Pagina 1 van 1
Koppakking verwijderen?
Geplaatst: 04 okt 2007 16:29
door RiWa
Ik ga binnenkort een tomos kopen, standard of funtastic, daar ben ik nog niet uit. Ik neem iig een snor.
Ik wil deze graag in de zaak waar ik um koop laten opvoeren. Ik vroeg naar de mogelijkheden en er werd mij verteld dat ze alleen de koppakking ertussenuit halen, tandwielverhouding aanpassen en uitlaatjes monteren.
Volgens deze man zou een bromkop amper verschil maken en alleen geldverspilling zijn, hij zei dat ik dan beter de koppakking kan verwijderen.
Wat is nou waar? Geeft het weghalen van de koppakking echt zon snelheidswinst?
Geplaatst: 04 okt 2007 17:45
door merkske
dat is echt dikke onzin.
als je je koppakkiing verwijdert zuigt ie valse lucht dat wil je niet weten dus gaat hij alleen maar langzamer lopen.
tomos opvoeren is gewoon een ander uitlaatje erop en dan kijke wat je wil snel optrekken of hoge top en daar je vertanding aan aanpassen
succes
grtz
Geplaatst: 04 okt 2007 17:49
door Tomosje-88
ze zeggen dat je koppakking verwijderen rond de 2 km meer verschil, maar zoals merkske zei, hij zijgt alleen maar valse lucht.
Geplaatst: 04 okt 2007 23:29
door Bram112
Met een bromkop, een snellere uitlaat en een powerfilter haal ik de 45 km per uur dus een bromkop maakt wel degelijk een verschil
Geplaatst: 05 okt 2007 14:22
door RiWa
Ok dan zijn ut gewoon oplichters
Ik doe ut zelf wel..
Geplaatst: 06 okt 2007 00:52
door C. van Klaveren
Geachte RiWa,
Ik (wij) hebben 2 SnorTomosjes Op de eene zit een afgevlakte kop en op de andere zit een Bromkop. Dus .... ik kan je mijn ervaring melden.
In beide gevallen hangt er een imitatie Bromuitlaat onder.
Die met de afgevlakte kop loopt 1Km sneller daardoor. En ... er moet een koppakking gebruikt worden anders kom de zuiger tegen de afgevlakte kop aan.
Die met de Bromkop liep 3 Km harder. En ... die kan je zonder koppakking monteren.
Maar: Dat is mijn ervaring, je moet alles precies op elkaar afstellen, je ontsteking, je carb, je sproeier, je luchtfilter, je uitlaat, je bougie, etc, etc.
Dat geeft helaas ook weer een nadeel of voordeel, het is maar hoe je het ziet. Het maakte in mijn geval niet uit in max. snelheid of ik met een 9 of 12 mm carb. reed.
Alleen met de 12mm carb is hij wel sterker over het hele gebied.
Geplaatst: 06 okt 2007 01:31
door skipper
je tomos loopt niet sneller van een gevlakte kop, ja misschien 1 of 2 km ja, maar hoe ik het heb ervaren ligt het verschil vooral in de trekkracht, daarmee keur ik die zonder koppakking manier niet goed, want hij zuigt wel een beetje valse lucht, maar het ligt dus vooral bij de trekkracht.
Geplaatst: 07 okt 2007 19:26
door RiWa
Ok bedankt voor de adviezen, ik zal inderdaad een 12 mm carb erin zetten en dan kijk ik wel of ik tevreden ben.. vast nog niet

Geplaatst: 14 okt 2007 12:25
door martijn-tomos
Geachte RiWa,
Ik (wij) hebben 2 SnorTomosjes Op de eene zit een afgevlakte kop en op de andere zit een Bromkop. Dus .... ik kan je mijn ervaring melden.
In beide gevallen hangt er een imitatie Bromuitlaat onder.
Die met de afgevlakte kop loopt 1Km sneller daardoor. En ... er moet een koppakking gebruikt worden anders kom de zuiger tegen de afgevlakte kop aan.
Die met de Bromkop liep 3 Km harder. En ... die kan je zonder koppakking monteren.
Maar: Dat is mijn ervaring, je moet alles precies op elkaar afstellen, je ontsteking, je carb, je sproeier, je luchtfilter, je uitlaat, je bougie, etc, etc.
Dat geeft helaas ook weer een nadeel of voordeel, het is maar hoe je het ziet. Het maakte in mijn geval niet uit in max. snelheid of ik met een 9 of 12 mm carb. reed.
Alleen met de 12mm carb is hij wel sterker over het hele gebied.
waarom hoef je bij een bromkop geen koppakking te monteren, is toch onzin of niet?
Geplaatst: 14 okt 2007 14:19
door YoGHuRT
Geachte RiWa,
Ik (wij) hebben 2 SnorTomosjes Op de eene zit een afgevlakte kop en op de andere zit een Bromkop. Dus .... ik kan je mijn ervaring melden.
In beide gevallen hangt er een imitatie Bromuitlaat onder.
Die met de afgevlakte kop loopt 1Km sneller daardoor. En ... er moet een koppakking gebruikt worden anders kom de zuiger tegen de afgevlakte kop aan.
Die met de Bromkop liep 3 Km harder. En ... die kan je zonder koppakking monteren.
Maar: Dat is mijn ervaring, je moet alles precies op elkaar afstellen, je ontsteking, je carb, je sproeier, je luchtfilter, je uitlaat, je bougie, etc, etc.
Dat geeft helaas ook weer een nadeel of voordeel, het is maar hoe je het ziet. Het maakte in mijn geval niet uit in max. snelheid of ik met een 9 of 12 mm carb. reed.
Alleen met de 12mm carb is hij wel sterker over het hele gebied.
waarom hoef je bij een bromkop geen koppakking te monteren, is toch onzin of niet?
Volgens mij moet het wel want ik zie rook bij mijn blok vandaan komen als het wind stil is maar ik heb er totaal geen last van
Geplaatst: 15 okt 2007 00:55
door C. van Klaveren
In reactie op bovenstaande, geachte Forum lezers/schrijvers
De Bromkop heeft in de kopruimte een afgedraaide rand zitten. En die ruimte die daar door ontstaat maakt het mogelijk dat je zonder pakking kunt rijden. (Dat heeft de Snorkop in afgevlakte vorm niet)
Als je de Bromkop af zou vlakken, zal je ook altijd met een pakking moeten rijden. Dus afvlakken heeft geen zin.
De vraag van Yoghurt begrijp ik niet. Wil je hem zelf nog eens lezen.
Jij rijdt toch zelf met een pakking ? En je ziet rook. Wel dan lekt hij ergens, maar dat schreef je zelf al.
Apropo: Altijd het lek opzoeken, daar word je wijzer van. En precisie daar komt het op aan.
Hij loopt beter, harder en mooier daar door.
Wat betreft die 1of 2 kilometer.
Wel, die 1 of 2 km tellen voor mij, vooral als je die al vier maal gevonden hebt. Dan zijn het er toch 8. Kwestie van op de kleine dingen letten. Ik was de laatste maand ook 2 Km`s kwijt. Liep nog maar 50. Die bleken in de uitlaatpoort te zitten. Die poort schoongemaakt + een nieuwe Bromzuiger gemonteerd. Gevolg tot nu toe (nog maar 50Km mee gereden) 56Km p.u. Motortje jankt in z`n toeren.
Geplaatst: 15 okt 2007 13:19
door martijn-tomos
oke, ik krijg binnekort een bromkop, dus ik kan dan de pakking ertussen uit laten.
btw: met een afgevlakte snorkop bedoel je toch gewoon een standaard snorkop?
Geplaatst: 15 okt 2007 23:26
door C. van Klaveren
Ja dat bedoel ik inderdaad. Met de afgevlakte standaard kop voel je wel verschil.
Met vriendelijke groet
Geplaatst: 23 okt 2007 12:55
door martijn-tomos
nog ff 1 vraagje, merk je verschil als de koppakking er niet tussen doet of wel. ik heb hem er nu wel tussen (met bromkop) merk ik dus verschil als ik hem ertussen uit haal???
bij voorbaat dank.
Geplaatst: 23 okt 2007 13:18
door Tomosje-88
zal iets harder gaan. 1km ofzo had ik ergens gelezen. erg nutteloos. zou hem er gewoon lekker tussen laten

Geplaatst: 23 okt 2007 14:57
door keesos
moet je even je squish opmeten zie faq...en als die ideaal is trekt ie veel beter op en top gaat heel klein beetje omhoog. Ik rijd zonder koppaking (was ori al zo) maar daarvoor moet je de squish even opmeten dus.