Berichtdoor Marctraider » 06 okt 2008 11:47
Dus even op een rijtje voor de mensen die het nog niet begrijpen.
1. Linker krukaskeering zit bij het vliegwiel, als deze lekt kan het bij de ontsteking/vliegwiel komen en ben je de sigaar als je ongeluk hebt.
2. Rechter is om de ATF olie niet in de krukaskamer te laten komen. Als dit gebeurt heb je stinkrook en een kleur rook die je normaal NIET hebt. En de prestaties gaan HEEL MERKBAAR naar beneden.
3. Als je zeker weet dat ze niet lekken dan de volgende paar dingen:
4. Mengsel kan veel te rijk staan op alle standen van de gasschuif. Daar bedoel ik mee (als je deze hebt) de luchtstelschroef/stationairsproeier, gasnaald, en hoofdsproeier. Hierdoor gaat hij idd veel meer roken, en onverbrand mengsel komt sneller in je uitlaatpijp/uitlaat. Ook als je aparte olietoevoer hebt misschien dat je kut olie gebruikt? Als je aan de brommix tankt 1:50 gesmeerd kan je er weinig aan doen en zou het niet aan moeten liggen.
5. je ontsteking is niet goed. Onverbrand mengsel, bougie nakijken vonkt hij nog wel fel?
6. Smurrie in de uitlaat kan je bij een 2-takt gewoon niet voorkomen, maar kan je wel zo min mogelijk houden door een goede afstelling en niet te rijk smeren.
7. Voortandwiel keering en krukaskeering zijn iets anders en totaal andere maat. Wel zelfde materiaal enzovoorts.
8. als de keering ooit lek was en hij is nu vervangen kan er altijd nog restanten overblijven die eerst verbrand moeten worden.
Pimped up Tomos Streetmate user
Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||