Wanneer ontstond het probleem: Sindsien ik heb (ik heb veel problemen)
Aanpassingen aan je tomos: Hoofdas vervangen
Type tomos (brom of snor) en model: Snor denk ik
Hallo tomosfans,
November 31 heb ik een nieuwe tomos gekocht, Tomos E-start van 2010.
Ik haalde het op van de eigenaar en die vertelde mij dat de tomos lang stil stond en zes jaar van z'n zus was.
vond ik allemaal geen probleem en ik nam de tomos mee naar huis.
Wat ik heb vervangen na het kopen was de benzine slang die best hard geworden, ik heb toen de tomos aan gekregen en het liep tuurlijk ook niet stationair. Nu wordt het best belangrijk om te lezen: mijn tomos schakelde niet zo lekker, eerst stond die vrij, ik gaf gas en na een tijdje schiette die opeens keihard naar voren met een super harde knal. Soms schakelde die wel, soms niet, soms bleef die gewoon staan alsof die in neutraal was in een auto.
Dus wat heb ik gedaan?: De deksel van de versnellingbak geopend en gecontroleerd was het was, de vraagteken veer was kapot maar tijdens het weg halen van de koppeling is ook twee tandjes gebroken, ik had een zuigerstop gebruikt. Ik heb de hoofdas met de twee versnellingen vervangen en weer alles keuring en netjes terug gezet. toen ik de tomos weer startte liep de eerst heel moeilijk naar de tweede versnelling (dat was gister 10 januari) en bleef alleen bij de 10km per uur. Hij startte gelijk wel heel gemakkelijk met een kick en liep STATIONAIR hij viel niet uit, ik had hem terug gezet. Weer belangerijk: vandaag 11 januari heb ik de tomos weer proberen te starten, dit keer duurde het mischien wel 30 keer trappen en hij viel steeds uit. Wat ik niet snap is dat het gister wel stationair liep en vandaag niet? trouwens vandaag ging die wel gewoon naar de tweede versnelling en gister niet..
Sorry voor de super lange verhaal, maar ik wou zou gedetaileerd het vertellen. Ik hoop dat dat niet veel uitmaakt. Elke reactie zou ik super dankbaar voor zijn!