Uiteraard inderdaad. Heb nu dus een deck height van ongeveer 0.1 mm. Mijn pakkingen zijn 0.3 mm dik, maar fons zei dat die 0.1 mm dunner worden. met dat vulplaatje van 1.8 mm kom ik dan uiteindelijk uit op een deck height van 0.1 + 1.8 + 2 x (0.3 - 0.1) = 2.3 mm. Mijn cilinderkop heeft een squish band van 0.8 mm. Ik denk dat ik dan eerst eens 1.5 mm van de cilinder af haal, dan wordt mijn deck height 0.8 mm. De kop kan ik dan af blijven vlakken totdat mijn compressie verhouding perfect is en mijn deck height fungeert dan als squish band. Ik wil voor compressie mikken op 10 - 10.5, wil niet te dicht bij de verboden 11 komen nl.Je bent je er van bewust dat je de cilinder nu zult moeten afdraaien?
Vorm en dimensies bedoel ik. Ik zie en lees overal dat die twee dingen veel invloed hebben op de performance maar ik kan nergens echt vinden op welke manier. Ik ga maar eens simpel beginnen. Liever vijl ik steeds een beetje bij ipv in een keer de originele cilinder te slopen.En wat bedoel je met je vraag over vijlen, hoe het te doen of welke vorm?
Kijk, daar kan ik iets meeIk zelf zou de middensteun laten staan, wel zo prettig voor de zuiger.
Dit is de eerste cilinder, dus alleen de uitlaatpoort verbreed en omhoog gehaald, 23 mm breed op de poortmapKan wel een poging doen hoor.
Die uitlaatpoort is dus 24 mm breed op poortmap? En 2 mm naar beneden gehaald?
Ahja, klinkt logisch. Maar goed die timing is er ook zodat schokgolven die "te laat" aankomen ook nog terug de verbrandingskamer in gaan zodat de powerband breder wordt, of niet?Zoals eerder aangegeven, de blowdown in graden is maar een richtlijn. Of je nou een uitlaatpoort hebt van 20 of 26 mm breed met dezelfde hoogte in graden... welke zou dan meer blowdown hebben?
Tsja, 400 euro is een beetje te veel voor mij haha.Niet dat ik er per see vanaf moet maar ik heb dus wel leuk progje waar jullie een beetje mee kunnen stoeien, daarin kan je bijvoorbeeld ook eenvoudig de cilinder omhoog zetten en dan zie je het effect waar Anti het over heeft.
Nouja ik vond het gewoon mooi om dat te kunnen meten, niet dat geklooi met gokken wat het zou moeten zijn. En ben inderdaad van plan hem meer te gaan gebruiken in de toekomst.Ik heb dezelfde compressiemeter als Fons toevalligerwijs, was ook goedkoop ding en heb ik al jaren maar idd, als je het alleen koopt om te zien wat je compressie is en em verder nooit meer gebruikt is het een beetje zonde van het geld, denk je in de toekomst meer te gaan prutsen dan waarom niet. Beter momentsleutel kopen als je die nog niet hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten