altijd lastig om zulke vragen te beantworden

daarom kan ik je niet de oplossing geven maar wel helpen die oplossing te vinden:)
even voor de duidelijkheid. je kan de tomos niet aanlopen. tenzij je zo hard loopt dat hij naar de tweede versnelling schakelt:)daarom maakte het ook weinig verschil.
ik neem even aan dat er in de tijd van dat hij wel goed startte tot en met nu nix aan verandert zou zijn:
boegie er uit halen. zal mischien nat zijn. kan aanduiden dat hij ernstig verzuipt. dus kan er iets mis zijn met benzine toevoer zoals sproeier losgetrilt.
boegie kan ook droog zijn. mischien helemaal geen of bijna geen benzine toevoer?
controlleer ook meteen of je geen valse lucht trekt. zoals zit je carb sluitend op de spruitstuk? zit je spruitstuk nog vast aan je cilinder? toevallig het rubber in de filter los geraakt?
wat als laatst ook nog een mogelijkheid is. is je uitlaat niet verstopt? laatst heb ik een tomos gekocht die ook zeer slecht start. alles klopte. kreeg benzine, had vonken, boegie zag er niet al te nat uit. maar na 30 keer kicken starte hij pas. het geluid dat uit de uitlaat kwam was geen mooie plofplof geluid. maar een constante trage stroom van gas.
na de uitlaat gedemonteerd te hebben bleek de gehele S bocht verstopt met olie te zijn. het kleine 50cc cilindertje moest de gigantische weerstand overwinnen om een beetje te draaien..
dus zoals ik al zei. je zal er zelf even naar moeten kijken. zonder een duidelijke oorzaak is de oplossing ook moeilijk te verzinnen
mvg,
xander