Klopt. Maar in de eerste instantie heeft Tomos hier bij de nieuwere modellen niet goed aan gedacht, en blijkbaar zijn de PHVA/PHBG (Ongeveer hetzelfde) er extra vatbaar voor. En een radiateurtje en de hele reutemeteut gaan ze er echt niet opmaken (Liquid Cooled systeem) kost ze weer extra's. (De getransporteerde warmte gaat dan ook langs de carburateur) Zelf had ik het wel mooi gevonden voor 100-200 eurotjes meer maargoed.Tja...
Volgende keer ga ik toch een andere brommerboer zoeken denk ik... Jullie hebben me overtuigd. Enige voordeel aan de situatie is dat het me geen cent heeft gekost. Deze brommerboer vond dat deze problemen bij mijn streetmate (die amper 8 maanden oud is) onder de garantie vallen. Dat is eigenlijk de enige beweegreden geweest bij deze dealer te blijven zeuren.
Graag kom ik een keer op praktijkcursus bij een van jullie om wat meer praktisch te worden met sleutelen aan brommers.
Erg bedankt voor jullie feedback allemaal! Was zeer leerzaam voor me. En die boodschap van bevriezing is wel overgekomen hoor... alleen het frusterende is dat je daar alleen met veel kunst en vliegwerk wat aan kan doen (en dus hoop je op een probleem dat makkelijker te verhelpen is).
Wat mij betreft is deze episode weer afgesloten.
ik heb zelf ook A55 blokje,Tomos heeft voor zijn nieuwe A55 engines de PHVA uitgekozen, en ook nog eens op een lompe plek neergezet (In de rijwind zonder enige warmte van onderdelen). Ze zouden het kunnen weten sinds alle 2-takten bijna met deze carburateur last hebben. (Er zijn wel modellen met carburateur verwarming aansluiting) maar bij onze goedkope tomosjes niet![]()
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten