Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 04 nov 2007 22:15
Hoi mensen, zoals beloofd in een ander topic zou ik een projectpagina openen als ik zou beginnen aan mijn ideetjes over Revival onderdelen op een gewone A35.
Verwacht hier echter geen badass tuning ideeen, het meeste is optisch, want het is en blijft een brommer voor dagelijks verkeer.
Ten eerste wat geschiedenis:
Op 27 Juli 2006 16 geworden, Tomos Quadro gekocht. leuk, snel uitlaatje, neon, banaanzadel, verderest niks speciaals.

Deze Tomos ging echter continu kapot en ik had nog geen verstand van brommers, dus mijn vader verkocht mijn brommer en kocht daarna een Tomos Revival TS 2006 voor mij om mee naar school te rijden.
Ik mocht hier echter niet aan sleutelen, na een paar maanden ging dat wel kriebelen. Zie hier de prachtige Revival TS:

Toen kwamen we aan op 8 Maart 2007, van mijn eigen hardverdiende centjes een Tomos snorfiets gekocht, om lekker aan te beunen. Wel met kenteken!
Kostte me €200,-- incl kenteken, zo zag hij eruit toen ik hem kocht:


Flink vernacheld dus, gaar 1speedblok, topsnelheid was 19 km/u met een vertanding van 26/26..
Toen gingen we beunen:

Lexus achterlichtje, leuk voorlichtje, banaanzadel en grijs/chrome vering..

Toen was het tijd om hem wat harder te laten lopen, dus een donorbrommer gekocht en daar het blok van overgezet. Het was een 45 km/u blok
Maar €50,-! 
Toen nog een Cross stuur, Yasuni uitlaat en Aero spatbordje erop gebeund, en toen kwamen we hier uit:

Heb er nog 70cc parmakit op gehad, maar gaf te veel problemen. Heeft even lekker gelopen en toen flink aan t blazen geweest maar vond het te onverantwoord en riskant ivm popo.. Daarna nog 65cc Eurokit, maar die ligt onderhand ook weer in de kast. Kreeg hem gewoon niet fatsoenlijk afgesteld..
Dan komen we alweer akelig dicht in de buurt van de huidige situatie, setup:
50cc std + bromkop
15mm dell'orto
Dell'orto crossfilter
26-24
Yasuni R
Ontsteking op brom.
Toen kwam ik op marktplaats een advertentie tegen over een schade Revival. Ik zag hier mogelijkheden in en kocht deze brommer voor 100 euro over.
Heeft ongeveer 3 weken in mijn schuur gestaan zonder dat ik er al te veel aan heb gedaan, vooral roest verwijderen.
Hij heeft 4 jaar stil gestaan, en nog buiten ook..
Toch de velgen met chroomreiniger voor 90% weer schoon, roestvrij en blinkend gekregen!
Ondertussen een nieuw uitlaatje gekocht: 30 euro op marktplaats, 2e hands Tecnigas next met Gianelli NRX demper.
Heel fijn dingetje moet ik zeggen:)
Foto'tje:

En naar aanleiding van vandaag, 4-11-2007, heb ik deze projectpagina gemaakt: Ben begonnen aan het overzetten van onderdelen van de schaderevival naar de snorfiets:)
Vandaag: Voorvork met schijfrem
De voorvork is chrome en van EBR! en ongeveer 10 centimeter langer dan een standaard voorvork!
Zit enormmm fijn, net alsof je op een crossbrommer zit.
genoeg gepraat, zie hier:D:





Dat was het voor vandaag, ik ga beginnen aan de achtervelg, zorgen dat die ook roestvrij wordt, en dan de complete achterbrug met achterwiel overzetten. Gaat er zeker bruut uit zien met die brede wielen!
06-11-07:
Kleine update vandaag, tering lang bezig geweest met dat achterwiel roestvrij maken, wou echter niet echt lukken. De roest is veel groffer dan op het voorwiel, en de blaren staan op mn klauwen van het schuren/poetsen..
Zie hier het verschil tussen de roest en hoe het eruit ziet na keihard poetsen:

Oja, dit is de Revival waar ik aan aan het beunen ben:

09/11/07:
Vandaag inspiratie gevonden om flink te beunen maar kon niet bij de revival dus had ik besloten mijn blokje wat extra vermogen te geven.
Dus de Eurokit 65cc weer uit de kast gehaald en erop gebeund en deze keer wel fijn lopend gekregen.
Topsnelheid weet ik nog niet maar hij knalt in ieder geval heel fijn! Setup nu:
65cc Eurokit
15/15 Dell'orto
15mm spruitstuk
Homebeuned luchtfilter
Tecnigas Next met NRX demper
Polini membraan
Topsnelheid voorlopig onbekend, moet nog even het magneetje overzetten van mn oude velg.
18/11/07:
Vandaag was best een klotedag, blok besloot ermee op te houden en heb besloten deze gewoon voor een tientje weg te doen, koppelingen en alles zijn hartstikke gaar en ik heb nog een leuk blokje liggen. Daar heb ik vandaag een beetje aan zitten rotzooien, maar ik mis de complete ontsteking.. dus dat schiet niet erg op.
Toen ook maar eens dat Revival achterwiel afgemaakt en er met Revival achterbrug overgezet op het A35 frame, tesamen met de 340mm chrome/chrome schokbrekers. Moet nog wel het achterspatbord inkorten, als dat gebeurd is kan ik ook de schokbrekers vast zetten, dan valt hij dus iets lager uit als op de foto's. Zie hier hoe het geheel er ondertussen bij staat:


Ben zeker niet ontevreden!
11/12/07:
Even een tijdje niets meer van me laten horen, gebrek aan tijd wegens werk en ziekte.
Ben een nieuw blok aan het opbouwen, stamt uit 2004, lekker grote spoelers dus daar valt prestaties uit te halen.
Blokje ligt nu bij de brommerboer, elektrische ontsteking wordt overgezet en heel het blok grondig nagekeken. Waarschijnlijk morgen het blokje terug. Ziet er zo uit:

Best leuk opzich
Zie ook het Malossi filter
Sehr schon!
Verder ben ik bezig aan een nieuw spruitstuk, gaat er eentje worden van minarelli horizontaal, omgebeund als in Beunkoe's tutorial
Dit icm een 17,5mm Dell'orto PHBN, deze heb ik reeds (nieuw) liggen.
Wachten is nu nog op het spruitstuk, dan kan er gevlogen worden
Nieuwe vertanding wordt overigens 27-22, voor de rest blijft hij motorisch grotendeels hetzelfde.
Komt overigens zo'n mooie gouden Regina ketting op
Toekomstige Setup:
65cc Eurokit
Tecnigas Next met Giannelli demper
17,5mm Dell'orto
20mm spruitstuk
Malossi E13 Powerfilter
Polini Racemembraan
TWV 27-22.
Idee'tjes voor de paintjob zijn inmiddels ook al gecreerd, het wordt een Lucky Strike Tomos, Wou hem eerst wit met rood doen en Lucky Strike bestikkering, dit gaat hem echter niet worden omdat ik wit niet vind staan op tomossen
Dus wordt het zwart met rood!
Spuiten gaat hopelijk rond kerst gebeuren, een vriend van me gaat me daarmee helpen, hij is daar erg ver in.
Kwam vandaag nog een probleem tegen, zat zo na te denken over dat mijn uitlaat niet te dicht op de achterbrug zou komen omdat deze breder is, dat is jammergenoeg wel het geval dus de uitlaat moet verlast worden.
Ook ga ik 395mm (!!
) chrome veren aanschaffen voor Honda, zodat de achterkant weer wat hoger komt te staan (heb nu 340mm) en dan kan het achterspatbord er weer op 
Staat er nu zo bij:

Binnenkort meer!
26/12:
Afgelopen dagen vrij gehad van werk dus wat tijd gevonden om naast het bier drinken en katers te verwerken ook nog te sleutelen, om te beginnen heb ik 2 bestellingen gepleegd, ongeveer 3 weken geleden, en geen van beiden kwam maar binnen.. tot maandag de 24e, echt een zegening, dit betekende voor mij dat ik alsnog kon sleutelen met de dagen die ik vrij had
Wat zat er in dat pakketje? Chrome vering voor Honda, 395mm
, Gouden Regina ketting en voortandwiel 27 
Ik heb de vering gemonteerd, het achterspatbord een stuk naar binnen geschoven (dus nieuwe gaatjes geboord aan de zijkant om hem op te hangen), de stickers op de tank eraf gehaald en het nieuwe blok opgebouwd + lopend gemaakt.
Hier eerst een foto met de verschillen van de veringen xD
v.l.n.r. > std 290mm vering, 310mm, 340mm, 395mm Honda

Hier foto's van het totaalplaatje:


Achterkantje



Uitlaat hangt er trouwens maar ff voor de sier bij, die past op het moment niet door de bredere achterbrug.
Paintjob wordt nagenoeg uitgesteld tot het wat warmer wordt, want krijg de temperatuur niet juist om goed te kunnen spuiten en heb voorlopig ook wederom geen tijd.
Plannen voor de paintjob zijn ook langzaamaan aan het veranderen, denk dat ik toch ga afhaken van het plan voor de lucky strike bestickering, omdat ik een witte tomos niet vind staan en zwart met lucky strike stickers ook niet vind staan.
Nieuwe plannen voor de paintjob: Complete blok (behalve cilinder+kop), achterbrug, bagagedrager en de zilvere delen van de voorvork GOUD
en de rest behalve alles dat chrome is, zwart.
Ik zag ook dat de chrome endy uitlaat spoedig de verkoop in gaat, zodra dat het geval is schaf ik er eentje aan.
Volgende keer meer
06/01/08:
Weer het nieuwe jaar in, dit betekent dat het goede weer er weer aan zit te komen over een paar maanden, hoog tijd dus dat de tomos een keer afgemaakt wordt.
Vrijdag j.l. mocht ik met grote vreugd de laatste benodigde onderdelen in ontvangst nemen.
Afgelopen weekend dus weer aan het beunen geweest, nieuwe vertanding erop gelegd (27-22), achterspatbord ingekort en een minarelli spruitstuk bebeund. Dit laatste echter is mislukt omdat ik geen rekening had gehouden met de grotere carterkap aan de linkerkant, dus op mijn blok past hij niet, wel op een oud model blok. Vrijdag nieuw minarelli spruitstukje halen en opnieuw bebeunen, dit keer naar rechts
Hier enkele foto's.

Minarelli 20mm spruitstuk (wat ik later dus verneukt heb
), 17,5mm Dellorto PHBN en Malossi E13, en enkele stickers van mijn sponsoren 

Paps aan de beun... met als resultaat?

En toen stond ie nog steeds stil, heb problemen met mijn cilinderkop en koppakking, als hij op zn strakst zit aangedraaid kan je tussen de pakking doorkijken... dus lekt nog steeds :S.
Over 2 weken wordt de bromkop afgevlakt.
Ondertussen dus genoeg tijd om een uitlaat te fixen en een minarelli spruitstuk succesvol te verbeunen.
Ik wil deze tomos dus vóór het einde van januari rijdend en wel hebben, als het weer warmer wordt krijgt ie zijn likje verf
18/01/08:
Einde van Januari nadert en daarmee mijn deadline, had hem van de week af en lopend maar mocht uiteraard weer niet zonder brokken verlopen... Minarelli spruitstuk dus opmaat gemaakt naar rechts, alleen hij zat een beetje dicht bij de benzinekraan. Hij raakte hem net niet dus ik dacht no harm done... Echter toen ik hem startte kapte ie er ineens mee en de geur van benzine prikkelde mijn neus... Ja hoor benzinekraantje afgebroken.
Heb er nog ergens een liggen, van t weekend ff eronder beunen en spruitstuk bijvijlen zodat ie hem niet meer raakt.
Fototje van de tomos met blok eronder...

Totaalbeeld met blok tot nog toe

En om toch maar even wat geld te besparen afgestapt van het Chrome Endy Reverse idee, dit met het geluk dat ik een prachtuitlaat voor een prikkie tegenkwam op marktplaats, een Leovince ZX Chrome in nieuwstaat, 1 week mee gereden tot de vorige eigenaar ermee tegen een stoeprand knalde. Uitlaatbocht finaal naar de klote maar geen krasje op de uitlaat zelf. Dus die mocht ik voor 30 euro'tjes overnemen
Ben er enorm blij mee, heb een uitlaatbocht besteld op scootbike, hoop deze in de loop van volgende week binnen te hebben.
Hier 2 foto's van de prachtige Leovince.


Moet nu alleen nog een goeie gaskabel hebben (heb de originele bebeund maar werkt niet goed), dus een gaskabel voor dellorto scootercarbs zien te scoren... Tenzij iemand nog suggesties heeft, dan hoor ik het graag.
UPDATE: 19/02/08
Na een maand eindelijk weer eens een update, ben helemaal geen flikker opgeschoten de laatste tijd en daar baal ik best van. Het is gewoon wachten op die bestelling van Easyparts, duurt al bijna 4 weken, nu is nog 1 van de 6 artikelen in back-order, hoop dat hij snel voorradig is en alles binnenkrijg want eerder kan ik gewoon niet verder!
Hoe dan ook, van het weekend tussen alle drukte die ik had door toch voor elkaar gekregen om de Leo te laten lassen, resultaat is niet gek maar ik ben van mening dat hij ietsje te laag hangt! Misschien nog een stukje er tussen uit halen in de bocht, maar dat zie ik over een tijdje wel weer.
Hier het resultaat:


Zei er iemand *blink*?

Nu is het wachten dus nog op die bestelling en dan gaan we eens kijken of dat mooi gaat klinken en leuk gaat presteren
Hopelijk snel meer!
UPDATE 18/04/08
Weer erg lang niets van me laten horen maar positieve berichten: Ben weer volop aan het sleutelen en er zit aardige vordering in. Daarom ff deze fotoloze update, heb een aantal dingen kunnen doen de afgelopen weken, namelijk een aantal dingen geschuurd en gespoten (goud) en dat is dus gruwelijk mislukt. Maakt niet uit, goud vloekt met chrome anyway. Dus we gaan (jammergenoeg) terug naar zwart.
Daarnaast kan ik met vreugde inlichten dat wat hij motorisch betreft al een heel eind is, heb het benzinekraantje dit keer succesvol kunnen vervangen en zit er dus op, en heb de carb+spruitstuk zolang vervangen door het 15mm schuine spruitstukje met de SHA 15/15, want heb zitten kutten met de gashendel/gaskabel van de PHBN 17,5 en dat wil allemaal maar niet. En met dat bebeunde minarelli spruitstuk komt de carb echt onder een ongunstige hoek te hangen ivm benzinekraantje dus ik ga eerst zorgen dat ik een goede gaskabel heb en toch weer een ander spruitstuk regelen, wanneer ik weer meer tijd heb. Gaat nog wel een tijd duren dus. Voorlopig zal het dus de Eurokit 65cc met SHA 15/15 worden en Leo ZX.
Ook heb ik nog altijd problemen van compressieverlies aan de cilinderkop en ik kan er niets anders van maken dan dat het te maken heeft met dat ik hem kromgetrokken heb en niet meer goed aansluit, zelfs met (50cc) pakking.
Dus ik heb op de poegsjop een 70cc HC cilinderkop met 70cc koppakking (eindelijk) besteld, hopelijk morgen binnen, zaterdag erop = GASSEN!
Nog wat anders nieuws: Met het oog op marktplaats heb ik voor 25 euri's een splinternieuw expansiegedeelte van een Proma Lowboy kunnen bemachtigen. Dat is wat fraaier dan die lelijk zwarte gebutste lowboy, dus ga de dempertjes overzetten op het nieuwe expansiegedeelte en die omlassen voor op de tomos. Maar dat is voor later als ik weer tijd heb.
Hoe dan ook, wat betreft de paintjob, die laat maar lekker op zich wachten tot ik misschien een goede ingave krijg voor een paintjob. Want zwart vind ik zo lame... Heeft iedereen toch al. En heb toch geen tijd/zin om te spuiten.
Zal als ik dit beestje rijdend heb eens foto's maken met de digicam, jullie zien de foto's dan verschijnen met de volgende update
UPDATE 21/04/08
Afgelopen zaterdag dus daadwerkelijk dit beest rijdend gekregen, jammergenoeg dan wel niet met 17,5mm PHBN of 70cc RGD HC cilkop, maar met 15mm SHA en
! Puch snorkop
Maar het liep! topsnelheid lag net iets over de 65 km/u digitaal, onafgesteld. Hij trekt nog te veel lucht waardoor hij op lage toeren moeilijk op toeren komt, maar dat komt ook door de vertanding van 27-22. Heb ook het idee dat een van mijn remmen aanloopt en de koppelingen doen een beetje vaag 
Als de motor nog niet echt warmgedraaid is trekt ie hem zo door naar de 35km/u in zn 1e versnelling terwijl als ie warm is ongeveer 22/23 km/u. Zonde, hier verlies ik veel vermogen omdat ie zo moeilijk op toeren komt in zn 2. Dus 2e koppelingsveer gaat een beurt krijgen
Voor de rest, beestje rijdt heerlijk, zit geweldig en de wegligging is nog niet eens zo vreselijk, ookal is ie zo hoog
Ik hoop dus dat ik de topsnelheid tegen de 80 kan krijgen als ik die andere cilinderkop heb en wat kleine dingetjes gefixt heb/afgesteld heb. Ook ga ik met een andere uitlaat rijden (Jammergenoeg), deze presteert simpelweg niet goed op tomosjes. Uitlaat wordt dus de Proma Lowboy
En om jullie even te verrassen: FILMPJE!
Link
heel, heel, heeel erg low quality, maar het is maar even bewijs dat ik hem aan de praat heb
Een vriend van me heeft ook een filmpje, deze is wel high quality en zal hier ook spoedig verschijnen.
Update 23 mei.
Allereerst het filmpje, nog met de Leovince ZX:
Link
We gaan even een dagje terug...
22 mei: DINGDONG!
Met Joost
Pakketje voor U meneer! MOOI!

En wat zat erin?

Een Endy Powermaker Chrome




Dus... Lekker pijpje opzich, hoogtoerig wel en een enorme late powerband. Mijn tomos schakelt automatisch over als hij net in de powerband komt
Dus dat wordt nog even koppelingwerk. Ook ben ik in vergelijking met de Leovince een hoop trekkracht kwijt, dat spijt mij best wel, maar dit komt simpelweg omdat de Endy wordt gefabriceerd met een 24-25mm bocht
Dus eerdaags eens een 28mm bocht erop lassen en kijken of het wat scheelt, zal zeker wel.
De Endy pastte niet meteen omdat ik een brede achterbrug erin heb zitten dus heb de flens moeten bebeunen zodat ik hem naar buiten kon draaien. Past nu net alleen lijkt wel alsof ie erg ver naar buiten zit... Maar staat desalniettemin mooi, al zeg ik het zelf.
Ik heb ook nog wat verder zitten denken aan wat dingen die ik nog wil gaan doen aan mijn tomos. Zit te denken aan een HPI ontsteking, en er komt een killswitch op en een Stage 6 Temperatuurmeter/toerenteller. En nog wat klein spul zoals een rode bougiekabel+dop. Ook ga ik eerdaags de 17,5 Dell'orto PHBN erop zetten en afstellen. Er is trouwens ook nog een cilinder onderweg naar mij, wederom een 65cc eurokit. Omdat deze voor een prikkie op marktplaats stond en er gewoon goed uitzag. Als ik deze binnenkrijg gaat hij direct naar de tuner
.
Verder heb ik op het forum hier een frame met kenteken gekocht (brom), wat de bedoeling dat dat mijn snorframe ging vervangen omdat er toch alleen maar hard mee gereden gaat worden. Echter zie ik dat frame maar niet binnenkomen en is alleen maar gekut met de verkoper waar ik aardig van baal. Zelfde geldt voor het expansiegedeelte van die Proma Lowboy, is 3 weken geleden betaald en de verkoper zit allemaal excuusjes te noemen en ik zie nog steeds niets. KLOTE dus. Kost me weer een mooie smak met geld als ik geen van beide zie, maar ik laat het er in ieder geval niet bij.
Verder dus een to do list updateje en dan is het weer mooi geweest. Ben weer moe van mn pfeiffer, terug mn nestje in. Tot de volgende keer!
UPDATE 30/05/08:
Veel bezig met de Tomos de laatste tijd. Van de week het blokje eronderuit gehaald en naar de bromboer gebracht voor revisie, want met mn pfeiffer heb ik daar het puf echt niet voor maar moest wel heel nodig gebeuren. Gelijk een foto'tje gemaakt van de spoelers op het carter, very nice

Cilinder ligt nu bij de tuner en hij verwacht hem maandag terug te sturen. Blokje heb ik woensdag/donderdag terug en volgende week komt dit schatje ook bij mij op de deurmat rollen:

Bidalot C16
Deze ga ik polijsten, de lasnaden er terug opbranden en uiteraard omlassen. Kijken hoe dat gaat lopen, denk zo maar best lekker
Jammer wel dat de Chrome Endy dan de kast in moet, maar als de Bidalot slechter presteert gaat de Endy er vanzelfsprekend weer onder 
Van de week dan ook een bestelling binnengehad, rode bougiekabel+dop NGK, Killswitch, carburateurrubbertje en crossbril voor mijn helm

Killswitch dus, en mijn voorlopige stuuringrichting, hier heb ik andere plannen voor...
Gisteren Malossi E13 filter binnengehad voor scootercarbs, je raadt het dus al ben bezig geweest een spruitstuk te fixen
En geslaagd! Heel goed zelfs, zie hier de foto's! 

Het plan

De uitwerking


En het totaalbeeld
Nice!

Met NGK kabeltje
Verder wil ik nog een cockpitje aanschaffen en gaan bewerken, het plan voor stage 6 toeren/tempmeter is dus veranderd in KOSO toeren/tempmeter, de ronde uitvoering, en deze mooi wegwerken in een Tomos cockpitje
En dan het cockpitje netjes wegwerken achter het SFkapje. Deze moet alleen nog gespoten worden want is nog belabberd goud... Ook komt er nog een nieuw stuurtje, chrome Zündapp stuurtje, ga ik overnemen van mijn schatje Thomas
Volgende week weer een update als ik de cilinder terug heb en de uitlaat binnen.
**UPDATE 18/06/08**
Tijdje geen update meer gedaan maar er is enorm veel gebeurd de afgelopen weken, heb de getunede cilinder teruggehad van de tuner en reed wel lekker maar had mijn oog inmiddels al op een andere cilinder en had ook gelijk een koper gevonden voor de getunede cilinder, dus die gaat de deur uit en heb inmiddels alweer de nieuwe binnen
Ik heb een zijstandaard gemaakt... Het is een originele Honda MB zijstandaard en ik heb deze bevestigd op de achterbrugas, heel mooi resultaat zo
De C16 waarover gesproken werd in voorgaande update is nog steeds niet binnen, maar heb gelukkig een telefoontje gehad van de verkoper vanmiddag dat hij door omstandigheden hem niet heeft kunnen verzenden, en dat zal een dezer dagen wel gebeuren.
Heb mijn stuurinrichting compleet aangepast... Heb het chrome Zundapp stuurtje binnen van Thomas
en daarmee ook de originele tomos cockpit, deze bevestigd en best leuk weggewerkt achter dat SF kappie, dat ik tevens gespoten heb. Alleen het SF kapje staat me iets te hoog maar kan niet lager. Niks aan te doen dus...
Ook de 17,5 PHBN met spruitstuk op de airsal 65 gezet en heb ermee gereden, scheelt echt enorm veel in vergelijking met een SHA carburateur. Afstellen is wel een klus opzich maar het is het waard.
Toen alles er maar weer afgesnokt toen hij net een beetje lekker afgesteld was (
) omdat de nieuwe cilinder binnen was: Polini 65cc voor pech!

De cilinderkit

Spoelers

Porno in de vorm van poorten
Spruitstuk paste niet meer op de cilinder omdat hij het benzinekraantje zou raken, dus heb hem verbeund voor naar links en succesvol. Tomos uitlaten pasten natuurlijk niet meer dus heb zolang mijn verbeunde Proma GP eronder gelegd, die eerst onder mijn Revival TS lag. Heeft eventjes gelopen maar lekt aan de uitlaat en denk ook aan de cilinderkop, morgen pakkingkje vervangen en opnieuw, beter monteren. Toekomstige uitlaat wordt alsnog de Bidalot C16.
Belooft genoeg in ieder geval
Hier wat foto's van hoe het er nu bij staat:

Nog met de Airsal 65, spruitstuk naar rechts en de Endy, die jammergenoeg over is gegaan op in-de-kast-modus

Voorkapje... Lekker exclusief weer, mooi

Polini met spruitstuk naar rechts, blok is een stuk gezakt daardoor past het op deze foto wel...

Tijdelijke huidige toestand... Met gare Proma GP

Morgen weer genoeg te doen, zodra ik de Polini goed lopend heb en redelijk afgesteld komen er filmpjes.
Oja, grappig... Een quote van mij, bovenaan dit topic, een half jaar geleden:

Zeer spoedig meer...
/Edit 18/06/08 - Scherpe foto's/






Zeer binnenkort update met filmpjes
UPDATE 23/06/08:
Filmpjes! Hier met Proma GP uitlaat, en nee ik rijd niet volgas en daarom dat ik nog niet beestachtig hard trek, moet deze cilinder immers lief behandelen en goed inrijden.
Wegtrekken:
Link
Driveby:
Link
Vandaag ook de Bidalot (Yasuni) C16 passend gemaakt en wat bewerkt, ziet er enorm mooi uit naar mijn mening! Jammer alleen dat er wat fout ging bij het lassen van de tailpipe, ziet er slordig uit maar wordt opgeknapt.
Demper is btw carbon
en een originele Yasuni demper.
Foto's:



Morgen de C16 opknappen, dan volgen meer foto's!
UPDATE 02/07/08:
Hier nog en foto van de opgeknapte Bidalot C16, ziet er wel leuk uit maar is voor mij al niet meer van belang omdat er een compleet andere setup komt.

Ik heb de komende maand een maand lang een spuitcabine tot mijn beschikking
Dus de tomos gaat helemaal uit elkaar en zijn nieuwe verflaagje krijgen!
Plannen voor de paintjob zijn ook al bekend, wordt hoogglans zwart en metallic goud!
Voor wie dit ertoe doet...:

De kleurencombinatie:

Plannen zijn om de onderpoten van mijn Revival voorvork, de achterbrug, kabelgootje, voetsteunophaning, misschien de wielnaven en een gedeelte van mijn frame goud te doen. Het frame wil ik vanaf het balhoofd een stuk naar beneden goud doen, vervolgens met schilderstape in vlamvorm afplakken en de rest hoogglans zwart. Dus als je een plaatje in je hoofd kan krijgen, dat worden gouden vlammen op mijn tank
Ook nog even een chrome achterspatbordje scoren en inkorten.
Gaat wel leuk ogen denks
Vrijdag dus het MK blokje+Foekema opmaat ophalen bij Waldo, en net als ik deze update zit te schrijven komen mijn carburateur en filter binnen
Dell'Orto 25mm PHBL BS en Twinair luchtfilter.


Heb tevens een E-startzadel kunnen scoren (buddy model), snap alleen de ballen niet van hoe dit gemonteerd zit... Allemaal stukjes metaal en weet ik veel erbij gekregen wat bevestigingsmateriaal voor moet stellen
maargoed.
Onder dat E-startzadel komt dus een accu, waar mijn claxon, verlichting en tellers op aangesloten zullen worden, omdat ik een HPI 2008 krijg. Deze heeft dus geen lichtspoel. HPI is reeds besteld maar volgens mij nog niet verzonden... Vage webshop.
Toekomstige setup:
MK 74cc cilinder
MK 74cc kop
Carters opmaat voor 74cc MK
Foekema opmaat berekend voor 74cc MK
Spruitstuk opmaat
Dell'Orto PHBL BS 25mm
Twinair filter
HPI 2008.
Tot slot nog een To Do List update en een foto'tje van de tomos nu met de prachtige Kawasaki ZXR400 van mijn neef, beste vriend en partner-beunhaas-in-crime Pim (Nee, niet PimW van dit forum)

UPDATE 08/07/08
Niet veel bijzonders, heb alle spulletjes binnen (spuitbussen, MK80 blokje en HPI 2008), een paar fotos van het blokje met carb, filter en HPI. Spruitstukje moet nog gemaakt worden.


Geprobeerd ook om de HPI te testen op mn Polini blokje... Doet bij het demonteren van het vliegwiel die vliegwieltrekker ineens stoer. Wou ik hem eruit draaien zat ie klem, ik zet wat kracht, knak zegt het geheel... Jewelll, krukas naar de ballen
Iemand nog een krukje liggen in nette staat voor een leuk prijsje dan?
Overmorgen waarschijnlijk de tomos uit elkaar slingeren en in de verfafbijt zetten en dan beginnen aan de paintjob. Moet overigens weer terug aan het werk van de arbodok (wat een hond is het ook) dus ik verlies beuntijd.
Maar komt goed. Over paar weken weer een update als het spuiten af is.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To do list:
Spruitstukje opmaat maken voor MK
PHBL BS 25, Twinair + HPI 2008 op MK blok zetten + afstellen
Compleet strippen
Nieuwe paintjob -> Metallic Goud/Hoogglans zwart
Opnieuw opbouwen met MK blok
KOSO 6 Tempmeter/toerenteller aanschaffen
Afstellen
Dat was het weer, updates op pagina 1, tot de volgende!
Note: Foto's zijn van lage kwaliteit omdat ze zijn gemaakt met een 2,5 jaar oude Samsung telefoon, excuses daarvoor.
Verwacht hier echter geen badass tuning ideeen, het meeste is optisch, want het is en blijft een brommer voor dagelijks verkeer.
Ten eerste wat geschiedenis:
Op 27 Juli 2006 16 geworden, Tomos Quadro gekocht. leuk, snel uitlaatje, neon, banaanzadel, verderest niks speciaals.

Deze Tomos ging echter continu kapot en ik had nog geen verstand van brommers, dus mijn vader verkocht mijn brommer en kocht daarna een Tomos Revival TS 2006 voor mij om mee naar school te rijden.
Ik mocht hier echter niet aan sleutelen, na een paar maanden ging dat wel kriebelen. Zie hier de prachtige Revival TS:

Toen kwamen we aan op 8 Maart 2007, van mijn eigen hardverdiende centjes een Tomos snorfiets gekocht, om lekker aan te beunen. Wel met kenteken!
Kostte me €200,-- incl kenteken, zo zag hij eruit toen ik hem kocht:


Flink vernacheld dus, gaar 1speedblok, topsnelheid was 19 km/u met een vertanding van 26/26..
Toen gingen we beunen:

Lexus achterlichtje, leuk voorlichtje, banaanzadel en grijs/chrome vering..

Toen was het tijd om hem wat harder te laten lopen, dus een donorbrommer gekocht en daar het blok van overgezet. Het was een 45 km/u blok


Toen nog een Cross stuur, Yasuni uitlaat en Aero spatbordje erop gebeund, en toen kwamen we hier uit:

Heb er nog 70cc parmakit op gehad, maar gaf te veel problemen. Heeft even lekker gelopen en toen flink aan t blazen geweest maar vond het te onverantwoord en riskant ivm popo.. Daarna nog 65cc Eurokit, maar die ligt onderhand ook weer in de kast. Kreeg hem gewoon niet fatsoenlijk afgesteld..
Dan komen we alweer akelig dicht in de buurt van de huidige situatie, setup:
50cc std + bromkop
15mm dell'orto
Dell'orto crossfilter
26-24
Yasuni R
Ontsteking op brom.
Toen kwam ik op marktplaats een advertentie tegen over een schade Revival. Ik zag hier mogelijkheden in en kocht deze brommer voor 100 euro over.
Heeft ongeveer 3 weken in mijn schuur gestaan zonder dat ik er al te veel aan heb gedaan, vooral roest verwijderen.
Hij heeft 4 jaar stil gestaan, en nog buiten ook..
Toch de velgen met chroomreiniger voor 90% weer schoon, roestvrij en blinkend gekregen!
Ondertussen een nieuw uitlaatje gekocht: 30 euro op marktplaats, 2e hands Tecnigas next met Gianelli NRX demper.
Heel fijn dingetje moet ik zeggen:)
Foto'tje:

En naar aanleiding van vandaag, 4-11-2007, heb ik deze projectpagina gemaakt: Ben begonnen aan het overzetten van onderdelen van de schaderevival naar de snorfiets:)
Vandaag: Voorvork met schijfrem

De voorvork is chrome en van EBR! en ongeveer 10 centimeter langer dan een standaard voorvork!
Zit enormmm fijn, net alsof je op een crossbrommer zit.
genoeg gepraat, zie hier:D:





Dat was het voor vandaag, ik ga beginnen aan de achtervelg, zorgen dat die ook roestvrij wordt, en dan de complete achterbrug met achterwiel overzetten. Gaat er zeker bruut uit zien met die brede wielen!
06-11-07:
Kleine update vandaag, tering lang bezig geweest met dat achterwiel roestvrij maken, wou echter niet echt lukken. De roest is veel groffer dan op het voorwiel, en de blaren staan op mn klauwen van het schuren/poetsen..
Zie hier het verschil tussen de roest en hoe het eruit ziet na keihard poetsen:

Oja, dit is de Revival waar ik aan aan het beunen ben:

09/11/07:
Vandaag inspiratie gevonden om flink te beunen maar kon niet bij de revival dus had ik besloten mijn blokje wat extra vermogen te geven.
Dus de Eurokit 65cc weer uit de kast gehaald en erop gebeund en deze keer wel fijn lopend gekregen.

65cc Eurokit
15/15 Dell'orto
15mm spruitstuk
Homebeuned luchtfilter
Tecnigas Next met NRX demper
Polini membraan
Topsnelheid voorlopig onbekend, moet nog even het magneetje overzetten van mn oude velg.
18/11/07:
Vandaag was best een klotedag, blok besloot ermee op te houden en heb besloten deze gewoon voor een tientje weg te doen, koppelingen en alles zijn hartstikke gaar en ik heb nog een leuk blokje liggen. Daar heb ik vandaag een beetje aan zitten rotzooien, maar ik mis de complete ontsteking.. dus dat schiet niet erg op.
Toen ook maar eens dat Revival achterwiel afgemaakt en er met Revival achterbrug overgezet op het A35 frame, tesamen met de 340mm chrome/chrome schokbrekers. Moet nog wel het achterspatbord inkorten, als dat gebeurd is kan ik ook de schokbrekers vast zetten, dan valt hij dus iets lager uit als op de foto's. Zie hier hoe het geheel er ondertussen bij staat:


Ben zeker niet ontevreden!

11/12/07:
Even een tijdje niets meer van me laten horen, gebrek aan tijd wegens werk en ziekte.
Ben een nieuw blok aan het opbouwen, stamt uit 2004, lekker grote spoelers dus daar valt prestaties uit te halen.
Blokje ligt nu bij de brommerboer, elektrische ontsteking wordt overgezet en heel het blok grondig nagekeken. Waarschijnlijk morgen het blokje terug. Ziet er zo uit:

Best leuk opzich

Zie ook het Malossi filter

Verder ben ik bezig aan een nieuw spruitstuk, gaat er eentje worden van minarelli horizontaal, omgebeund als in Beunkoe's tutorial

Wachten is nu nog op het spruitstuk, dan kan er gevlogen worden

Nieuwe vertanding wordt overigens 27-22, voor de rest blijft hij motorisch grotendeels hetzelfde.
Komt overigens zo'n mooie gouden Regina ketting op

Toekomstige Setup:
65cc Eurokit
Tecnigas Next met Giannelli demper
17,5mm Dell'orto
20mm spruitstuk
Malossi E13 Powerfilter
Polini Racemembraan
TWV 27-22.
Idee'tjes voor de paintjob zijn inmiddels ook al gecreerd, het wordt een Lucky Strike Tomos, Wou hem eerst wit met rood doen en Lucky Strike bestikkering, dit gaat hem echter niet worden omdat ik wit niet vind staan op tomossen

Spuiten gaat hopelijk rond kerst gebeuren, een vriend van me gaat me daarmee helpen, hij is daar erg ver in.
Kwam vandaag nog een probleem tegen, zat zo na te denken over dat mijn uitlaat niet te dicht op de achterbrug zou komen omdat deze breder is, dat is jammergenoeg wel het geval dus de uitlaat moet verlast worden.
Ook ga ik 395mm (!!


Staat er nu zo bij:

Binnenkort meer!
26/12:
Afgelopen dagen vrij gehad van werk dus wat tijd gevonden om naast het bier drinken en katers te verwerken ook nog te sleutelen, om te beginnen heb ik 2 bestellingen gepleegd, ongeveer 3 weken geleden, en geen van beiden kwam maar binnen.. tot maandag de 24e, echt een zegening, dit betekende voor mij dat ik alsnog kon sleutelen met de dagen die ik vrij had

Wat zat er in dat pakketje? Chrome vering voor Honda, 395mm


Ik heb de vering gemonteerd, het achterspatbord een stuk naar binnen geschoven (dus nieuwe gaatjes geboord aan de zijkant om hem op te hangen), de stickers op de tank eraf gehaald en het nieuwe blok opgebouwd + lopend gemaakt.
Hier eerst een foto met de verschillen van de veringen xD
v.l.n.r. > std 290mm vering, 310mm, 340mm, 395mm Honda


Hier foto's van het totaalplaatje:


Achterkantje




Uitlaat hangt er trouwens maar ff voor de sier bij, die past op het moment niet door de bredere achterbrug.
Paintjob wordt nagenoeg uitgesteld tot het wat warmer wordt, want krijg de temperatuur niet juist om goed te kunnen spuiten en heb voorlopig ook wederom geen tijd.
Plannen voor de paintjob zijn ook langzaamaan aan het veranderen, denk dat ik toch ga afhaken van het plan voor de lucky strike bestickering, omdat ik een witte tomos niet vind staan en zwart met lucky strike stickers ook niet vind staan.
Nieuwe plannen voor de paintjob: Complete blok (behalve cilinder+kop), achterbrug, bagagedrager en de zilvere delen van de voorvork GOUD

Ik zag ook dat de chrome endy uitlaat spoedig de verkoop in gaat, zodra dat het geval is schaf ik er eentje aan.
Volgende keer meer

06/01/08:
Weer het nieuwe jaar in, dit betekent dat het goede weer er weer aan zit te komen over een paar maanden, hoog tijd dus dat de tomos een keer afgemaakt wordt.
Vrijdag j.l. mocht ik met grote vreugd de laatste benodigde onderdelen in ontvangst nemen.
Afgelopen weekend dus weer aan het beunen geweest, nieuwe vertanding erop gelegd (27-22), achterspatbord ingekort en een minarelli spruitstuk bebeund. Dit laatste echter is mislukt omdat ik geen rekening had gehouden met de grotere carterkap aan de linkerkant, dus op mijn blok past hij niet, wel op een oud model blok. Vrijdag nieuw minarelli spruitstukje halen en opnieuw bebeunen, dit keer naar rechts

Hier enkele foto's.





Paps aan de beun... met als resultaat?

En toen stond ie nog steeds stil, heb problemen met mijn cilinderkop en koppakking, als hij op zn strakst zit aangedraaid kan je tussen de pakking doorkijken... dus lekt nog steeds :S.
Over 2 weken wordt de bromkop afgevlakt.
Ondertussen dus genoeg tijd om een uitlaat te fixen en een minarelli spruitstuk succesvol te verbeunen.
Ik wil deze tomos dus vóór het einde van januari rijdend en wel hebben, als het weer warmer wordt krijgt ie zijn likje verf

18/01/08:
Einde van Januari nadert en daarmee mijn deadline, had hem van de week af en lopend maar mocht uiteraard weer niet zonder brokken verlopen... Minarelli spruitstuk dus opmaat gemaakt naar rechts, alleen hij zat een beetje dicht bij de benzinekraan. Hij raakte hem net niet dus ik dacht no harm done... Echter toen ik hem startte kapte ie er ineens mee en de geur van benzine prikkelde mijn neus... Ja hoor benzinekraantje afgebroken.
Heb er nog ergens een liggen, van t weekend ff eronder beunen en spruitstuk bijvijlen zodat ie hem niet meer raakt.
Fototje van de tomos met blok eronder...

Totaalbeeld met blok tot nog toe

En om toch maar even wat geld te besparen afgestapt van het Chrome Endy Reverse idee, dit met het geluk dat ik een prachtuitlaat voor een prikkie tegenkwam op marktplaats, een Leovince ZX Chrome in nieuwstaat, 1 week mee gereden tot de vorige eigenaar ermee tegen een stoeprand knalde. Uitlaatbocht finaal naar de klote maar geen krasje op de uitlaat zelf. Dus die mocht ik voor 30 euro'tjes overnemen

Hier 2 foto's van de prachtige Leovince.


Moet nu alleen nog een goeie gaskabel hebben (heb de originele bebeund maar werkt niet goed), dus een gaskabel voor dellorto scootercarbs zien te scoren... Tenzij iemand nog suggesties heeft, dan hoor ik het graag.
UPDATE: 19/02/08
Na een maand eindelijk weer eens een update, ben helemaal geen flikker opgeschoten de laatste tijd en daar baal ik best van. Het is gewoon wachten op die bestelling van Easyparts, duurt al bijna 4 weken, nu is nog 1 van de 6 artikelen in back-order, hoop dat hij snel voorradig is en alles binnenkrijg want eerder kan ik gewoon niet verder!
Hoe dan ook, van het weekend tussen alle drukte die ik had door toch voor elkaar gekregen om de Leo te laten lassen, resultaat is niet gek maar ik ben van mening dat hij ietsje te laag hangt! Misschien nog een stukje er tussen uit halen in de bocht, maar dat zie ik over een tijdje wel weer.
Hier het resultaat:


Zei er iemand *blink*?

Nu is het wachten dus nog op die bestelling en dan gaan we eens kijken of dat mooi gaat klinken en leuk gaat presteren

Hopelijk snel meer!
UPDATE 18/04/08
Weer erg lang niets van me laten horen maar positieve berichten: Ben weer volop aan het sleutelen en er zit aardige vordering in. Daarom ff deze fotoloze update, heb een aantal dingen kunnen doen de afgelopen weken, namelijk een aantal dingen geschuurd en gespoten (goud) en dat is dus gruwelijk mislukt. Maakt niet uit, goud vloekt met chrome anyway. Dus we gaan (jammergenoeg) terug naar zwart.
Daarnaast kan ik met vreugde inlichten dat wat hij motorisch betreft al een heel eind is, heb het benzinekraantje dit keer succesvol kunnen vervangen en zit er dus op, en heb de carb+spruitstuk zolang vervangen door het 15mm schuine spruitstukje met de SHA 15/15, want heb zitten kutten met de gashendel/gaskabel van de PHBN 17,5 en dat wil allemaal maar niet. En met dat bebeunde minarelli spruitstuk komt de carb echt onder een ongunstige hoek te hangen ivm benzinekraantje dus ik ga eerst zorgen dat ik een goede gaskabel heb en toch weer een ander spruitstuk regelen, wanneer ik weer meer tijd heb. Gaat nog wel een tijd duren dus. Voorlopig zal het dus de Eurokit 65cc met SHA 15/15 worden en Leo ZX.
Ook heb ik nog altijd problemen van compressieverlies aan de cilinderkop en ik kan er niets anders van maken dan dat het te maken heeft met dat ik hem kromgetrokken heb en niet meer goed aansluit, zelfs met (50cc) pakking.
Dus ik heb op de poegsjop een 70cc HC cilinderkop met 70cc koppakking (eindelijk) besteld, hopelijk morgen binnen, zaterdag erop = GASSEN!

Nog wat anders nieuws: Met het oog op marktplaats heb ik voor 25 euri's een splinternieuw expansiegedeelte van een Proma Lowboy kunnen bemachtigen. Dat is wat fraaier dan die lelijk zwarte gebutste lowboy, dus ga de dempertjes overzetten op het nieuwe expansiegedeelte en die omlassen voor op de tomos. Maar dat is voor later als ik weer tijd heb.
Hoe dan ook, wat betreft de paintjob, die laat maar lekker op zich wachten tot ik misschien een goede ingave krijg voor een paintjob. Want zwart vind ik zo lame... Heeft iedereen toch al. En heb toch geen tijd/zin om te spuiten.
Zal als ik dit beestje rijdend heb eens foto's maken met de digicam, jullie zien de foto's dan verschijnen met de volgende update

UPDATE 21/04/08
Afgelopen zaterdag dus daadwerkelijk dit beest rijdend gekregen, jammergenoeg dan wel niet met 17,5mm PHBN of 70cc RGD HC cilkop, maar met 15mm SHA en



Als de motor nog niet echt warmgedraaid is trekt ie hem zo door naar de 35km/u in zn 1e versnelling terwijl als ie warm is ongeveer 22/23 km/u. Zonde, hier verlies ik veel vermogen omdat ie zo moeilijk op toeren komt in zn 2. Dus 2e koppelingsveer gaat een beurt krijgen

Voor de rest, beestje rijdt heerlijk, zit geweldig en de wegligging is nog niet eens zo vreselijk, ookal is ie zo hoog

Ik hoop dus dat ik de topsnelheid tegen de 80 kan krijgen als ik die andere cilinderkop heb en wat kleine dingetjes gefixt heb/afgesteld heb. Ook ga ik met een andere uitlaat rijden (Jammergenoeg), deze presteert simpelweg niet goed op tomosjes. Uitlaat wordt dus de Proma Lowboy

En om jullie even te verrassen: FILMPJE!
Link
heel, heel, heeel erg low quality, maar het is maar even bewijs dat ik hem aan de praat heb

Een vriend van me heeft ook een filmpje, deze is wel high quality en zal hier ook spoedig verschijnen.
Update 23 mei.
Allereerst het filmpje, nog met de Leovince ZX:
Link
We gaan even een dagje terug...
22 mei: DINGDONG!
Met Joost

Pakketje voor U meneer! MOOI!

En wat zat erin?

Een Endy Powermaker Chrome





Dus... Lekker pijpje opzich, hoogtoerig wel en een enorme late powerband. Mijn tomos schakelt automatisch over als hij net in de powerband komt


Dus eerdaags eens een 28mm bocht erop lassen en kijken of het wat scheelt, zal zeker wel.
De Endy pastte niet meteen omdat ik een brede achterbrug erin heb zitten dus heb de flens moeten bebeunen zodat ik hem naar buiten kon draaien. Past nu net alleen lijkt wel alsof ie erg ver naar buiten zit... Maar staat desalniettemin mooi, al zeg ik het zelf.
Ik heb ook nog wat verder zitten denken aan wat dingen die ik nog wil gaan doen aan mijn tomos. Zit te denken aan een HPI ontsteking, en er komt een killswitch op en een Stage 6 Temperatuurmeter/toerenteller. En nog wat klein spul zoals een rode bougiekabel+dop. Ook ga ik eerdaags de 17,5 Dell'orto PHBN erop zetten en afstellen. Er is trouwens ook nog een cilinder onderweg naar mij, wederom een 65cc eurokit. Omdat deze voor een prikkie op marktplaats stond en er gewoon goed uitzag. Als ik deze binnenkrijg gaat hij direct naar de tuner

Verder heb ik op het forum hier een frame met kenteken gekocht (brom), wat de bedoeling dat dat mijn snorframe ging vervangen omdat er toch alleen maar hard mee gereden gaat worden. Echter zie ik dat frame maar niet binnenkomen en is alleen maar gekut met de verkoper waar ik aardig van baal. Zelfde geldt voor het expansiegedeelte van die Proma Lowboy, is 3 weken geleden betaald en de verkoper zit allemaal excuusjes te noemen en ik zie nog steeds niets. KLOTE dus. Kost me weer een mooie smak met geld als ik geen van beide zie, maar ik laat het er in ieder geval niet bij.
Verder dus een to do list updateje en dan is het weer mooi geweest. Ben weer moe van mn pfeiffer, terug mn nestje in. Tot de volgende keer!

UPDATE 30/05/08:
Veel bezig met de Tomos de laatste tijd. Van de week het blokje eronderuit gehaald en naar de bromboer gebracht voor revisie, want met mn pfeiffer heb ik daar het puf echt niet voor maar moest wel heel nodig gebeuren. Gelijk een foto'tje gemaakt van de spoelers op het carter, very nice


Cilinder ligt nu bij de tuner en hij verwacht hem maandag terug te sturen. Blokje heb ik woensdag/donderdag terug en volgende week komt dit schatje ook bij mij op de deurmat rollen:

Bidalot C16

Deze ga ik polijsten, de lasnaden er terug opbranden en uiteraard omlassen. Kijken hoe dat gaat lopen, denk zo maar best lekker


Van de week dan ook een bestelling binnengehad, rode bougiekabel+dop NGK, Killswitch, carburateurrubbertje en crossbril voor mijn helm


Killswitch dus, en mijn voorlopige stuuringrichting, hier heb ik andere plannen voor...

Gisteren Malossi E13 filter binnengehad voor scootercarbs, je raadt het dus al ben bezig geweest een spruitstuk te fixen



Het plan


De uitwerking



En het totaalbeeld


Met NGK kabeltje

Verder wil ik nog een cockpitje aanschaffen en gaan bewerken, het plan voor stage 6 toeren/tempmeter is dus veranderd in KOSO toeren/tempmeter, de ronde uitvoering, en deze mooi wegwerken in een Tomos cockpitje

En dan het cockpitje netjes wegwerken achter het SFkapje. Deze moet alleen nog gespoten worden want is nog belabberd goud... Ook komt er nog een nieuw stuurtje, chrome Zündapp stuurtje, ga ik overnemen van mijn schatje Thomas

Volgende week weer een update als ik de cilinder terug heb en de uitlaat binnen.
**UPDATE 18/06/08**
Tijdje geen update meer gedaan maar er is enorm veel gebeurd de afgelopen weken, heb de getunede cilinder teruggehad van de tuner en reed wel lekker maar had mijn oog inmiddels al op een andere cilinder en had ook gelijk een koper gevonden voor de getunede cilinder, dus die gaat de deur uit en heb inmiddels alweer de nieuwe binnen

Ik heb een zijstandaard gemaakt... Het is een originele Honda MB zijstandaard en ik heb deze bevestigd op de achterbrugas, heel mooi resultaat zo

De C16 waarover gesproken werd in voorgaande update is nog steeds niet binnen, maar heb gelukkig een telefoontje gehad van de verkoper vanmiddag dat hij door omstandigheden hem niet heeft kunnen verzenden, en dat zal een dezer dagen wel gebeuren.
Heb mijn stuurinrichting compleet aangepast... Heb het chrome Zundapp stuurtje binnen van Thomas

Ook de 17,5 PHBN met spruitstuk op de airsal 65 gezet en heb ermee gereden, scheelt echt enorm veel in vergelijking met een SHA carburateur. Afstellen is wel een klus opzich maar het is het waard.
Toen alles er maar weer afgesnokt toen hij net een beetje lekker afgesteld was (


De cilinderkit


Spoelers


Porno in de vorm van poorten

Spruitstuk paste niet meer op de cilinder omdat hij het benzinekraantje zou raken, dus heb hem verbeund voor naar links en succesvol. Tomos uitlaten pasten natuurlijk niet meer dus heb zolang mijn verbeunde Proma GP eronder gelegd, die eerst onder mijn Revival TS lag. Heeft eventjes gelopen maar lekt aan de uitlaat en denk ook aan de cilinderkop, morgen pakkingkje vervangen en opnieuw, beter monteren. Toekomstige uitlaat wordt alsnog de Bidalot C16.
Belooft genoeg in ieder geval


Nog met de Airsal 65, spruitstuk naar rechts en de Endy, die jammergenoeg over is gegaan op in-de-kast-modus


Voorkapje... Lekker exclusief weer, mooi


Polini met spruitstuk naar rechts, blok is een stuk gezakt daardoor past het op deze foto wel...

Tijdelijke huidige toestand... Met gare Proma GP


Morgen weer genoeg te doen, zodra ik de Polini goed lopend heb en redelijk afgesteld komen er filmpjes.
Oja, grappig... Een quote van mij, bovenaan dit topic, een half jaar geleden:
Verwacht hier echter geen badass tuning ideeen, het meeste is optisch, want het is en blijft een brommer voor dagelijks verkeer.

Zeer spoedig meer...
/Edit 18/06/08 - Scherpe foto's/






Zeer binnenkort update met filmpjes

UPDATE 23/06/08:
Filmpjes! Hier met Proma GP uitlaat, en nee ik rijd niet volgas en daarom dat ik nog niet beestachtig hard trek, moet deze cilinder immers lief behandelen en goed inrijden.
Wegtrekken:
Link
Driveby:
Link
Vandaag ook de Bidalot (Yasuni) C16 passend gemaakt en wat bewerkt, ziet er enorm mooi uit naar mijn mening! Jammer alleen dat er wat fout ging bij het lassen van de tailpipe, ziet er slordig uit maar wordt opgeknapt.
Demper is btw carbon

Foto's:



Morgen de C16 opknappen, dan volgen meer foto's!
UPDATE 02/07/08:
Hier nog en foto van de opgeknapte Bidalot C16, ziet er wel leuk uit maar is voor mij al niet meer van belang omdat er een compleet andere setup komt.

Ik heb de komende maand een maand lang een spuitcabine tot mijn beschikking

Plannen voor de paintjob zijn ook al bekend, wordt hoogglans zwart en metallic goud!
Voor wie dit ertoe doet...:

De kleurencombinatie:

Plannen zijn om de onderpoten van mijn Revival voorvork, de achterbrug, kabelgootje, voetsteunophaning, misschien de wielnaven en een gedeelte van mijn frame goud te doen. Het frame wil ik vanaf het balhoofd een stuk naar beneden goud doen, vervolgens met schilderstape in vlamvorm afplakken en de rest hoogglans zwart. Dus als je een plaatje in je hoofd kan krijgen, dat worden gouden vlammen op mijn tank

Ook nog even een chrome achterspatbordje scoren en inkorten.
Gaat wel leuk ogen denks

Vrijdag dus het MK blokje+Foekema opmaat ophalen bij Waldo, en net als ik deze update zit te schrijven komen mijn carburateur en filter binnen



Heb tevens een E-startzadel kunnen scoren (buddy model), snap alleen de ballen niet van hoe dit gemonteerd zit... Allemaal stukjes metaal en weet ik veel erbij gekregen wat bevestigingsmateriaal voor moet stellen

Onder dat E-startzadel komt dus een accu, waar mijn claxon, verlichting en tellers op aangesloten zullen worden, omdat ik een HPI 2008 krijg. Deze heeft dus geen lichtspoel. HPI is reeds besteld maar volgens mij nog niet verzonden... Vage webshop.
Toekomstige setup:
MK 74cc cilinder
MK 74cc kop
Carters opmaat voor 74cc MK
Foekema opmaat berekend voor 74cc MK
Spruitstuk opmaat
Dell'Orto PHBL BS 25mm
Twinair filter
HPI 2008.
Tot slot nog een To Do List update en een foto'tje van de tomos nu met de prachtige Kawasaki ZXR400 van mijn neef, beste vriend en partner-beunhaas-in-crime Pim (Nee, niet PimW van dit forum)

UPDATE 08/07/08
Niet veel bijzonders, heb alle spulletjes binnen (spuitbussen, MK80 blokje en HPI 2008), een paar fotos van het blokje met carb, filter en HPI. Spruitstukje moet nog gemaakt worden.


Geprobeerd ook om de HPI te testen op mn Polini blokje... Doet bij het demonteren van het vliegwiel die vliegwieltrekker ineens stoer. Wou ik hem eruit draaien zat ie klem, ik zet wat kracht, knak zegt het geheel... Jewelll, krukas naar de ballen

Iemand nog een krukje liggen in nette staat voor een leuk prijsje dan?

Overmorgen waarschijnlijk de tomos uit elkaar slingeren en in de verfafbijt zetten en dan beginnen aan de paintjob. Moet overigens weer terug aan het werk van de arbodok (wat een hond is het ook) dus ik verlies beuntijd.
Maar komt goed. Over paar weken weer een update als het spuiten af is.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To do list:
Spruitstukje opmaat maken voor MK
PHBL BS 25, Twinair + HPI 2008 op MK blok zetten + afstellen
Compleet strippen
Nieuwe paintjob -> Metallic Goud/Hoogglans zwart
Opnieuw opbouwen met MK blok

KOSO 6 Tempmeter/toerenteller aanschaffen
Afstellen
Dat was het weer, updates op pagina 1, tot de volgende!
Note: Foto's zijn van lage kwaliteit omdat ze zijn gemaakt met een 2,5 jaar oude Samsung telefoon, excuses daarvoor.