Hallo
1. Ik heb vandaag de 4 moertjes en de bougie eraf gehaald de cilinderkop kreeg ik er ook af maar de cilinder zelf niet hoe moet ik die eraf halen?
2. ik heb gehoort dat je met de koppakking ( tussen de cilinder en cilinderkop) slomer gaat dan zonder koppaking.
3. ik probeerde de carterkap eraf te halen de rechterkap dus onder de rectercarterkapje zit zo een schroefje die heb ik eraf gehaald en kwam allemaal olie uit is het erg als daar wat olie van weg is en als het erg is hoe moet ik dat bijvullen?
Wie kan me helpen met deze 3 vragen
alvast bedankt
mvg,
1:
Maak van hout een paar wiggetjes en tik die met beleid om en om tussen je cilinder/cilinderkop
door het roesten van je tapeindes krijg je m er niet zo makkelijk af maar dit werkt meestal wel.
als je m weer terug zet moet je wel ff je tapeindes invetten met bijvoorbeeld kopervet.
2:
als je cilinderkop is afgevlakt wordt je verbrandingskamer kleiner wat een grotere terugslag voor je zuiger geef oid.
maar ikzelf heb er geen ervaring mee.
3:
bovenop zit een moer,mt 13,dat is je vulplug tbv je olie.
ongeveer in t midden van de zijkant van je rechterkarterkap zit je oliepeil,kan imbus of gewoon kruiskopschroef. zijn.
onderop zit ook een moer,ook maat 13,dit is je aftapplug,aftappen doe je als je blok ff heeft gelopen omdat de olie dan dunner is.
afgetapt,moer er op en bijvullen met tomosolie,kost 4 eu bij de bromboer.afvullen tot t er aan de zijkant uitkomt.bout er terug in,en vulplug plaatsen.dan paar keer kicken en starten.
zo tevreden?