Willy's rode monster --> 2speed
Geplaatst: 02 okt 2006 19:21
Zo het is tijd dat ik mijn puchverleden hier ook eens neerzet.
Het begon allemaal met deze puch radical die ik van een of andere sjonnie had gekocht voor â‚65. Eenmaal thuis bleek het stuurslot doorgeslepen aai dus maar goed hij ging wel asociaal hard met de volgende setup:
70cc airsal
12 bing uitgeboord naar 15
leovincie
twv 16 - 38

Kep het frame dus zo snel mogelijk weggedaan en toen deze puch gekocht voor â‚70 hij liep niet meer. Volgende dag ff nieuwe zuigerveren gehaald en hij deed het weer.
Setup was:
70cc airsal
15 bing
proma
15 - 45

Deze puch heb ik opgeknapt en laten spuiten door autospuiter verder ebr voorvork erin, verlaagde buddy, m-stuur en nieuwe hendels. Dit kwam er zo uit te zien.

Setup:
70cc k-star tuned met rgd HC kop
18 dell spaco
proma GP
18 - 45
Dit was wel leuk voor korte ritjes maar zat echt k*t, dus heb ik er weer een normaal zadel en hoog stuur op gezet. Ik rijd nu met de volgende setup:
70cc k-star tuned met rgd HC kop
15 bing (spaco carbs zijn echt rommel niet aan te raden dus)
bullet
16 - 45

Aangezien een klasgenoot van mij alles kan laten poedercoaten tegen een spotprijs en ik het blok van stoelophetdak goedkoop over kon nemen ben ik met dit nieuwe project begonnen.
Setup is:
75 gila
21 dell
homoet oid.
RGD kruk met c3 lagers
koppeling ben ik nog nie uit. Ik wil nl nieuwe voering op de schoentjes laten vulkaniseren
Twv wordt 17 - 42
Voor het uiterlijk neem ik gewoon een std maxi S frame, voorvork en achterbrug en spaakwielen. Kleur wordt knal rood.
FOTO'S !!!!
Hele zooitje bij elkaar

De cil (lijkt op de foto's aardig gebruikt maar dat is niet het geval)


De carb 21 dell

De carters


Krukas en alles wat eraan vast zit (te lui om alles eraf te halen
)

En nog ff het framepje dat ik ga gebruiken

----Update 20/01/06----
Frame terug




Ook ff koppelingsdeksel gepolijst (is nog nie af)

Naaf ook gepolijst (ook nog nie af) maar het verschil is wel te zien

En tenslotte mijn beunschuur

----Update 8/02/06----
Gister ff mijn koppeling aan gepast dmv een verstvigingsring van 2mm dik en het ziet er cker goed uit. Motorisch is alles nu dus klaar, want de krukas is ook binnen (alleen nog in elkaar zetten
). Puch zit inmiddels ook een stuk verder in elkaar nu alleen nog w8en op het stralen van het blok en op de velgen die ook rood gecoat worden.
De definitieve setup

De koppeling


De RGD kruk

Uitgedraaid koppelingshuis

Tuned remschoentjes

Het frame wat al inelkaar zit

----Update 27/03/06----
Vandaag weer ff foto's geschoten. Het is al een heel eind op weg, het blok en frame zitten al inelkaar ik moet nu alleen de velgen nog spaken en kabel ect. aansluiten. Genoeg gelul foto's !
Het frame.


De velgen die zijn gepoedercoat.


Het blok dat is geparelstraald (let ook op mijn geweldige kroonsteen en bobine bevesting
).




Hier nog een sneak preview van mijn 2e blok(lijkt me wel duidelijk wat ik hiermee ga doen) .

----Update 14/04/06----
Massive update, want hij is namelijk af
.
Totaalplaatjes




Hier een plaatje van de gecoate velg en gepolijste spaken

Mooie foto om te laten zien hoe mooi de coating eruit ziet.
Homoet (nog steeds nie af
)

En tenslotte 2e blokje waar ik me de komende tijd op ga richten en wat inmiddels wat hoger is opgelast.

----Update 20/08/06----
Nieuw kaal blokje gekocht van stoelophetdak. Meteen de spoelers aangepast voor een k-star die ik nog had liggen.
de volgende setup:
70cc K-star getjoent
12mm uitgedraait naar 15mm bing
bullet uitlaat
Foto's !!:



----Update 21/09/06----
2speed

Het gerei:
50 airsal
15mm bing
extra pakking
extra keering
extra ring ??
BIGASS kickstart


Mijn ankerplaat gestraald @ stage
Ook was dhr. Implosion zo aardig om mij het handboek over 2takt erbij te sturen
.
----Update 22/09/06----
Aangezien ik nu 50cc ga rijden moest ik mijn 70cc kopje ff omtoveren tot 50cc.

----Update 24/09/06----
JorisMB(PF.net) had toch gelijk, alleen waren 2 pakkingen niet genoeg, dus heb ik er maar eentje van koper bij gemaakt.


En na een paar uurtjes beunen zat hij dan toch in elkaar. Het zat me ook nog eens mee, want mijn squish is precies 0,7.

Het begon allemaal met deze puch radical die ik van een of andere sjonnie had gekocht voor â‚65. Eenmaal thuis bleek het stuurslot doorgeslepen aai dus maar goed hij ging wel asociaal hard met de volgende setup:
70cc airsal
12 bing uitgeboord naar 15
leovincie
twv 16 - 38

Kep het frame dus zo snel mogelijk weggedaan en toen deze puch gekocht voor â‚70 hij liep niet meer. Volgende dag ff nieuwe zuigerveren gehaald en hij deed het weer.
Setup was:
70cc airsal
15 bing
proma
15 - 45

Deze puch heb ik opgeknapt en laten spuiten door autospuiter verder ebr voorvork erin, verlaagde buddy, m-stuur en nieuwe hendels. Dit kwam er zo uit te zien.

Setup:
70cc k-star tuned met rgd HC kop
18 dell spaco
proma GP
18 - 45
Dit was wel leuk voor korte ritjes maar zat echt k*t, dus heb ik er weer een normaal zadel en hoog stuur op gezet. Ik rijd nu met de volgende setup:
70cc k-star tuned met rgd HC kop
15 bing (spaco carbs zijn echt rommel niet aan te raden dus)
bullet
16 - 45

Aangezien een klasgenoot van mij alles kan laten poedercoaten tegen een spotprijs en ik het blok van stoelophetdak goedkoop over kon nemen ben ik met dit nieuwe project begonnen.
Setup is:
75 gila
21 dell
homoet oid.
RGD kruk met c3 lagers
koppeling ben ik nog nie uit. Ik wil nl nieuwe voering op de schoentjes laten vulkaniseren

Twv wordt 17 - 42
Voor het uiterlijk neem ik gewoon een std maxi S frame, voorvork en achterbrug en spaakwielen. Kleur wordt knal rood.
FOTO'S !!!!

Hele zooitje bij elkaar

De cil (lijkt op de foto's aardig gebruikt maar dat is niet het geval)


De carb 21 dell

De carters


Krukas en alles wat eraan vast zit (te lui om alles eraf te halen


En nog ff het framepje dat ik ga gebruiken

----Update 20/01/06----
Frame terug

Ook ff koppelingsdeksel gepolijst (is nog nie af)
Naaf ook gepolijst (ook nog nie af) maar het verschil is wel te zien

En tenslotte mijn beunschuur


----Update 8/02/06----
Gister ff mijn koppeling aan gepast dmv een verstvigingsring van 2mm dik en het ziet er cker goed uit. Motorisch is alles nu dus klaar, want de krukas is ook binnen (alleen nog in elkaar zetten

De definitieve setup
De koppeling
De RGD kruk
Uitgedraaid koppelingshuis
Tuned remschoentjes


Het frame wat al inelkaar zit
----Update 27/03/06----
Vandaag weer ff foto's geschoten. Het is al een heel eind op weg, het blok en frame zitten al inelkaar ik moet nu alleen de velgen nog spaken en kabel ect. aansluiten. Genoeg gelul foto's !
Het frame.
De velgen die zijn gepoedercoat.
Het blok dat is geparelstraald (let ook op mijn geweldige kroonsteen en bobine bevesting

Hier nog een sneak preview van mijn 2e blok(lijkt me wel duidelijk wat ik hiermee ga doen) .
----Update 14/04/06----
Massive update, want hij is namelijk af


Totaalplaatjes
Hier een plaatje van de gecoate velg en gepolijste spaken
Mooie foto om te laten zien hoe mooi de coating eruit ziet.
Homoet (nog steeds nie af

En tenslotte 2e blokje waar ik me de komende tijd op ga richten en wat inmiddels wat hoger is opgelast.
----Update 20/08/06----
Nieuw kaal blokje gekocht van stoelophetdak. Meteen de spoelers aangepast voor een k-star die ik nog had liggen.
de volgende setup:
70cc K-star getjoent
12mm uitgedraait naar 15mm bing
bullet uitlaat
Foto's !!:



----Update 21/09/06----
2speed

Het gerei:
50 airsal
15mm bing
extra pakking
extra keering
extra ring ??
BIGASS kickstart
Mijn ankerplaat gestraald @ stage

Ook was dhr. Implosion zo aardig om mij het handboek over 2takt erbij te sturen

----Update 22/09/06----
Aangezien ik nu 50cc ga rijden moest ik mijn 70cc kopje ff omtoveren tot 50cc.

----Update 24/09/06----
JorisMB(PF.net) had toch gelijk, alleen waren 2 pakkingen niet genoeg, dus heb ik er maar eentje van koper bij gemaakt.
En na een paar uurtjes beunen zat hij dan toch in elkaar. Het zat me ook nog eens mee, want mijn squish is precies 0,7.