Pagina 1 van 1

schakelpunt

Geplaatst: 30 jun 2005 11:12
door Milan
heeey,

Ik heb een vraag wat betreft het schakel punt van de automatische 2-bak van mijn tomos a35.

:arrow: Deze is nu opgevoerd met een terugloop uitlaatje, 16mm carb..
In de 1e versnelling komt me brommer niet aan zijn maximum koppel/vermogen.
Dit houd in dat hij te vroeg door schakelt naar de 2e vertanding.
Hij kan zeg maar nog veel meeer toeren maken, en daardoor z'n maximum koppel/vermogen halen.

Door dit kleine probleempje mis ik dus zker wat van mijn versnelling.

:?: Mijn vraag luid dan ook: weet iemand hoe je het schakelpunt verstelt?
Groeten, Milan

Geplaatst: 30 jun 2005 11:39
door maarten
hej milan


ik zal het echt niet weete maar ik heb een vraag aan jou wat voor terug loop heb je ??? en wat kost die als ik vragen mag

Geplaatst: 30 jun 2005 12:53
door zipper
Juist omdat hij nu meer vermogen heeft schakelt hij eerder door.

Voor zover ik weet is de enige manier om het schakelpunt direct te veranderen het veranderen van de veer om de segmenten. Als je die inkort zitten de segmenten strakker en zullen ze later aangrijpen.

Ik denk dat het makkelijker en effectievr is om je achtertandwiel kleiner te nemen. Je zult merken dat hij dan later naar zn 2 gaat.

Geplaatst: 30 jun 2005 17:22
door Milan
heey maarten,
Ik heb een Techno Estoril, een terug loper. Kost ca. 65 euro bij de wat grotere brommershop.
Is een erg prettige uitlaat, ik haal nl(als mijn brommer helemaal standaard is, dus niet de 16mm erop) makkelijk 70km/h = 0,9kw
groeten, Milan

Geplaatst: 30 jun 2005 17:26
door Milan
Heey zipper,

Als ik een kleiner tandwiel achter doe, trekt ie dan nog wel goed?
Want met mn Estoril er op trek ie net minder dan met een standaard Snel uitlaat...
Dus ik ben benieuwd wat ik er van over hou.
Ik ga dus eerst maar even dat achter tand wiel proberen.
Bedankt, Milan