Pagina 1 van 1

Boutje van de uitlaat afgebroken.

Geplaatst: 26 jun 2007 20:07
door Jespervdbogaard
Ik heb vandaag mn tecno uitlaat binnen gekregen voor mn Tomos Revival.
Toen ik de uitlaat er af wou halen brak het boutje die de uitlaat met de cilinder verbindt.

Is dat boutje er uit te draaien want hij is tot het eind afgebroken.

Geplaatst: 26 jun 2007 20:10
door nearox
wordt uitboren

Geplaatst: 26 jun 2007 21:40
door Paul123
uitboren, opnieuw m6 tappen, of uitboren en alutite erin mikken of iets dergelijks.

Geplaatst: 29 jun 2007 13:48
door Marco Tomos 2001
volgende keer je tapeinden even inspuiten met wd40, ik moest ze ook vervangen toen ik me nieuwe Bullet binnenkreeg en ik kon ze er zo uitdraaien na wat wd40.. succes ermee

Geplaatst: 29 jun 2007 19:29
door IxilTomos
ach waarom nog moeite doen? nieuwe cilinder kopen > 65cc volle bak, knallen!
oke sorry beetje overdreven, wat Marco Tomos zegt is het meest verstandige om te doen. en wat betreft het afgebroken tapeind, laten uitboren en opnieuw tappen dan maar..

Geplaatst: 29 okt 2007 08:42
door TTpowah
hoeveel tijd en geld kost het denken jullie om je cilinder tapendes uit te boren en schroef draad in te tappen?

Geplaatst: 29 okt 2007 12:52
door flopper
zolang als je er mee bezig bent, verschilt per persoon de 1 doet het binnen 10 min. de ander is er een halve dag mee bezig.
probeer het is uit dan kom je erachter :)

Geplaatst: 29 okt 2007 16:34
door amanoh
begin nog niet direct aan uitboren en tappen,
als je draad nog goed is wat erin zit,
kun je het afgebroken stuk er nog uit tappen met een linkse tap.

Geplaatst: 29 okt 2007 17:53
door Tomosje-88
wat amanoh zegt moet je eerst doeen! haal ff zo'n linkse tap en probeer dat eerst! notuurlijk eerst je afgebroken tapeind inspuiten met wd-40! als het niet lukt, dan moet je het maar gaan aftappen. veel suc6!!

Geplaatst: 29 okt 2007 17:57
door YoGHuRT
probeer volgende keer je uitlaat met boutjes vast te zetten waarbij je een schroeven draaier moet gebruiken en geen steek/ringsleutel want dan gaat hij ook sneller kapot, omdat je hem veel vaster draait.

Dat heb ik ook en het zit prima en geen problemen mee.

Geplaatst: 29 okt 2007 18:08
door kevin
@yoghurt>
probeer volgende keer je uitlaat met boutjes vast te zetten waarbij je een schroeven draaier moet gebruiken en geen steek/ringsleutel want dan gaat hij ook sneller kapot, omdat je hem veel vaster draait.

Wat dacht je van een ratel gebruiken (of nog beter; een momentsleutel)?
Met een steek/ringsleutel zet je al gauw te veel kracht inderdaad.

Maar goed probeer hem eruit te draaien. Gebruik smeermiddel zoals wd40.
Lukt dat niet omdat ie te ver afgebroken is, probeer er dan een sleuf in te krijgen en probeer hem dan met een schroevendraaier eruit te draaien.

Pas als dit niet lukt uitboren en nieuwe draad tappen.
Of uiteraard een nieuwe cilinder kopen.

Ik vet altijd de bouten in als ik ze terug draai. Met gewoon vet, wd-40 of beter; Keramische Pasta.

Succes ermee gr kevin

Geplaatst: 29 okt 2007 18:08
door RB
zet je cilinder in de bankschroef en leg een m8 moer op het afgebroken boutje, wel een beetje recht en probeer de moer aan de afgebroken bout te lassen. wel binnen in de moer lassen dan hea!

en stop even een oude doek in je uitlaatpoort tegen laspikjes in je cilinder! :wink:

Geplaatst: 29 okt 2007 18:10
door steeksleutel
Je kan de boutjes ook insmeren met koperslip(molycote). Hierdoor vreten de boutje zich niet vast in het metaal.

Geplaatst: 31 okt 2007 16:37
door Renault
waar kan je dat koperslip halen? gewoon bij de brommerboer, of bij een bouwmarkt?!

Geplaatst: 31 okt 2007 22:31
door Volty
kopervet is de algemene term, bij bromboer, bouwmarkt of ijzerboer.

Geplaatst: 01 nov 2007 14:53
door joyzzy
Ik had dus etzelfde heb daardoor vast loper gehad omdat ik door ben gaan rijden. Nu kan ie niet meer kicken:S vaag maar je morgen me nieuwe cilinder erin en nieuwe tapeindes!!!

Geplaatst: 01 nov 2007 15:59
door T1nge
Ik had dus etzelfde heb daardoor vast loper gehad omdat ik door ben gaan rijden. Nu kan ie niet meer kicken:S vaag maar je morgen me nieuwe cilinder erin en nieuwe tapeindes!!!
huh, ik wil wel eens weten hoe je dat hebt gedaan! je uitlaat eraf, je boutjes braken, en toen ineens had je vastloper?