Dag forumleden,
Ik heb een tomos quadro 65cc en 15/15 carb. ben hem aan het afstellen nadat hij veel valse lucht trok en heel traag optrok tot 35-40 en daarna pas ok begon te lopen. Dus heb alle pakkingen enzo vervangen. Alleen trekt hij nogsteeds heel slecht weg tot de 30-40 en dan begint hij pas een beetje. Bij sproeier 66 met powerfilter was de bougie een ok kleur maar trok hij nogsteeds heel traag op. Met sproeier 66 zonder powerfilter storte hij eerst helemaal in en trok daarna heel goed weg (zoals het eerst was). Met sproeier 70 valt hij metteen uit als ik gas geef (bij een warme motor) en bij een koude motor gaat hij niet harder als 35 (te rijk dus) maar, daarna weer luchtfilter eraf gedaan en toen trok die metteen goed op en storte hij niet eerst in. Wel had hij maar een top van 55 (zonder powerfilter) terwijl dit eerst rond de 70 lag. Ben er dus achter gekomen dat het iets met de luchttoevoer/lucht bezine verhouding temaken heeft. Echter heb ik echt elke sproeier geprobeert van 70-60 en rond de 66 heeft de bougie wel een goeie kleur maar trekt nogsteeds voor geen ene meter op vergeleken met 2 jaar terug (toen ik hem heb opgevoerd naar 65cc). Ik weet ook niet meer sinds wanneer dit probleem is. Heb er wel een paar maanden zo nog mee gereden. Mijn mengsel is 1:45 met vol synthetische 2takt olie (ben daar laatst op overgestapt vanuit 1:35 met half synthetische 2takt). Ik heb btw de powerfilter ook al uitgespoten met een compressor maar helpt niks
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Denk zelf dat het misschien nog iets met mijn mengverhouding temaken heeft? Maar weet het niet zeker.
Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag. En anders zie ik uit naar jullie ideeèn!
Groetjes