Ik heb even zitten Marktplaatsen en Honda 70cc blokjes zijn splinternieuw te krijgen bij een speciaalzaak in Venlo voor een niet al te hoge prijs.hey heb toevallig net ook die aflevering van occ op discovery gezien!!
echt gaaf idee, vooral om hem om te bouwen tot schakel brommer.
ik zou je graag helpen, maar woon te ver weg..Ik heb even zitten Marktplaatsen en Honda 70cc blokjes zijn splinternieuw te krijgen bij een speciaalzaak in Venlo voor een niet al te hoge prijs.hey heb toevallig net ook die aflevering van occ op discovery gezien!!
echt gaaf idee, vooral om hem om te bouwen tot schakel brommer.
Het grootse probleem waar ik nu een beetje mee zit is het feit dat ik geen werkplaats heb waar ik in kan sleutelen, want er moet nogal wat werk verzet worden. Ik zit in de regio Eindhoven, dus als iemand zin heeft om mee te helpen dan hoor ik het graag.
Ik zit nog met wat details te kijken, het Indian embleem met het leren omstikseltje vond ik bijvoorbeeld een heel mooi detail, en ik zit nog te kijken in hoeverre ik echte motoronderdelen in kan bouwen. Een originele Harley-Davidson Knucklehead voorvork vind ik bijvoorbeeld wel heel erg mooi, met de vering bovenop in plaats van de standaard telescoopveren.
Qua ontwerpen kan ik heel veel, maar qua faciliteiten heb ik niet genoeg plek en apparatuur. Ik wil bijvoorbeeld de 'tank' die op een Revival zit opnieuw gaan maken naar eigen ontwerp. Ik weet dat er genoeg metaalbedrijven in Eindhoven zitten, dus dat moet niet echt het probleem zijn. Met AutoCAD heb ik genoeg ervaring.
Je hebt natuurlijk simpele oplossingen en wat mooiere, maar gecompliceerdere oplossingen. Het eerste wat ik immers toch nodig ga hebben is werkruimte, want als het een beetje wil moet ik al het kapwerk helemaal opnieuw uit metaal gaan slaan, omdat er geen enkele leverancier is die die los levert.Ja, dat is idd simpel. Ik dacht mischien wil hij het wat gecompliceerder maken ofzo.
van mij had deze tomos de verkiezing mogen winnen op originaliteit,
True. Dat soort aanpassingen zijn naar mijn idee voorlopig lange-termijn-praat, ik zal al blij zijn als de boel er weer in showroom-conditie uitziet en functioneert. Voorlopig gaat er motorisch niet veel spannends gebeuren: Het blok wordt gereviseerd en de cilinder (indien nodig) gehoond, en er komt een HD-kopje op. De carburateur wordt waarschijnlijk vergroot naar 15mm, voor wat meer trekkracht. Ik hoef niet hard te rijden (dat heeft ook geen zin als je wil touren ) maar een beetje vlot optrekken zou wel praktisch zijn.Zitten wel geinige ideeen achter. Enige wat ik wil zeggen is dat je met een tomosblok niet zoveel gewich kan trekken (ivm harley voorvork). Een stevige 4takt lijkt mij dan een betere optie (zeker 4takt omdt het "chopper" klinkt
En even daarnaast nog: Oom agent zal je verbaasd aankijken en met een beetje pech in beslag nemen. Dit kan resulteren in een enekletje schroot pers. Dus denk niet te licht over die boetetjes.
Prima hoor, als ik hier gewoon updates kan blijven posten maakt het me niet zo heel veel uit waar hij precies staat.Dan ga ik deze verplaatsen naar de fotogalerij
Zien we over een paar maanden, als het "echte" werk begint wel weer verder. Ik wens je iig succes.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten