Hey allemaal,
Ik heb gisteren mijn tomosje geruild met een mooieruil tegen een vespa in onderdelen
de afspraak eerst was als volgt:
mijn tomosje tegen 50 euro + een 3 kwart complete vespa in onderdlen.
de uiteindelijk gesloten deal is geworden:
mijn tomosje + tecno estoril special tegen 110 euro (

ik heb die deal aangenomen niet omdat ik mijn tomos kwijt wilde maar omdat ik aan de tomos bij elkaar niet veel meer heb uitgegeven als 110 euro aangezien ik het rollendframe van mintomos heb gekocht voor een kratje bier, en ik heb nogsteeds mijn 70cc liggen ie ikeerst wilde gebruken, en ik heb nog een carbje verkocht voor 20 euro

het blok lag helemaal in onderdelenen en ook kreeg ik ernog een spikplinternieuwe competitie as bij (nieuwe krukas dus) ik bennu bezig met het moterblk en zal zsm foto's plaatsen
eerste update

dit is het spul wat ik nu al heb muv carter

cilinder + nieuwe zuiger (zuiger gehaalt oude ontbrak, helaasnog geen lager

13/13 carberateur + filter
toen wilde ik de krukas in het carter gaan zetten, hier het carter: meteen ff goed schoon gemaakt

lagertje ff goed in het vet:

al snel stuite ik op het eerste probleem, er past iets niet ofzo, de krukas loopt uit het carter erg soepel maar erin errug stroef, te stroef als je het bijvraagt, iets klemt het dus ofzo dat kan je aande ontstekingsklant zien het busje dat het carter moet sluioten, sluit dus niet helemaal als het carter op elkaarzit

maar dit is niet zoon heel groot probleem aangezien ik nog een 2e blok krijg, en ik toch opzoek moet naar een 3e blok (deze zonder cilinder carb uitlaat e.d.) maar wel met koppeling ontsteking en pulleys want deze heb ik waarschijnlijk nogniet..
als je dus een vespa si/ gilera citta blokje zonder cilinder carb en uitlaat tekoop weet hoor ik het heel graag 0: - D
tot zover deze update misschien morgen (zondag) en anders maadnag of dinsdag een update over het frame en rijwielgedeelte
ik heb dus nu een leovince HM uitlaatje met 2 dempers, ga ik misschien een twinner van maken

tweede update
Hier het frame dat ik vandaag in elkaar gezet heb, achterwiel heb ik morgen waarschijnlijk, en het blok hopelijk ook morgen