien er nog wel wat te halen valt uit de huidige setup.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 22 apr 2023 14:14
door fons716
Ik had de kop afgedraaid zodat het randje helemaal weg was en een koppakking van bv 0,2mm gemonteerd.

Uitlaatpoort had ik niet omhoog gehaald maar eerder een voetpakking van 1mm gebruikt...dan zijn spoelpoorten en uitlaatpoort beiden langer open zonder dat de blow down omhoog gaat.

175 psi is leuk voor onderin, niet voor topsnelheid.

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 23 apr 2023 02:05
door fons716
Nog vergeten wat betreft vloeibare pakking.

De meeste moet best lang drogen willen ze benzine bestendig zijn, dus niet na 1 uurtje het ding starten en ga rijden.

Zelf gebruik ik liever geen vloeibare silicone pakking maar de spray van Loctite.
https://www.xtrack.nl/loctite-3020-afdi ... ack-400-ml

Re: Valse lucht bij membraan

Geplaatst: 24 apr 2023 14:53
door Stinos
De spoelpoorten en de uitlaatpoort zijn nu op elkaar getimed dus verwacht wel dat dit beter rijdt. Het probleem met een dikkere voetpakking is dat ik opnieuw mijn squish groter maak. Verder heb ik de rand van de kop niet volledig laten afdraaien voor wat marge voor de zekerheid.