Hallo,
Ik heb een tomos uit ongeveer 2000, 2dehands. Ik heb hem net op de ontsteking laten repareren bij de fietsenmaker en in het begin liep hij super. Meteen na de reparatie heb ik mijn bullet uitlaat er af gehaald en een standaardsnel uitlaat er op gezet. Hierna begon hij 1 op de 5 keer (niet altijd dus) te stotteren, en komen er tikkende en vaak ploffende geluidjes uit de richting van het blok, en lijkt het wel of ik word afgeremd en de brommer gaat ook schokken. Als ik op de top rijd (ca. 55) heb ik helemaal geen problemen, dan rijd hij harstikke soepel.
Na dit probleem heb de sproeier veranderd, ik heb er ipv een 49 een 53 in gezet, het verschil was niet echt te merken.
De fietsenmaker heeft bij de reparatie van de onsteking ook de pakkingen veranderd, omdat hij dacht dat daar eerst het probleem zat. Nu heb ik net de uitlaat eraf gehaald en aan de inlaat kant zat allemaal olie(?), ook over de pakking en schroeven, en niet zo'n beetje ook.
Ik heb trouwens ook een zijstandaard, kan ik daar ook dat lek-probleem door krijgen?
Nu vraag ik me af of ik een andere sproeier moet, of dat er een pakking lek is oid. of allebei.
Als ik wegrijd trekt hij eerst even niet, daarna gaat hij voluit en rijd dan verder.
De bougie is trouwens een beetje grijs en hij glom ook een beetje, eromheen is hij bruin.
Ik hoop dat jullie weten wat het is, Gr.
setup:
standaarsnel uitlaat
twv 22 achter, voor origineel
zitten enkele puch-onderdelen in
powerfilter