Aandraaien helpt niet. Dus moet ik ze maar gaan vervangen. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit werkt??
En ik vind het geen kleine vraag

Iemand die dit kan bevestigen, is wel zo handig natuurlijkIk dacht dat je hem helemaal vol moest leggen en dan eentje weghalen.
Iemand die dit kan bevestigen, is wel zo handig natuurlijkIk dacht dat je hem helemaal vol moest leggen en dan eentje weghalen.![]()
Erg goede uitleg, wat mij betreft, mag deze bij de tutorials geplaatst wordenGa eerst eens kijken in de exploded views zodat je een idee hebt hoe het ongeveer zit.
Als je dat gedaan hebt haal je je voorvork uit je frame en gooit die balletjes weg (in en bakje). Daarna moet je alle schalen (vier in totaal) van je frame en kroonplaten halen. Eentje ligt er los bovenop (onder je bovenste kroonstuk) die is geen probleem.
De ander schaaltjes zijn iets lastiger. Op het balhoofd zitten twee schalen, eentje boven en eentje onder. Deze zitten in je frame geperst en trek je er met blote handen niet uit.
Wat je moet doen:
Je steekt een lange pen/staaf/schroevendraaier onder in het balhoofd en t3gen de schaal. Dan tik je hem eruit met een hamer. Met de onderste doe je dat ook maar dan van bovenaf.
De laatste schaal zit op het onderste kroonstuk. Ook deze moet je eraf wrikken en vervangen. Dit is een beetje lastig maar met wat geduld lukt alles.
Nu ga je, hoe verbazingwekkend het ook is, de nieuwe schalen op precies dezelfde omgekeerde volgorde terug zettenTik de schalen voorzichtig op hun plek ZONDER ZE TE DEUKEN. Met een plastic hamer bijv.
Hierna hele boeltje invetten met lagervet en nieuwe lagertjes inleggen. Ik dacht dat je hem helemaal vol moest leggen en dan eentje weghalen.
Schroef de stelmoer weer op zn plek en je zou weer goed gelagerd moeten kunnen rijden.
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 10 gasten