Heel mooi omschreven ,maar ik krijg dat dus echt niet voor elkaar zonder het moterblok te laten zakken door 2 bouten los te makenOm de carb eruit te halen hoef je eigenlijk maar 3 boutjes los te draaien.
Ten eerste moet je de luchtfilter erafhalen, dat is het zwarte ding links van je carb. Dit kan door de beugel los te draaien die om de carburateur zit.
Dan moet je nog een klein boutje op de zwarte brandstofslang losdraaien (Wel eerst kraantje dichtdraaien!)
Als laatste kun je nu de grote bout losdraaien waarmee de carb op het spruitstuk gemonteerd is. De carburateur bungelt nu aan de gaskabel, je kunt nu aardig wat onderhoud verrichten, maar je kunt m ook loshalen van de kabel, dat kost wat extra geklooi.
De sproeier is eenvoudig te bereiken als je het zwarte kapje onderaan de carburateur losdraait (met 2 schroefjes). Als het goed is zit deze ruimte helemaal vol met benzine. Je ziet nu de vlotter (een witte cirkelvormige drijver) en in het midden van deze vlotter de sproeier (koper of messing oid) wat eigenlijk niks meer is dan een dopje met een gaatje. Deze kun je er gewoon uit draaien.
Zorg ervoor dat tijdens het inelkaar zetten van het geheel je geen troep achterlaat in de vlotterkamer. Een vuiltje of zandkorretje kan namelijk de sproeier verstoppen.
Veel succes ermee
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten