Pagina 1 van 1

help mij tomos start niet

Geplaatst: 10 jun 2005 18:32
door maarten
heej mense k heb vandaag een nieuwe uitlaat proma gp en 15mm cabr
maar nou start hij ine alleen als ik hem aanduw dan komt hij wel maar valt weer af wat is dit :?:

Geplaatst: 10 jun 2005 18:45
door poekelen
grotere sproeier in je cabrateur doen. kijk even naar je bougie kleur, die is denk ik wit. die moet koffie met melk bruin zijn!!! welke sproeier zit er nu in ?

Geplaatst: 10 jun 2005 19:13
door maarten
der zit een spruitstuk ofzo van 12 waar de cabrateur aan vast zit bedoel jhe die ?

Geplaatst: 10 jun 2005 19:35
door poekelen
nee dat is een spruitstuk. die moet eigenlijk ook 15 mm zijn omdat je een 15 mm spruistuk hebt. nu begrenst de spruitstuk de flow van de benzine naar cillinder zeg maar.

de sproeier is wat anders. die zit in je carbrateur.

http://213.148.255.3/~danny/tomos_forum ... highlight=

op de eerste foto zie je een dellorto cabrateur. ik denk dat je ook een 15 mm dellorto carbrateur hebt gekocht. die is bijna het zelfde als een 12 mm carbrateur...

als je op de foto kijkt dan zie je aan de onderkant een zwart bakje ook wel de vlotterbakje genoemt. als je die opent dan zie je een rond wit ding. in het midden zie je een koper kleurige schroef zeg maar. daar zit een gaatje in, de sproeier doseert zeg maar de benzine. hoe kleiner dat gaatje hoe minder benzine naar de carbrateur stroomt. en hoe groter dan is het verhaal andersom :P

die moet je vervangen aan de kleur van je bougie.
is de bougie wit een grotere sproeier.
is hij grijs dan ook groter
koffie bruin (lijkt me niet anders liep hij wel) dat is precies goed
zwart dan zit er te grote sproeier in

maar ik denk niet dat je sproeier al een kleur heeft gevormd omdat je er nog niet mee hebt gereden.

Geplaatst: 11 jun 2005 00:34
door hellbat
DUS ????????????
aan dat hele verhaal van jouw heeft ie dus eigenlijk helemaal niets op dit moment.


REMEDIE.
brommer terugbrengen in oude staat, controleren of hij dan nog wel fatsoenlijk loopt, en dan 1 COMPONENT TEGELIJKERTIJD VERVANGEN.

Dat is een truukje wat ik van een oude monteur geleerd heb, zo weet je altijd welk van de onderdelen het probleem vormt.

Dus, carb eropschroeven en afstellen, zorgen dat het ding start en loopt, en dan pas je uitlaat.
carb mag je bij dit soort dingen best even wat ruimer afstellen, om te zorgen dat je een marge hebt bij het monteren van de nieuwe uitlaat.
stel hem naderhand pas goed af, volgens het verhaal van mijn voorganger.

groeten Marcel