klote brommer!:P ik heb al 5 nieuwe bougies erin moeten zetten omdat ze allemaal kapotslaan door die 70cc! hij maakt zoveel toeren dat het blok gewoonweg te heet wordt...
leuk hoor 280 euro betale voor 70 en terugloo uitlaatje..

Ik zou eerst eens bij bougie nummer 10 beginnen. Hou in het achterhoofd dat de standaard-brom versie van de Streetmate al aardig heet wordt waardoor er standaard nummer 8 in zit. Verder kijk of de zuiger niet gewoon tegen de bougie aanklapt o.i.d.
Ook ben ik bang dat je zelf moet gaan mixen om een goede olie injectie te houden. Het standaard oliepompje van Tomos mengt 1:50, maar mengt dat wel afhankelijk van de toeren die je maakt. Stel dat je je gashendel in ene volop opentrekt, is de situatie in de cilinder heel stressvol terwijl de aanvoer van olie zeer laag is door de 'nog' lage toeren. Pas zodra hij in toeren klimt zal hij steeds meer olie 'injecteren'. Dit is voor een 50cctje niet zo erg, maar een 70cc met een snelle uitlaat kan dit wel eens te schraal zijn.
Als je brommermix tankt, dan gaat de olie samen met de benzine ook de cilinder in, maar wel afhankelijk van de gashendel opening. Je kan ook kiezen om brommermix te tanken en je oliepompje te blijven gebruiken