Pagina 1 van 2

Yamaha RD50M uit '78

Geplaatst: 10 jun 2007 18:58
door thomash
jongens.. Ik heb mijn zundapp verkocht..

want het blokje was niet in de staat waarin ik vind dat een blok moet zijn.

Nu ben ik dus aan het kijken naar een nieuwe schakelbrommer.

echter weet ik dus niet welke ik moet kopen ;)

waar ik naar opzoek ben:
-stevig
-korte schakelgang (geen zundapp meer dus)
-bouwjaar 1970-nu
-Geen racer!
-kickstarter/electrischestart
-schijfrem
-orgineel

Ik wil nu dus geen zundapp meer want vind de koppeling en de schakelgang net iets te lang (koppeling was natuurlijk alleen bij mij zo zwaar)

Nu heb ik al wat leuke modelletjes gezien namelijk een Honda mb en een kawasakie ar50 maar de kawasakie valt af want die zijn mij te zeldzaam.

Heeft iemand anders nog suggesties?

Thomas

Geplaatst: 10 jun 2007 19:21
door Vuile Beunkoe
honda mb / mbx / nsr / mtx sh met origineel 80cc blokje :)

zeer veel koppel, betrouwbaar, zuinig, stil, perfect dus.

Geplaatst: 10 jun 2007 19:24
door Mr.Dar-Q
Rieju RR/Rj, Motorhispania furia/ryz, Derbi sm/drd/senda, Gilera GSM, is allemaal wat nieuwer, betaal je dan ook voor
En dan heb je idd Honda mb/mt enzo, goedkoper maar wel stuk ouder

Geplaatst: 10 jun 2007 20:54
door thomash
ouder heeft ook mijn voorkeur, vind ik vaak mooier. 80 cc vind ik wel leuk maar mag natuurlijk niet ;)

Geplaatst: 10 jun 2007 21:03
door Vuile Beunkoe
ja jij wil natuurlijk krap 50 redden met 6 keer schakelen...

alles boven 50cc is strafbaar... Dus? Geloof me , ori80 valt minder op , kost minder, rijd beter, goedkoper enz ook nog :)

Geplaatst: 10 jun 2007 21:55
door thomash
snelheid heb ik liefst rond de 65/70. Je hebt wel gelijk dat het geen pan is om 5/6 keer te schakelen bij 50. Zou eens kijken of ik wat mb8en oid op brommer kenteken zie.

Geplaatst: 10 jun 2007 22:08
door Volty
Een ss50 of cee met plingplongblok.
Of een fs1 met 80 blok. Schijnt ook heel mooi te lopen..

met die mt/mb'tjes mag je blij wezen als je er 1 voor een redelijke prijs vindt, waar niet eerst 20 jongetjes aan hebben gezeten om mee in het aardappelveld te crossen :')

Geplaatst: 11 jun 2007 17:01
door thomash
Een ss50 of cee met plingplongblok.
met die mt/mb'tjes mag je blij wezen als je er 1 voor een redelijke prijs vindt, waar niet eerst 20 jongetjes aan hebben gezeten om mee in het aardappelveld te crossen :')
Veel beunbrommers ja.. van die mb's

fs1 en ss50 heb ik ook naar gekeken maar zeker zo'n honda kost erg veel geld :P

Geplaatst: 03 jul 2007 17:15
door thomash
Hier wat foto's van m'n nieuwe brommer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 03 jul 2007 17:28
door IxilTomos
mohohohoooooi :D vet uitlaatje ook :D hoeveel heb je daar nou voor neergelegd (incl. kenteken??)

Geplaatst: 03 jul 2007 18:45
door Sjaan
:o :o

vette bling bling :D

Geplaatst: 03 jul 2007 18:51
door thomash
koste mij 675 valt opzich wel mee dus. Is een yamaha rd dus net een slagje beter als een fs1.

de uitlaat was volgens de verkoper een uitlaat van een kreidler een rs uitlaat ofzo maar hoorde weer van andere dat het een homoet was.. ga d'r gewoon vanuit dat het een kreidler uitlaatje is.

Hij heeft 5 versnellingen want is geimporteerd uit duitsland. Snelheid is op 't moment 60 maar heb er een goede duitse cilinder bij.

Geplaatst: 03 jul 2007 19:21
door Volty
Da's inderdaad een homoet 4p voor kreidler :)

Mooi ding!!

Geplaatst: 03 jul 2007 20:37
door Tijmen104
de meganies gedempt versie van de homoet 5p voor zundapp :wink:

Geplaatst: 03 jul 2007 22:55
door freak
de fs1 had een roterende inlaat schijf waardoor deze veel makkelijker waren op te voeren.
de rd was een van de eerste die zelf olie mengde,onder de buddy zit een olie tankje voor de mengsmering.
ik heb verschillende jan drama,s gehad,ze willen heel hard lopen,maar slijten ook heel snel.
maar des ondanks,deze ziet er goed onderhouden uit,behalve die deuk in de tank dan.

Geplaatst: 04 jul 2007 12:34
door thomash
die deuk in me tank is inderdaad heel jammer. Ik wil daar na de zomer toch wel wat aan laten doen.

De snelheid van deze brommer valt echt tegen. in z'n 5 valt hij terug in toeren zodat ik terug moet schakelen anders trekt hij het niet. Wil dus eigelijk wel die duitse cilinder gebruiken maar blijf nog wel even zo rijden.

De uitlaat is dus wel een aardige? helaas lekt hij wel bij de tuit.. :(

Geplaatst: 04 jul 2007 18:31
door Volty
Gewoon al die dingetjes een keer nalopen, zoals ontsteking afstellen, carb schoonmaken, nieuwe bougie. Als ie dan nog geen power heeft kun je altijd nog een kleiner voortandwiel monteren ;)

Geplaatst: 31 jul 2007 19:53
door leerling1
mooi ding joh

Re: Yamaha RD50M uit '78

Geplaatst: 04 aug 2008 16:58
door thomash
Een flinke kick maar ik kom hier niet vaak meer :)

Ondertussen heb ik die gigantische deuk er uit gehaald en verder bleek dat die bijgeleverde cilinder versleten was :lol:

Rijdt nu nog steeds 60 maar gebruik hem steeds minder ivm autorijbewijs. Heeft me onder tussen al heel wat KM's veilig rond gebracht!

Nieuwe foto's :

Zo was hij voor het uitdeuken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet echt fraai dus!!

Zo staat hij er op het moment bij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder ook een nieuw zadeldekje want in het oude zaten schuren

Re: Yamaha RD50M uit '78

Geplaatst: 04 aug 2008 19:04
door poekelen
damn wat een gaaf ding, de tank is zeer netjes. laten spuiten of zelf gedaan?