Pagina 1 van 1

membraam

Geplaatst: 20 jan 2008 20:57
door ouwehandje
heey ik hoorde van iemand van ja je moet een polini membraam nemen en hem dan achterste voren plaatsen dat scheelt je 5 km per uur
heeft iemand hier ervaring mee??

Re: membraam

Geplaatst: 20 jan 2008 23:27
door shadowranger
Er bestaan "snellere" membramen, maar of je door het omdraaien (dus met de open zijde omhoog) zo'n snelheidswinst kunt boeken? Ik betwijfel het. Ik denk zelf dat je het membraam het beste gewoon met de open zijde naar onderen (blokzijde) kunt plaatsen. Heeft een betere flow naar de cilinder.

Re: membraam

Geplaatst: 21 jan 2008 04:10
door IxilTomos
heey ik hoorde van iemand van ja je moet een polini membraam nemen en hem dan achterste voren plaatsen dat scheelt je 5 km per uur
heeft iemand hier ervaring mee??
Dat is hetzelfde als dat 'skoettertjoeners' van tegenwoordig beweren dat ze een 70cc scooter hebben als hun uitlaat geschikt is voor 70cc cilinders: Klare onzin. Er gaat namelijk niet veel brandstof door je membraan komen als je hem omdraait, je plaatjes zullen blokkeren.

Re: membraam

Geplaatst: 21 jan 2008 17:38
door tomos4ever
het zal ook weinig verschil uitmaken met je *standaard en een polini membraam mischien 2a3 km

Re: membraam

Geplaatst: 21 jan 2008 19:44
door TTpowah
Nee, is niet zo. VGM start je brommer dan niet eens, of breken die klepjes af. :)

Re: membraam

Geplaatst: 21 jan 2008 20:12
door tomos4ever
je zal wel niet eens kunnen starten al je het membraam met de klepjes naar je carb toewijst plaatst

Re: membraam

Geplaatst: 22 jan 2008 11:43
door henk kasten
volgens mij bedoeld de TS een membraankitje van DR/Polini/Malossi, voor op de polini cilinder (puch). Dit past volgens mij ook wel op een tomoscilinder, maar lijkt me alleen zinvol, wanneer je een carburateur groter dan 15mm wilt plaatsen. Als je dit gaat monteren zul je dat kitje wel omhoog moeten laten wijzen, omdat je hem niet andersom kunt monteren, kijk maar bij die puchcilinders, dan staat het spruitstuk naar voren gericht. Op een tomos zul je dan ook zelf een spruitstukje moeten maken.

Re: membraam

Geplaatst: 22 jan 2008 17:40
door shadowranger
TS heeft het over het membraam zelf, of je deze ook met de kleppen aan de losse kant naar de tank wijzend kunt monteren.

Er wordt gesteld dat de flow daardoor verstoord wordt, de klepjes door de grotere kracht kunnen afbreken en dat snelheidswinst er niet inzit.

De motorconstructeur heeft niet voor niets het membraam met de klepopening omlaag op de motor gezet.

Re: membraam

Geplaatst: 22 jan 2008 18:21
door henk kasten
ja klopt wat je zegt khad het verkeerd gelezen sorry