Pagina 1 van 2

Tomos Snor

Geplaatst: 07 sep 2006 16:19
door Terror-dodO
Hallo,

Ik ga een Tomos snor halen en wil deze ong. 60/70 laten lopen. Hoe kan ik dit het besten doen ? Zat zelf te denken aan TomosBrom cilinder kop en Tomos brom cilinder + Onsteking. En dan zit ik denk al aardig in de buurt van de 50 dan nog een anderen uitlaat. Zou dit voldoende zijn ? Of zeggen jullie dat ik het anders moet doen ? B.v doormiddel van 50snel + 16 mm carb. b.v. En zou er een puch cilinder opkunnen 65cc polini b.v Kom niet aan van koop dan een brommer want vindt ut wel fijn zonder helm :wink: .

Geplaatst: 07 sep 2006 16:54
door Joop56
brom cilinder = zelfde als snor cilinder
alleen de kop verschilt


Je kan het beste doen

vertanding 26-26/28 ofzo
dan techno cc of homoet
Bromkop
14/12
12 mm spruit
snel membraam
ontsteking op brom .

Dan kom je zeer dicht in de buurt.


Je kan ook bromkop 15/15 , 15 mm spruit, proma, vertanding aanpassen,

Geplaatst: 07 sep 2006 17:02
door freaky_Tomos
nee joh 65 cc polini is pas egt leuk 8) en dan met een homoet ofso

Geplaatst: 07 sep 2006 17:08
door Terror-dodO
nee joh 65 cc polini is pas egt leuk 8) en dan met een homoet ofso
Zat nu te denken om een 65cc poline + Carterslaten bewerken, Cilinder beetje laten tune en dan een ABT berekende uitlaat. Dus alles een kleinbeetje laten tune dan een uitlaat laten berekenen. Hoe snel gaat dit ?

Geplaatst: 07 sep 2006 17:51
door Vuile Beunkoe
1 keer gas geven je red net de top, en dan sta je stil.

want :

- er vloog met 110 en vliegje in je oog
- je ogen waren uitgedroogd door de wind
- je koppeling is kapot.

hoogstwaarschijnlijk alle 3.

en ja ik heb met polini gereden ;)

Geplaatst: 07 sep 2006 17:55
door poekelen
1 keer gas geven je red net de top, en dan sta je stil.

want :

- er vloog met 110 en vliegje in je oog
- je ogen waren uitgedroogd door de wind
- je koppeling is kapot.

hoogstwaarschijnlijk alle 3.

en ja ik heb met polini gereden ;)
ze verkopen tegewoordig ook dichte helmen 8)

o sorry lucas, ik lees het nu pas:

Kom niet aan van koop dan een brommer want vindt ut wel fijn zonder helm

Geplaatst: 07 sep 2006 18:40
door Tomos_Power1
ze rijden tegenwoordig ook 110 op snor :wink:

Geplaatst: 07 sep 2006 18:52
door Joop56
nietes


Polini mag dan mooi klinken maar je kan beter gewoon rustig aan doen, en niet gelijk alles doen.
Dus koop gewoon 70cc DMP met HDkop, 21 mm dellorto, met een 21 mm spruitstukje, hpi 2005 erop, malossi powerfilter, dan cartertuning, mooie omgelaste Yasuni R erop.

Nou dan ben je wel wat doekoes verder.

Geplaatst: 07 sep 2006 22:16
door cobus
ontsteking hoef je niet te kopen want die ken je gewoon op bromzetten
een ander uitlatje en een bromkopen en een ander tandwieltje
28 loop je denk wel een gangetje of 60-70

Geplaatst: 09 sep 2006 00:44
door Joop56
cobus.

jij gaat met je 70 cc dingen 80
dnek je dat een snor met bromkop, ander tandwieletje , ontsteking veranderen + ander uitlaatje al 60-70 gaat?

Dan heb je een foute indicatie.

Geplaatst: 09 sep 2006 18:54
door ex-gast
hmmm ik vind dat het aardig in de buurt komt goed afstellen scheeld een hoop


trouwens ik zag iemand posten dat een brom en snor cilinder het zelfde is

nou nee !!!!

inlaat is veel groter van een brom,
*zuiger heeft een klein spoelpoortje
*cilinderkop is veel gunstiger
*(soms inwendige vertanding anders)

enz

Geplaatst: 10 sep 2006 11:42
door shadowranger
hmmm ik vind dat het aardig in de buurt komt goed afstellen scheeld een hoop


trouwens ik zag iemand posten dat een brom en snor cilinder het zelfde is

nou nee !!!!

inlaat is veel groter van een brom,
*zuiger heeft een klein spoelpoortje
*cilinderkop is veel gunstiger
*(soms inwendige vertanding anders)

enz
@ ex-gast. Ik heb dit al eens eerder vermeld op dit forum. Kijk maar naar het onderstaande bericht van TN.
Tomos Nederland schreef aan Shadowranger:

Al uw veronderstellingen zijn juist. Het enige dat rest is het vervangen van
de zuiger door een bromfietsmodel. Dit type zuiger is voorzien van
spoelpoorten. Tevens moet u de kop vervangen door een bromfietsmodel, waarbij de verbrandingsruimte meer compressie levert

Het ontstekingstijdstip dient afgesteld te worden op het bovenste merkteken
op het carter.

Voor de rest zijn de blokken gelijk.

Met vriendelijke groet, Tomos Nederland
Ik wil dat geblaat over verschillen tussen de blokken hier niet meer lezen. :x

Geplaatst: 10 sep 2006 13:26
door Joop56
Had ik het toch bijna goed ;)

Maar je meot maar zien wat je doet, want je komt er wel achter dmv zelf uitvinden!

Geplaatst: 11 sep 2006 09:56
door ex-gast
hahahahh dan zijn ze dat dus mooi vergeten te zeggen

inlaat van een snor is dus egt veeel kleiner dus ik wil jouwn verhalen niet meer horen kan zijn dat je verkeerd geinformeerd bent maar ik werk al jaren met tomos en ik heb tal van bewijzen

this trouwens algemeen bekend

de inlaat van een snor cilinder is kleiner !!!


* edit over de verschillen in vertanding ben ik zelf nog niet helemaal uit omdat het lang niet altijd het geval is en ik dus niet met harde bewijzen kan komen over de verschillende maten

Geplaatst: 11 sep 2006 11:30
door shadowranger
@ ex-gast, je bent nog steeds abuis.

Ik ben hiervoor bij de plaatselijke bromboer geweest en heb hem gevraagd mij te laten zien wat het verschil is tussen een brom en snorcylinder. Er is dus GEEN verschil in de inlaatpoort. Ik heb dit met eigen ogen mogen aanschouwen. Zelfs met een vijftal cylinders, willekeurig van het schap gepakt (maar de meeste lagen op de categorie brom).

Dat TN volgens jou iets vergeet te vertellen kan ik mij niet indenken. Per slot van rekening heb ik hier op een blauwe maandag zelf nog gewerkt in Epe (ja de fabriek) en weet inmiddels ook wel het één en ander over die A5 motoren. Dus jouw reply blijft l*lkoek.

Edit: BTW, het maakt niet uit hoe groot die inlaat is, alle mengsel wordt toch wel die cylinder in gezogen. Het stroomt alleen wat harder naar binnen.

Geplaatst: 12 sep 2006 14:59
door Terror-dodO
Maar zou me koppeling en vertanding dit geintje lang volhouden ?

Geplaatst: 12 sep 2006 16:20
door shadowranger
Als je normaal rijdt wel ja. Tenzij je wil proberen Porsches eruit te trekken. :lol:

Geplaatst: 12 sep 2006 16:29
door Terror-dodO
Als je normaal rijdt wel ja. Tenzij je wil proberen Porsches eruit te trekken. :lol:
Nee afentoe ff volgas de rest gewoon 50/60/70

Geplaatst: 12 sep 2006 16:33
door shadowranger
Koppeling en vertanding gaat alleen sneller kapot als:

- je snel wil wegtrekken (wheelies, etc.)
- je zonder olie in je bak rijdt,
- spullen monteert die niet ori zijn.

Kortom, veel rijplezier met je nieuwe setup. :wink:

Geplaatst: 14 sep 2006 17:54
door ex-gast
ok shadowranger ik heb uit de schuur gepakt een brom cilinder en een snor cilinder en ze bijde op foto gezet ( de inlaat ) dus kijk zelf maar even wie hier gelijk heeft


snor inlaat !!!


Afbeelding


brominlaat !!!

Afbeelding


zo ik hoop dat iedereen nu overtuigt is en deze onzin nu voor eens en altijd duidelijk is



EDIT !!! blijft nu wel aardig stil aan de zijde die beweerd dat er geen verschil in brom en snor inlaat is