Beste aquard,
Wat dacht je er van om eerst eens een meter aan het gele draadje (welk uit je motorblok komt) te hangen.
Het is wisselspanning. Mogelijk iets van 15 volt.
En als je dat gedaan hebt. Dan na de spanningsregelaar meten. (dat ding waar die gele draad naar toe gaat).
D`r gaat wisselspanning in en er komt gelijkspanning uit.
Ik hoor (zie ) je info wel tegemoet, met vriendelijke groet.......
Ik heb nog even wat toegevoegd.
Ik heb ff een tekening gemaakt hoe het bij mij aangesloten is.
Zo als hierboven getekend hoort het te zitten.
De spanningen zijn ± 15 volt wissel en 12 volt gelijkspanning.
De gele draad uit het motorblok zit op de linker horizontale schuif van de spanningsregelaar.
Van de rechter horizontale schuif gaan 2 gele draden weg. ( = de plus kant )
De 1e gele draad gaat rechtstreeks naar de toeter. En van de toeter gaat die gele draad weer door naar de linkerremlicht schakelaar op het stuur. Vandaar gaat die gele draad weer terug\verder naar de rechterremlicht schakelaar op het stuur. En daar stopt die gele draad.
De 2e gele draad gaat rechtstreeks naar de hoofdlichtschakelaar op het stuur.
Op de verticale schuif zitten 2 bruine draden. ( = de min kant )
De 1e bruine draad gaat naar de onderste bevestigingsschroef van de Bobine-unit.
Onder die schroef zit een tweede bruine draad geschroefd. En die gaat naar het achterlicht toe.
De 2e bruine draad gaat de kabelboom in en loopt naar de koplamp aansluiting. Vandaar door naar een losse aansluiting (Is voor verlichting Km-teller). Bij die losse aansluiting gaat de bruine draad over in een groene draad. En die groene draad gaat rechtstreeks naar de lichtschakelaar op het stuur. Daar is die groene draad verbonden met de toeterschakelaar en komt dan in een bruine kleur terug naar de toeter zelf.
Ter afsluiting zei gemeld; onder de bovenste bevestigingsschroef van de Bobine-unit zit ook een bruine draad en die gaat rechtstreeks die Bobine-unit in. ( Is de min van de Bobine spoelen)
Wel het lijkt me nu toch simpel. Met genoegen gedaan.