UPDEET 23/04
VivaCity dus gekäuft, toen ik hem kocht:

Specs:
Peugeot Vivacity 25 Sportline EVO2 SilverSport
50cc AC, SD
Luxe uitvoering
Digitale teller
Standaard uitgerust met Lexus look achterlicht
Bouwjaar eind 2007
Eerste aankoopdatum januari 2008
KMstand bij aankoop 588 km
Vorige eigenaar: Volwassen vrouw
Huidige snelheid: 30km/u
Nieuwprijs: €1950,-
Mijn prijs: €1150,-
Net thuis aangekomen, uit het busje geladen, met vrouwlief

Direct dat lamme windscherm erafgesnokt, quote van vorige eigenaresse (die een kop kleiner is dan ik): "Dat scherm zou ik gewoon laten zitten, en lak hebben aan wat anderen ervan zeggen, rijdt gewoon ultiem! Precies uit de wind. Probeer het maar een keer, dan wil je niet anders meer." Afijn, ik toch een rondje rijden met windscherm, een kop groter zijnde werd de wind precies mijn ogen in geblazen. Niet zo ultiem dus

Gelijk ook varioplaatje eruit en reed netjes 40

Andere uitlaat eronder, Proma Warrior! Oldskool tomosliefhebbers kennen deze, een van de best presterende uitlaten gemaakt voor tomos. Onder mijn scooter dus! Flink hoogtoerige uitlaat ook onder de Viva, zo erg zelfs dat ik onderin een dip had. Maar met deze uitlaat en varioplaat eruit reed ik dus 70+..

Ziet er nog niet eens zo mooi uit, en hij maakt het geluid van een schakelbrommer. Tevens heb ik deze aan de flens helemaal moeten verbeunen omdat deze uitlaat eigenlijk voor bromvivacities is (Tapeindes snorcilinder zitten dichter bij elkaar dan bromcilinder), en er worden dan ook geen expansieuitlaten gemaakt voor snorretjes.
Ik die varioplaat er weer in gekickt, 11 gram rollen (

Maar met de bebeunde flens zat de Proma Warrior te slecht op de cilinder, en voor een uitlaat van €7,50 ga ik niet moeilijk meer doen, eronderuit dat ding. Onder deze scooter alleen verse en dan ook echt verse dingen

En dat resulteert in:

Metallic lak anyone

Met Ixil uitlaat trekt ie nog harder, onderin meer vermogen maar daarmee mag ik uiteraard ook topsnelheid inleveren, hij rijdt nu net iets boven de 40. Ik wil nog wat afstandsbusjes maken zodat de varioplaat verder weg staat van de vario en de topsnelheid dus iets omhoog gaat. Dat op termijn, vind 40 voorlopig prima.
En dat maakt mij, voorlopig, een tevreden man.
Specs:
Peugeot VivaCity SportLine SilverSport Evo.2
50cc AC, SD
12mm Gurtner
Ixil uitlaat
8,5gram variorollen
Varioplaat gemonteerd
Topsnelheid: 42km/u
Optical Specs:
Ophoogblokje Carbon, TNT
Chrome luchtfilterdeksel, DMP
Zijstandaard (Jiffy), Buzetti
Achterspatbord ingekort
Spiegel/windscherm eraf
Standaard Lexus look achterlichtje
Verder weinig plannen meer. Maar wie weet vind ik inspiratie... Voorlopig ben ik iig te druk met verhuizen, ga samenwonen met mijn vriendin en hebben een leuk huisje hier in de buurt

Geschiedenis:
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Na het stoppen met tosmossen moest er toch vervangend vervoer komen, here it is...
Toen ik hem kocht, 16/09/08

Aan de beun, 21/09/08

Meer beun: 22/09/08

Ziet er mooi uit hier...
Toen de monster makeover: 15/01/09

En zo is ie nu dus. Vanavond/morgen meer foto's

Specs:
50cc LC std
14/12 Dell'orto PHBL
Koppeling std
Power 1 vario
8,5gr. rollers
Giannelli Extra uitlaat, chrome
Topsnelheid: 86,5km/u
Optisch:
MTKT underseat
TNT kappenset Anod blauw
Carbon sportstuur TNT
(Giannelli Extra Chroom)
Updeet 16/01/09
Jeeuuuh voto's

Geil kontje

Wat nou bling bling

Updeet 25 Maart
Het beloofde spatbordje, knippers en zadelneusje zitten er weer op... Ziet er stuk completer uit nu. Heb reeds nog een bestelling lopen met een anod blauwe achterspoiler, anod blauwe zadelneus en achterspatbordje. Dan is ie helemaal af!
Votooz

Begint er al op te lijken, Pförno!!
//Spoedig meer//
Updeet 01/04/09
Nee, geen grap. De SF2 is helemaal afgewerkt nu, ziet er hartstikke goed uit

Zadelneus en spoiler in ANOD blauw gemonteerd en achterspatbordje. Afijn... Feuteus.

Nu im verkauf, meerdere bieders voor €1000,- dus dat is nice, en dan wil ik er een leuke Vivacity Sportline Snorry voor in de plaats

Reacties welkom

En niet zeiken dat het een pleepot is, dit beestje trekt praktisch elke 65cc tosmos eruit met enkel een snel uitlaatje, en het idee achter een vario is geniaal. Daarnaast rijdt ie hartstikke lekker en gaat ie niet om de 50km naar de klote